AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #21 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trener noen dager i uken når h&n har fri, men det koster endel da det «straffer» seg med fatigue og vondter, kan ikke trene de dagene det jobb da energi er oppbrukt/blir oppbrukt Anonymkode: c1a67...14d Vi betaler en engenandel pr trening som vi får oppført som godkjent opptjening til frikort. Ved ulike fysiske diagnoser så har en rett på fysioterapi. En til to dager i uken er nok for oss. Mulig en har rett på fysioterapi i løpet arbeidsdagen om en undersøker via NAV. Husker ikke helt jussen i dette siden jeg trener før jobb Anonymkode: f3cb0...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #22 Del Skrevet 17 timer siden Dere som har smerter 24/7, tar dere smertestillende ? Føler dere de virker? Anonymkode: c1a67...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 10.34): Vet ikke om jeg tror på dette. 5 stk i full jobb? Er ca 10 000 folk i Norge med MS . Sikker på det er MS alle de har? Det finnes 4 typer MS - fellesnevner er at den er progrerende - finnes ingen kur - men det kan bremse ned v hjelp av medisiner . Mulig de får tilrettelagt jobb - men før eller siden må arbeidsmengden begrenses. Anonymkode: 9dc38...7f4 Hvordan vet du at alle med ms må begrense arbeidsmengden før eller siden. Hvor mange år tenker du det tar før den må det? Anonymkode: 7c90a...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 16 timer siden #24 Del Skrevet 16 timer siden Ville prioritert trening foran jobb. Hilsen kronisk syk (revmatisme). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #25 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan vet du at alle med ms må begrense arbeidsmengden før eller siden. Hvor mange år tenker du det tar før den må det? Anonymkode: 7c90a...7af https://www.healthline.com/health/progressing-ms/ms-progression-chart Fordi MS er en progrerende kronisk sykdom. ALLE med MS blir før eller siden dårligere. Anonymkode: 9dc38...7f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #26 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): https://www.healthline.com/health/progressing-ms/ms-progression-chart Fordi MS er en progrerende kronisk sykdom. ALLE med MS blir før eller siden dårligere. Anonymkode: 9dc38...7f4 Fra linken din: The bottom line MS is a chronic condition that can change and progress with time. Every case of MS is unique. Not everyone will go through every stage of progression, and there is no set timeline. Hvor står det at alle med MS før eller siden blir dårligere? Anonymkode: 7c90a...7af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra-78 Skrevet 14 timer siden #27 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som har smerter 24/7, tar dere smertestillende ? Føler dere de virker? Anonymkode: c1a67...14d Har partneren din snakket med nevrolog ang Sativex? Det hjelper godt mot kramper og stivhet for min del iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #28 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fra linken din: The bottom line MS is a chronic condition that can change and progress with time. Every case of MS is unique. Not everyone will go through every stage of progression, and there is no set timeline. Hvor står det at alle med MS før eller siden blir dårligere? Anonymkode: 7c90a...7af Jeg har hatt både mor og tante med MS. I tillegg har vi et vennepar der mannen har MS. Alle har blitt dårligere med årene og det var det nevrologen til min mor også sa. Så det gjelder nok flertallet dessverre. Anonymkode: 02078...67d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fra linken din: The bottom line MS is a chronic condition that can change and progress with time. Every case of MS is unique. Not everyone will go through every stage of progression, and there is no set timeline. Hvor står det at alle med MS før eller siden blir dårligere? Anonymkode: 7c90a...7af Hvis du lurer veldig på hva ms er så anbefaler jeg at du googler helsedirektoratet sine sider , hvis du ikke vet hva " progeredierende" sykdom betyr så bæ ør du kanskje google dette også. Anonymkode: 9dc38...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #30 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du lurer veldig på hva ms er så anbefaler jeg at du googler helsedirektoratet sine sider , hvis du ikke vet hva " progeredierende" sykdom betyr så bæ ør du kanskje google dette også. Anonymkode: 9dc38...7f4 Levd med MS i 17 år, fremdeles 0 på skalaen. Tror du ikke jeg vet hva som kan komme i fremtiden? Men som det står i artikkelen så er det en individuell sykdom som kan utvikle seg. Ingen vet hvilken type de har i starten, eller hvordan det vil utvikle seg. I tillegg har det vært en veldig utvikling i forhold til medisiner. I dag starter man også med høyeffektive medisiner med en gang, ikke vent og se holdning som tidligere. Dette vil ha mye å si for hvordan sykdommen utvikler seg. Så å få diagnosen i dag, kontra for 17 år siden, er stor forskjell. Ja, det er fremdeles en alvorlig diagnose, men fremtiden er ikke gitt i det du får diagnosen. Anonymkode: 7c90a...7af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #31 Del Skrevet 13 timer siden Meld dere inn i MS-forbundet Anonymkode: 65551...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #32 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har hatt MS siden jeg var 12 år, nå 48 år. Hun må på rehabilitering på MS-senteret i Hakadal. Enkelt og greit. Fastlegen hjelper dere med søknad. Anonymkode: a9fbc...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå