Piggsopp Skrevet 4. februar #21 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Alle andre merker garantert du "faster"... Anonymkode: 2641f...c9c Altså, jeg har jobbet med mange muslimer gjennom årene som faster i ramadan. Aldri opplevd at noen av dem jobber på halv kapasitet selv om de ikke spiser i 12+ timer og sover minimalt. De fleste klarer å kombinere jobb og faste, selv i sommermånedene da fasten er ekstra lang. Men om kollegaene til TS ikke klarer jobben som renholdere når de faster bør de enten finne en annen jobb eller la være å faste. For det skal ikke gå på helsa løs. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #22 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stort problem her, vi gjør en fysisk krevende jobb (renhold) og det er bare sukking og stønning og "jeg er så svimmel" hele tiden. Jeg vurderer å slutte i firmaet før våren. Ikke første jobben jeg har hatt der det har blitt et problem. ts Anonymkode: 65b04...b12 Samme problem her som renholder. Men nå er ikke han som faster veldig aktiv i jobben ellers heller 😅 Anonymkode: d3ced...e1a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #23 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samme problem her som renholder. Men nå er ikke han som faster veldig aktiv i jobben ellers heller 😅 Anonymkode: d3ced...e1a Merket at de ikke kan vaske dametoaletter eller handicap toalettet under ramadan? På grunn av at det er haram å forholde seg til bind osv. Kanskje de bare hoder meg for narr da.... Føler ikke at jeg kan klage fordi jeg får bråk selv. ts Anonymkode: 65b04...b12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #24 Del Skrevet 4. februar Jobber med folk som faster under ramadan. Ingen problem med å utføre jobben sin. De spiser og drikker kveld og natt. Det er andre folk som også dropper frokost og lunsj, så de er egentlig mindre opplagt i løpet av arbeidsdagen. Men reglene er vel at man ikke skal faste hvis man ikke har helse til det. Anonymkode: 46596...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #25 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jobber med folk som faster under ramadan. Ingen problem med å utføre jobben sin. De spiser og drikker kveld og natt. Det er andre folk som også dropper frokost og lunsj, så de er egentlig mindre opplagt i løpet av arbeidsdagen. Men reglene er vel at man ikke skal faste hvis man ikke har helse til det. Anonymkode: 46596...83c Kanskje de bare bruker ramadan for hva den er verdt....for å slippe. Anonymkode: 65b04...b12 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #26 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle andre merker garantert du "faster"... Anonymkode: 2641f...c9c Stemmer ikke Anonymkode: eb3e6...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #27 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Merket at de ikke kan vaske dametoaletter eller handicap toalettet under ramadan? På grunn av at det er haram å forholde seg til bind osv. Kanskje de bare hoder meg for narr da.... Føler ikke at jeg kan klage fordi jeg får bråk selv. ts Anonymkode: 65b04...b12 Det er jo bare tull. Så det kan du absolutt klage på Anonymkode: eb3e6...b5b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #28 Del Skrevet 4. februar Jeg er eneste ikke-muslim på min avdeling, vi er rundt 15 ansatte. Unnasluntring og dårlig humør har vært oppe til diskusjon med ledelsen i "alle" år, men det ender bare med at rasist-kortet blir dratt og så stopper det. Ramadan er helt grusomt og jeg gruer meg hvert år. Anonymkode: b0160...590 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #29 Del Skrevet 4. februar I fjor var det tre stykker som svimte av på samme dag på jobben min. Jeg fikk tvunget i to av dem litt vann og da kom de seg, men hun tredje nektet å drikke vann og ringte selv 113 for å få legetilsyn og væske intravenøst. Er glad det er tidligere på året i år, så det ikke er varmt vær. Men forbudet mot å drikke vann og pusse tenner synes jeg er for drøyt i en moderne verden. Anonymkode: fa3ef...6b3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #30 Del Skrevet 5. februar Gjør jobben din, kun det, og så går du. Jobber de for halv maskin fordi de faster og ikke rekker over alt de skal får de selv ta støyten for det. Hvis du hopper inn og gjør ekstra merker jo ikke ledelsen hvor mye fasten påvirker arbeidet, så noen ganger må en bare vise dem. Anonymkode: d8e64...dd9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #31 Del Skrevet 5. februar Vi har mange på jobb som faster, og det er ikke noe problem. Tung fysisk jobb i næringsmiddelindustri. Noen har bedt om tilrettelegging og får kun tidligvakter, og slipper kveldsvaktene. Men generelt er ingen av de som faster noe mindre oppmerksomme eller arbeidsomme enn småbarnsforeldre f.eks. Anonymkode: c9437...