Gå til innhold

Svar på halsprøve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i forrige uke og tok en halsprøve ifm en sykdomsperiode på et par uker (luftveiene). Hvor lang tid tar det før jeg får svar på den? Legen tok ikke crp eller blodprøve, er det vanlig prosedyre?

Anonymkode: 66c12...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på når i forrige uke du tok prøven, og hva som ble testet. Du får sikkert svar innen uken er omme. 

Anonymkode: bd0b7...cca

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vet du hvor den er sendt? Legekontoret mitt sender til Fürst, og de har en egen pasient-side med innlogging hvor du kan se status og prøvesvar.

Tok ikke halsprøve, men sånn pinne i nesa og prøve av opphostet slim. Fastlegen tok prøvene på en tirsdag, svaret var klart på Fürst Pasient onsdag ettermiddag og fastlegen sendte melding torsdag ettermiddag.

Anonymkode: 12f1c...282

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du hvor den er sendt? Legekontoret mitt sender til Fürst, og de har en egen pasient-side med innlogging hvor du kan se status og prøvesvar.

Tok ikke halsprøve, men sånn pinne i nesa og prøve av opphostet slim. Fastlegen tok prøvene på en tirsdag, svaret var klart på Fürst Pasient onsdag ettermiddag og fastlegen sendte melding torsdag ettermiddag.

Anonymkode: 12f1c...282

Samme her.

Tok neseprøve mandag etter kl 14 så furst hadde vært å hentet prøvene den aktuelle dagen så mine ble sendt inn tirsdag, jeg fikk svar på furstpasient og av legen på helsenorge onsdag dagen etter.

Anonymkode: a5cfa...0e3

Skrevet

Det aner jeg ikke, men det er snart en uke siden jeg tok den nå. 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det aner jeg ikke, men det er snart en uke siden jeg tok den nå. 
ts

Kan jo være svaret er klart, men legen din har ikke fått mulighet til å videreformidle det enda. Du kan jo logge deg på furstpasient.no og se selv? Eller du kan ringe legekontoret. 

Anonymkode: bd0b7...cca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...