Gå til innhold

Er jeg i nok fysisk aktivitet?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hei! :)

Jeg går i hurtig tempo minimum 30 min om dagen. 2-3 ganger i uken går jeg ca 1 time. Jeg drar på unger, spark, varer og skolesekker. Jeg har også en jobb der jeg er endel i bevegelse. Jeg har ikke bil... Tror faktisk at om jeg hadde hatt bil så ville denne tiden jeg beveger meg på være drastisk mindre. Går litt på ski og på turer i helgene (ikke alltid)..

Men jeg har ofte litt dårlig samvittighet for at jeg ikke trener aktivt. Er jeg i nok bevegelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

du burde ikke ha dårlig samvittighet. :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja for dette er bare det jeg må gjøre i løpet av en dag alikevel. Ikke alle dager, helger og sånn. Høres bra ut at det er nok i alle fall :)

Gjest Aurélie
Skrevet

Det sies jo at 30 minutter med aktivitet som får pulsen skikkelig opp burde være minimum hver dag, i tillegg til den normale aktiviteten som du beskriver. Det virker som du har et bra aktivitetsnivå, men det er neppe noe du blir i form av, annet enn at du klarer å henge med i det daglige og ikke bli sliten. Hva med å skaffe seg et pedometer for å se an hvor mye du faktisk går ila. en dag? Det anbefales vel rundt 7-8000 skritt daglig for folk flest tror jeg.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Det sies jo at 30 minutter med aktivitet som får pulsen skikkelig opp burde være minimum hver dag, i tillegg til den normale aktiviteten som du beskriver. Det virker som du har et bra aktivitetsnivå, men det er neppe noe du blir i form av, annet enn at du klarer å henge med i det daglige og ikke bli sliten. Hva med å skaffe seg et pedometer for å se an hvor mye du faktisk går ila. en dag? Det anbefales vel rundt 7-8000 skritt daglig for folk flest tror jeg.

Ja det kunne jeg tenkt meg å skaffe. Føler at jeg er i god form, har gått litt orientering og slikt med andre, bare på sommeren da. Men jeg holder følge, og vel så det med de som trener mer enn meg. Men alikevel, hadde ikke hatt vondt av å trene litt mer om det hadde vært bra..

Gjest Aurélie
Skrevet

Det høres ut som du har en bra grunnform, men alle har jo godt av å bedrive litt systematisk trening utover hverdagsaktiviteten. Kanskje du får satt av et par timer i uka til litt løping og styrketrening :) Pedometer finner du bl.a. her, men det finnes mange varianter, også til under 100-lappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...