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #32 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det lov å sluntre unna når man faster under ramadan fordi det er en religiøs rett å utøve ramadan eller kan man klage på det? Gruer meg til det hvert år fordi det blir så mye mer arbeid på oss andre. Men det finnes ikke noen måte å ta opp dette på. Noen andre som har tips til hvordan jeg skal ta opp dette? Egne erfaringer? Anonymkode: 65b04...b12 Tar du påskeferie ts? Eller feier 17 mai? Anonymkode: 947f0...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #33 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tar du påskeferie ts? Eller feier 17 mai? Anonymkode: 947f0...676 Hva har det med saken å gjøre? Om TS tar noen feriedager i påsken eller feirer 17 mai som jo er en fridag for de hennes yrke, så påvirker jo ikke det noen av kollegene hennes. Det gjør ikke at hun jobber dårligere eller er slappere når hun er på jobb. Så kan virkelig ikke skjønne hva du skal fram til. Anonymkode: d8e64...dd9 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #34 Del Skrevet 5. februar Merker ikke noe spesielt, annet enn at de har litt dårligere ånde enn vanlig 😆 Ellers tar flere ut en eller to ferieuker, bytter bort kveldsvakter og klager ikke. Kun kvinner da, så en av ukene har de menstruasjon og faster ikke. Anonymkode: 618c5...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #35 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tar du påskeferie ts? Eller feier 17 mai? Anonymkode: 947f0...676 Jeg tar påskeferie som det alle andre gjør, inkludert muslimer osv 😄 Tror du bare etnisk norske får fri eller feirer 17 mai? Skjønner ikke hva du mener. ts Anonymkode: 65b04...b12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #36 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gjør jobben din, kun det, og så går du. Jobber de for halv maskin fordi de faster og ikke rekker over alt de skal får de selv ta støyten for det. Hvis du hopper inn og gjør ekstra merker jo ikke ledelsen hvor mye fasten påvirker arbeidet, så noen ganger må en bare vise dem. Anonymkode: d8e64...dd9 Ledelsen ber meg ta over mer jobb for dem på grunn av fasten! ts Anonymkode: 65b04...b12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #37 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er eneste ikke-muslim på min avdeling, vi er rundt 15 ansatte. Unnasluntring og dårlig humør har vært oppe til diskusjon med ledelsen i "alle" år, men det ender bare med at rasist-kortet blir dratt og så stopper det. Ramadan er helt grusomt og jeg gruer meg hvert år. Anonymkode: b0160...590 Ja jeg synes det er helt drøyt og trist at det ikke blir tatt alvorlig, jeg har også jobbet flere steder der ramadan byr på problemer. Takk for at du deler 😊 Anonymkode: 65b04...b12 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #38 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (18 timer siden): I fjor var det tre stykker som svimte av på samme dag på jobben min. Jeg fikk tvunget i to av dem litt vann og da kom de seg, men hun tredje nektet å drikke vann og ringte selv 113 for å få legetilsyn og væske intravenøst. Er glad det er tidligere på året i år, så det ikke er varmt vær. Men forbudet mot å drikke vann og pusse tenner synes jeg er for drøyt i en moderne verden. Anonymkode: fa3ef...6b3 Ja! Opplevd det samme. De ringer 113 med det samme noen svimer av og refererer til det hele året 😄 Er så tullete. Anonymkode: 65b04...b12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #39 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ledelsen ber meg ta over mer jobb for dem på grunn av fasten! ts Anonymkode: 65b04...b12 Da skal du ha overtidsbetalt for dette dersom det blir lengre dager av det. Men ja, det er utrolig hvordan arbeidslivet tilrettelegger for de som bare har en eller annen grunn, det være seg politisk, religiøst, sosialt osv. Det har gått alt for langt, og går utover de som står på. Anonymkode: 57e59...a6e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #40 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 21.17): Da skal du ha overtidsbetalt for dette dersom det blir lengre dager av det. Men ja, det er utrolig hvordan arbeidslivet tilrettelegger for de som bare har en eller annen grunn, det være seg politisk, religiøst, sosialt osv. Det har gått alt for langt, og går utover de som står på. Anonymkode: 57e59...a6e Ja det er dessverre sant 😕 Vi må tørre å ta opp sånne ting. Anonymkode: 65b04...b12 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå