Gå til innhold

Barseltreff

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg har alltid hatt vanskeligheter for å få venner, har ingen gode venner eller noen jeg treffer jevnlig utenom familie.

Har nå fått barn og vil kun det beste for barnet mitt, vi har meldt oss på babysvømming, barnesang og trilleturer med barsel gruppen. Sliter veldig med å starte samtaler og holde det gående, prøver å virke interessert og spørre tilbake osv.. Syns det er kjempe vanskelig og blir helt utslitt etterpå.

Jeg har lavt selvbilde og kan føle at jeg er rar og ikke så lett å like, selv om jeg er nok ganske normal.. Har da funnet en sosial og bra mann, så alt for galt kan det ikke være.

Jeg trenger rett og slett noen gode råd, jeg tror ikke jeg husker hvordan man blir kjent på et vennskapelig måte en gang.. Vil gjøre alt for at mitt barn skal bli trygg på seg selv og se en mamma som også er det.. 🫣

Anonymkode: 9d834...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Åå kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver! Har det akkurat slik som du. Har egentlig ingen tips annet enn at du bare må øve på det, utfordre deg selv. Jeg inviterte barselgruppen hjem til meg, følte vi da ble kjent på en litt annen måte. Ellers har jeg tatt insj med et par om café f.eks. De aller fleste setter jo pris på at noen spør om slik. 

Anonymkode: aebec...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her følte jeg meg truffet. Jeg er nå 16 år lengre ned i løypen og har bare dette tipset: fortsett å by på deg selv, delta der du kan på den måten du kan, og det vil bli noe enklere å få ting på glid etterhvert. Vi har enda barseltreff, skjønt vi kaller det mødregruppe nå, og barna er snart 17 åringer 🥳

Anonymkode: 476a2...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 16.42):

Hei.

Jeg har alltid hatt vanskeligheter for å få venner, har ingen gode venner eller noen jeg treffer jevnlig utenom familie.

Har nå fått barn og vil kun det beste for barnet mitt, vi har meldt oss på babysvømming, barnesang og trilleturer med barsel gruppen. Sliter veldig med å starte samtaler og holde det gående, prøver å virke interessert og spørre tilbake osv.. Syns det er kjempe vanskelig og blir helt utslitt etterpå.

Jeg har lavt selvbilde og kan føle at jeg er rar og ikke så lett å like, selv om jeg er nok ganske normal.. Har da funnet en sosial og bra mann, så alt for galt kan det ikke være.

Jeg trenger rett og slett noen gode råd, jeg tror ikke jeg husker hvordan man blir kjent på et vennskapelig måte en gang.. Vil gjøre alt for at mitt barn skal bli trygg på seg selv og se en mamma som også er det.. 🫣

Anonymkode: 9d834...e2a

Ekspander  

Er du også selvbevisst? 

Vær interessert, men ikke for intens. Jeg pleier å begynne med å spørre hvor gamle babyene er, om noen tilhører samme skolekrets. Praten går gjerne lett etter det, spesielt på barseltreff. 

Jeg planlegger ikke samtalene, man ser hva som passer seg der og da. 

Med eldste var jeg på babysvømming, det var to stk jeg pratet mer med, men ble ikke vennskap ut av det. Føler at barseltreff er lettere. 

Anonymkode: cd786...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...