Gå til innhold

Sliter med mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kvinne på 38 her å det høres sikkert helt patetisk ut men tror jeg har en spiseforstyrrelse. 

La meg fortelle historien min. Var lubben som barn og veldig stor (130 kg ish) store deler av mitt voksne liv og eksploderte til nesten 200 kg ett par år men stort sett hele livet har jeg slitt med overvekt. Har endelig i løpet av de siste 6 årene forandret livet helt og gått ned til 70 kg som jeg stortrivdes på men klarte ikke stoppe å gå ned. Er nå fastlåst på mellom 58 og 63 stort sett 60. Jeg har vert å sjekket fettprosent den er på 16 % for å vere sunn burde den vere på minimum 18 hos kvinner. Hvertfall om man ønsker barn noe jeg gjør. 

Jeg får meg ikke til å spise mer klarer ikke. Her om dagen sa jeg høyt at jeg skulle ønske at jeg slapp å spise for å leve. mat er en kamp hver eneste dag liker ikkeno som jeg liksom får beskjed om å fråtse i for hele livet har vert en kamp mot vekta så takler ikke fet mat. Er ikke fan av snacks og godteri. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er generelt også blitt super kresen på mat. Ting jeg likte før klarer jeg ikke lenger.

Har også fått for meg at jeg ikke liker at andre sitter i rommet hvis jeg er den eneste som spiser..... ja det høres teit ut jeg vet det men tror det henger med at jeg ble dømt hvis jeg spiste for mye før og det liksom henger i på en måte. Noe som resulterer i at typ er de andre ferdige å venter på meg så sier jeg takk for maten (har da kanskje fått i meg 5 gafler siden jeg spiser sakte). Dette er da nærme familie som støtter meg så burde ikke vere ett problem men sitter i hode.

Anonymkode: e003d...e8e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit å høre, TS ❤️ 

Hvordan er det du spiser og drikker nå, kan du gi et eksempel på typisk mat i løpet av 1 dag? Med alt fra når første måltid er, hva, hvor mye. 

Kan det være at du har gitt deg selv for kraftige restriksjoner tidligere for å gå ned i vekt, at det har satt seg fast i underbevisstheten? 

Anonymkode: ca4d0...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd.

Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Med omtanke og hilsen,

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...