Nilma Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Jeg fikk et gavekort på Libris til jul, men da jeg skulle bruke det i en av butikkene deres i dag, fikk jeg beskjed om at butikken der det var kjøpt (i en annen by) var konkurs, og at kortet derfor ikke var gyldig. Men det står jo klart og tydelig på kortet at det er gyldig i alle landets Librisbutikker, så da kan jeg ikke helt skjønne at det er mitt problem at en av butikkene deres er konkurs, i og med at det er snakk om en kjede. Er ikke da kjeden ansvarlig, eller er det den enkelte butikk? Noen som vet?
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Står det at den er gyldig i alle landets libris butikker, så er den da gyldig i alle landets libris butikker.... Kjøpt er kjøpt, og spist er spist...
Grooo Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Prøv igjen i en annen butikk, eller ta kontakt med ledelsen på mail.
Nilma Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2006 Står det at den er gyldig i alle landets libris butikker, så er den da gyldig i alle landets libris butikker.... Kjøpt er kjøpt, og spist er spist... ← Ja, det er jo egentlig det jeg også mener.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #5 Skrevet 8. mars 2006 Enig med de andre. Og den som har kjøpt gavekortet har da uansett betalt penger for det. Gavekortet er for et verdipapir å regne, og så lenge resten av kjeden eksisterer kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. (Mulig de har sånt franchise-prinsipp, men uansett...?)
Gjest Gamle Alex Skrevet 8. mars 2006 #6 Skrevet 8. mars 2006 Det kan du bruke i en annen Libris butikk. Nekter de deg det tar du kontakt med forbrukerrådet
Abr@xas Skrevet 8. mars 2006 #7 Skrevet 8. mars 2006 Jeg er ganske sikker på at du kan bruke gavekortet i en hvilken som helst butikk , når det ikke står noe annet.
Shea Skrevet 8. mars 2006 #8 Skrevet 8. mars 2006 Tor du vil få problemer med å bruke det gavekortet. Vet ikke dette helt sikkert men: - Når en butikk selger gavekort og det benyttes i en anne butikk vil den butikken kortet er brukt i få pengene fra den butikken/avdeligen gavekortet er kjøpt i. Pengene går ikke i noen sentral pott så når en bedrift er konkurs er pengene borte.
Nilma Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2006 Jeg har sendt en e-post til Forbrukerrådet, så nå er jeg spent på svaret. Hadde det dreid seg om en par hundrelapper, så hadde jeg neppe tatt meg bryet, men gavekortet var på 1000 kroner, så jeg synes det er verdt å gjøre et forsøk. I tillegg synes jeg det er så synd overfor den jeg har fått gaven fra, om jeg ikke får brukt det.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #10 Skrevet 8. mars 2006 Tor du vil få problemer med å bruke det gavekortet. Vet ikke dette helt sikkert men: - Når en butikk selger gavekort og det benyttes i en anne butikk vil den butikken kortet er brukt i få pengene fra den butikken/avdeligen gavekortet er kjøpt i. Pengene går ikke i noen sentral pott så når en bedrift er konkurs er pengene borte. ← Dersom dette er tilfellet må ledelsen i Libris ta på seg ansvaret og betale ut pengene. Kunden skal ikke lide pga dette.
Shea Skrevet 8. mars 2006 #11 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Dersom dette er tilfellet må ledelsen i Libris ta på seg ansvaret og betale ut pengene. Kunden skal ikke lide pga dette. ← Ja det har vært flott gjort av Libris om dem gjorde det. Nå er det jo et fåtall om noen av butikkene som eies av kjeden selv. Kjeden står ikke ansvarlig for driften av hver enkelt butikk som ikke er eid av Libris selv og det vil derfor være en kjempeopptur om dem påtar seg å utbetale gavekortet. Noe jeg ikke tror dem er pliktig til . Gjør dem de er det all honør og stjerner til Libris. De fleste kjedebutikkene betaler inn et visst beløp hvert år for å være med i en kjede. Slik at butikkene kan nyte godt av innkjøpsavtaler, kampanjer osv osv. Det blir spennende å høre hva forbrukerrådet svarer på henvendelsen din Nilma. Endret 8. mars 2006 av Shea
Nilma Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2006 Det ringte akkurat en hyggelig mann fra Forbrukerrådet. Han sa at gavekortet den "avtalen" jeg har å forholde meg til, og i og med at det står på kortet at det kan brukes i alle butikker, og at det ikke er tatt noen forbehold, mente han at jeg trygt kan forlange å få bruke kortet i en hvilken som helst Librisbutikk. I tillegg ringte jeg til Libris sentralt, og der fikk jeg samme svar; kunden skal ikke bli skadelidende for at en av butikkene i kjeden er konkurs, og dersom butikken fortsatt nektet meg å bruke kortet, kunne jeg bare be dem ta kontakt med hovedkontoret.
Grooo Skrevet 9. mars 2006 #15 Skrevet 9. mars 2006 Bra det løste seg Håper du ikke møter på problemer når du tropper opp i butikken igjen for å bruke det da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå