AnonymBruker Skrevet 6. februar #21 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): At de oppgir 15990 som full pris er et ran. Dette er igjen LCD, kantbelyst, 420 nit. Den har som sagt quantum dots panel, men det blir det samme som å sette Ferrari felger på en Opel. Men skal jeg være ærlig med deg blir nok svaret det samme, så lenge du holder deg nede rundt 8000, en 65 tommer i den prisklassen er rett og slett ikke gode. Og de få overprisede TVene som er på salg til 8000 er som regel en grunn for at er så sterkt redusert priset. Q80C eller Q80D så nærmer man seg mer solide TVer. Da disse modellene og oppover har full arrey local dimming, alternativet er som sagt OLED. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-q80c-4k-qled-smart-tv-2023/602708 Rundt denne prisklassen og oppover får man det som er bra TV. Alt under, så vil man måtte gå på konpremiss. Anonymkode: 0434b...a2d Ah ok. For min del så trenger jeg ikke noe fancy greier, langt ifra 😅 Men med andre ord. det er ingen vesentlig forskjell mellom https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-qe1d-4k-qled-smart-tv-2024/823750?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping - Salg&utm_id=18480581483&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-SSgTWAkmOxgaG8VjXPGOVSxYVF&gclid=CjwKCAiA2JG9BhAuEiwAH_zf3rFmFMcGESTUKLsXgSJoe3tWoB521m1ZxBES28o0aN2arAGTKZG-lBoChcUQAvD_BwE og 8575? Er ikke den første QLED? Anonymkode: ea834...c41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #22 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ah ok. For min del så trenger jeg ikke noe fancy greier, langt ifra 😅 Men med andre ord. det er ingen vesentlig forskjell mellom https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-qe1d-4k-qled-smart-tv-2024/823750?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping - Salg&utm_id=18480581483&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-SSgTWAkmOxgaG8VjXPGOVSxYVF&gclid=CjwKCAiA2JG9BhAuEiwAH_zf3rFmFMcGESTUKLsXgSJoe3tWoB521m1ZxBES28o0aN2arAGTKZG-lBoChcUQAvD_BwE og 8575? Er ikke den første QLED? Anonymkode: ea834...c41 Den du linker til her er QLED, så sånn sett er den nok hakket bedre ja. Ikke revolusjonerende bedre, men hakket bedre er det likevell ja Anonymkode: 0434b...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #23 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den du linker til her er QLED, så sånn sett er den nok hakket bedre ja. Ikke revolusjonerende bedre, men hakket bedre er det likevell ja Anonymkode: 0434b...a2d Enig men pris vs kvalitet er grei nok for de fleste. Anonymkode: 9f9bb...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. februar #24 Del Skrevet 6. februar (endret) QE1D ser ut til å være Q60D med nytt navn. Det er kantbelyst uten lokal dimming og 60Hz uten VRR og de andre funksjonene som de dyrere modellene har. Det er VA-panel. Jeg tror fortsatt at TS vil bli rimelig fornøyd med kvaliteten på tv’n, tatt i betraktning hva som er sagt om forventninger og budsjett. Ville kanskje holdt en knapp på Qled fremfor DU-serien om det var innafor budsjettet Og handler man på Elkjøp kan man levere tilbake om man ikke er fornøyd, bare å åpne boksen pent så den kan returneres Endret 6. februar av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #25 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Den du linker til her er QLED, så sånn sett er den nok hakket bedre ja. Ikke revolusjonerende bedre, men hakket bedre er det likevell ja Anonymkode: 0434b...a2d Men er det så stor forskjell kontra https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-du8575-4k-smart-tv-2024/759824? Fordi den QLED er det 2 ukers leveringstid på. Kan ikke se at det er så gigantisk skjermforskjell. Anonymkode: ea834...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #26 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men er det så stor forskjell kontra https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-du8575-4k-smart-tv-2024/759824? Fordi den QLED er det 2 ukers leveringstid på. Kan ikke se at det er så gigantisk skjermforskjell. Anonymkode: ea834...c41 QLED gir bedre farge. I tillegg LCD uten QLED har sortnivå som er veldig falmey og grått. Her gjør Quantum Dot en vesebtlig forskjell. Ja, jeg ville ventet de 2 ukene på levering. Anonymkode: 0434b...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #27 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): QLED gir bedre farge. I tillegg LCD uten QLED har sortnivå som er veldig falmey og grått. Her gjør Quantum Dot en vesebtlig forskjell. Ja, jeg ville ventet de 2 ukene på levering. Anonymkode: 0434b...a2d Såpass ja! Takk for svar. Gir mening det ja. Anonymkode: ea834...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. februar #28 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men er det så stor forskjell kontra https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-du8575-4k-smart-tv-2024/759824? Fordi den QLED er det 2 ukers leveringstid på. Kan ikke se at det er så gigantisk skjermforskjell. Anonymkode: ea834...c41 TV'n du har idag er fra 2017. Tenker du har tid til å vente både en og to og tre uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #29 Del Skrevet 7. februar Litt på sidelinjen: Hvis en ikke har heeeelt spesielle behov og interesser, så tror jeg de færreste av oss – med hånden på hjertet – egentlig merker så mye til disse ulikhetene i det daglige, når TV-en vel er på plass.... Ikke for det: jeg har også kastet bort masse tid opp gjennom på å dypdykke i reviews og dekryptere modellkoder på alt fra TV-er til all verden hvitvarer. Det sitter i ryggraden å forsøke å få mest mulig "bang for the buck", men i praksis spiller det for de fleste av oss relativt liten rolle når alt kommer til alt. Jeg bor trolig langt mer enn snittet på hoteller i inn og utland i løpet av et år, og da som oftest på rom med relativt store TV-apparater. Har aldri reflektert noe over bildekvaliteten på noen av dem, det duger liksom. 😁 Men generelt liker jeg Samsung, ene og alene fordi jeg liker interfacet. På den annen side er jeg en som innredet dedikert TV-stue for et par år siden med med siste nytt av utstyr, full surround etc. Likevel foregår vår TV-titting i heimen i 99% av tilfellene på en 15 år gammel 42" Samsung som var midt på treet da den i sin tid var ny...😂 Det duger. Vi gidder ikke gå opp i TV-stua. Kanskje jeg ikke er helt representativ. Anonymkode: 213c6...235 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #30 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Litt på sidelinjen: Hvis en ikke har heeeelt spesielle behov og interesser, så tror jeg de færreste av oss – med hånden på hjertet – egentlig merker så mye til disse ulikhetene i det daglige, når TV-en vel er på plass.... Ikke for det: jeg har også kastet bort masse tid opp gjennom på å dypdykke i reviews og dekryptere modellkoder på alt fra TV-er til all verden hvitvarer. Det sitter i ryggraden å forsøke å få mest mulig "bang for the buck", men i praksis spiller det for de fleste av oss relativt liten rolle når alt kommer til alt. Jeg bor trolig langt mer enn snittet på hoteller i inn og utland i løpet av et år, og da som oftest på rom med relativt store TV-apparater. Har aldri reflektert noe over bildekvaliteten på noen av dem, det duger liksom. 😁 Men generelt liker jeg Samsung, ene og alene fordi jeg liker interfacet. På den annen side er jeg en som innredet dedikert TV-stue for et par år siden med med siste nytt av utstyr, full surround etc. Likevel foregår vår TV-titting i heimen i 99% av tilfellene på en 15 år gammel 42" Samsung som var midt på treet da den i sin tid var ny...😂 Det duger. Vi gidder ikke gå opp i TV-stua. Kanskje jeg ikke er helt representativ. Anonymkode: 213c6...235 Det er mer det, at hvis man allerede har sett eller blitt vant med en god TV, så vil man fort legge merke til hvor dårlige mange TVer er. Da legger man mer merke til sortnivå, black crush, smesring, dårlig fargespekter, rett slett alt man ikke tenker over før man har opplevd en dyrere TV. Samme med lyd. Har man kun TV høyttalere som referanse, så virker lyden god. Har man derimot opplevd surround system med høy kvalitet, så vil alt av TV høyttalere høres elendig ut. Greia er det, at det man ikke opplevd vil man også ikke savne. Men har man først blitt vant med noe bedre, så vil man tvilsomt gå tilbake. Anonymkode: 0434b...a2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #31 Del Skrevet 7. februar newman01 skrev (4 timer siden): TV'n du har idag er fra 2017. Tenker du har tid til å vente både en og to og tre uker Finnes det en tv du kan si er grei for under 10000,- da? Anonymkode: ea834...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. februar #32 Del Skrevet 7. februar (endret) https://www.samsung.com/no/tvs/qled-tv/qe1d-65-inch-qled-4k-tizen-os-smart-tv-tq65qe1dauxxc/?cid=se_pd_affiliate_awin-prisjakt_multiple_always-on_alwayson_text_listing_cross-ecom&utm_source=awin-prisjakt&utm_medium=affiliate&utm_campaign=alwayson&utm_term=multiple&utm_content=listing&awc=21710_1738949931_d016b47dac8405258760bc6ace608937 8000kr https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/lg-65-qned-81-4k-qned-tv-2023/602301?utm_source=prisjakt&utm_medium=pricecomparison&utm_campaign=elkjop_2024_w18-18_pri.com-prisjakt_MTUTIC_32602280071835255&utm_content=2 LG til 9000kr Uten å ha sett noen av dem vil jeg tro de er meget habile for en generell nordmann. LG sin har en form for lokal dimming. Den har også 120Hz panel og VRR, samt hdmi2.1 Så teknisk sett er det en bedre tv enn de fra Samsung som er diskutert her Endret 7. februar av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå