Nowayback Skrevet onsdag kl 17:34 #41 Del Skrevet onsdag kl 17:34 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 17.38): Lærer, nei på alle 4 her og. Samtidig som Tonje Brenna i Ap sitt mål er å ta imot 4x så mange innvandrere som Sverige innen 2030. Galskap. Anonymkode: 05a3c...68f Gjerningsmannen i Sverige var etnisk svensk. Det kan altså skje hvor som helst med hvem som helst. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:43 #42 Del Skrevet onsdag kl 17:43 Ja, skolen har beredskapsplan for slike forferdelige hendelser. Selv om det er lite sannsynlig for at akkurat min skolen vil oppleve noe slikt, er det trygt å vite hva vi skal gjøre. Hvor vi skal gå om vi kommer oss ut osv. Det er ikke ting man kan tenke ut selv der og da. Anonymkode: d957d...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:45 #43 Del Skrevet onsdag kl 17:45 Maskinfører skrev (18 minutter siden): Tror ikke det er noe fare for dette i Norge 😉 riktig nok var det noen ungdommer som sendte opp raketter på skolen hvor bland annet ett toalett gikk med jeg tror de fikk nedsatt orden og oppførsel Det har vært planlagt skoleskyting i Norge. Det er kun tilfeldigheter som gjør at vi har sluppet unna. I det ene tilfelle var gjerningsmannen for ruset/psykisk syk til å klare å gjennomføre, ble tatt før han kom så langt pga adferd. Han rakk å drepe kompisen sin. Andre tilfeller har blitt avverget av politiet. Å tro at det ikke kan skje er naivt. Anonymkode: 3fa63...571 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:05 #44 Del Skrevet onsdag kl 18:05 Maskinfører skrev (39 minutter siden): Tror ikke det er noe fare for dette i Norge 😉 riktig nok var det noen ungdommer som sendte opp raketter på skolen hvor bland annet ett toalett gikk med jeg tror de fikk nedsatt orden og oppførsel Du jobber ikke i skolen, ser jeg. Hadde du bare visst hvor vanlig det er at ungdommen går rundt med, og tar med seg våpen i skolebaggen eller gjemmer i klærne. Nei. Jeg arbeider ikke i Oslo, men langt utenfor. Anonymkode: 6c69c...c02 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:14 #45 Del Skrevet onsdag kl 18:14 Jeg anbefaler alle å lese rapporten fra pst om nasjonal sikkerhetsvurdering. Der er skoler helt eksplisitt nevnt på side 30. https://www.pst.no/globalassets/2025/nasjonal-trusselvurdering-2025/nasjonal-trusselvurdering-2025_no_web.pdf Min skole har for øvrig blitt anonymt truet på jodel flere ganger. Anonymkode: 0d660...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet onsdag kl 18:19 #46 Del Skrevet onsdag kl 18:19 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du jobber ikke i skolen, ser jeg. Hadde du bare visst hvor vanlig det er at ungdommen går rundt med, og tar med seg våpen i skolebaggen eller gjemmer i klærne. Nei. Jeg arbeider ikke i Oslo, men langt utenfor. Anonymkode: 6c69c...c02 Så vanlig er det visst ja men når skal læreren vise at de har makten ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet onsdag kl 18:21 #47 Del Skrevet onsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det har vært planlagt skoleskyting i Norge. Det er kun tilfeldigheter som gjør at vi har sluppet unna. I det ene tilfelle var gjerningsmannen for ruset/psykisk syk til å klare å gjennomføre, ble tatt før han kom så langt pga adferd. Han rakk å drepe kompisen sin. Andre tilfeller har blitt avverget av politiet. Å tro at det ikke kan skje er naivt. Anonymkode: 3fa63...571 Aner ikke da må vi finne årsaken til problemet for sånn var det ikke på skolen i min ungdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:21 #48 Del Skrevet onsdag kl 18:21 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Så vanlig er det visst ja men når skal læreren vise at de har makten ? De har jo ikke det 🤔 Anonymkode: 0d660...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:31 #49 Del Skrevet onsdag kl 18:31 Nowayback skrev (51 minutter siden): Gjerningsmannen i Sverige var etnisk svensk. Det kan altså skje hvor som helst med hvem som helst. Men du må jo skjønne at det er svartingene/muslimene sin skyld likevel. Om ikke direkte, så var det de som drev han til det. Slik var det jo med Norgeshistoriens største masseskyting også, innvandrerne sin skyld alt sammen. Da vi hadde mindre innvandring hadde vi verken kriminalitet, gjenger eller terrorisme. Det vet jo alle? Anonymkode: 94123...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet onsdag kl 18:35 #50 Del Skrevet onsdag kl 18:35 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men du må jo skjønne at det er svartingene/muslimene sin skyld likevel. Om ikke direkte, så var det de som drev han til det. Slik var det jo med Norgeshistoriens største masseskyting også, innvandrerne sin skyld alt sammen. Da vi hadde mindre innvandring hadde vi verken kriminalitet, gjenger eller terrorisme. Det vet jo alle? Anonymkode: 94123...282 Har motivet hans kommet frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:42 #51 Del Skrevet onsdag kl 18:42 Ja Ja, lærerne ikke elevene, da er jo poenget borte om en elev er utøver Nei Ja Trodde alle skoler var pålagt å ha beredskapsplan i tilfelle plivo. Slik er det i min kommune iallefall. Anonymkode: 06e26...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:21 #52 Del Skrevet onsdag kl 21:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du må jo skjønne at det er svartingene/muslimene sin skyld likevel. Om ikke direkte, så var det de som drev han til det. Slik var det jo med Norgeshistoriens største masseskyting også, innvandrerne sin skyld alt sammen. Da vi hadde mindre innvandring hadde vi verken kriminalitet, gjenger eller terrorisme. Det vet jo alle? Anonymkode: 94123...282 Håper for ordens skyld at dette var sarkasme. Vi lever på et kontinent (Europa) som har vane for å falle for høyreradikale og rasistiske ideer ganske så lett, da spesielt hvite menn. Om du faktisk mener det du sier, uten sarkasme, så betyr det i praksis at man bare skulle latt Hitler og Mussolini vinne i tidsrommet 1939 - 1945, for man skulle jo hatt "etnisk rene" samfunn, som er for øvrig bare tull å ha, for når man åpner historiebøker, så ser man at før i tiden så drev "etnisk rene samfunn" krig mot sine naboer. Verdt å minne på at den største massakren i Europa etter 1945 på uskyldige sivile er det fortsatt ingen som kommer i nærheten av, nemlig at det ble drept over 8.600 uskyldige muslimer i Bosnia i juli 1995, utført av ekstreme pro-serbere som man kaller for Cetniks, som er i praksis serbiske fascister og ekstremister. Denne type serbere (Cetnik) er også veldig store fans av Russland og anser russere som sine ekte og de "eneste brødrene". Nå har Ukraina fått føle de siste tre årene hvordan det er å være "bosnier" i og med at serbere sine "brødre" Russland har fortalt Ukraina at Ukraina skal egentlig "ikke eksistere". Også verdt å nevne at vi har ingen problemer her i Norge med norsk-bosniske muslimer, da de aller fleste av dem er meget godt integrert og topper ofte den positive statistikken her i landet. Massedrapsmannen i Sverige er høyreekstrem uten tvil i og med at han gikk systematisk etter innvandrere og her har du bilde og fullt navn: https://www.nrk.no/urix/rickard-andersson-_35_-er-siktet-for-massedrapet-i-orebro-1.17254374 Anonymkode: b184c...b09 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:30 #53 Del Skrevet onsdag kl 21:30 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 17.28): Er grenser for hva man skal ha en plan for Anonymkode: 2753c...caa Nei, det er det faktisk ikke. Jeg jobber med beredskap, og er det noe som er viktig så er det å være forberedt, ha planer for all identifisert risiko og øve jevnlig på dette. Anonymkode: d79b0...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:46 #54 Del Skrevet onsdag kl 21:46 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Håper for ordens skyld at dette var sarkasme. Vi lever på et kontinent (Europa) som har vane for å falle for høyreradikale og rasistiske ideer ganske så lett, da spesielt hvite menn. Om du faktisk mener det du sier, uten sarkasme, så betyr det i praksis at man bare skulle latt Hitler og Mussolini vinne i tidsrommet 1939 - 1945, for man skulle jo hatt "etnisk rene" samfunn, som er for øvrig bare tull å ha, for når man åpner historiebøker, så ser man at før i tiden så drev "etnisk rene samfunn" krig mot sine naboer. Verdt å minne på at den største massakren i Europa etter 1945 på uskyldige sivile er det fortsatt ingen som kommer i nærheten av, nemlig at det ble drept over 8.600 uskyldige muslimer i Bosnia i juli 1995, utført av ekstreme pro-serbere som man kaller for Cetniks, som er i praksis serbiske fascister og ekstremister. Denne type serbere (Cetnik) er også veldig store fans av Russland og anser russere som sine ekte og de "eneste brødrene". Nå har Ukraina fått føle de siste tre årene hvordan det er å være "bosnier" i og med at serbere sine "brødre" Russland har fortalt Ukraina at Ukraina skal egentlig "ikke eksistere". Også verdt å nevne at vi har ingen problemer her i Norge med norsk-bosniske muslimer, da de aller fleste av dem er meget godt integrert og topper ofte den positive statistikken her i landet. Massedrapsmannen i Sverige er høyreekstrem uten tvil i og med at han gikk systematisk etter innvandrere og her har du bilde og fullt navn: https://www.nrk.no/urix/rickard-andersson-_35_-er-siktet-for-massedrapet-i-orebro-1.17254374 Anonymkode: b184c...b09 Dette er ikke noe som er kommet ut. Eller har du kilde på det? Jeg har ikke sett noe om hvilke offer det er, eller hvilke han var ute etter. Det siste jeg leste var at det ikke så ut å være basert på ideologi heller. Anonymkode: 1ae83...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:29 #55 Del Skrevet onsdag kl 22:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper for ordens skyld at dette var sarkasme. Vi lever på et kontinent (Europa) som har vane for å falle for høyreradikale og rasistiske ideer ganske så lett, da spesielt hvite menn. Om du faktisk mener det du sier, uten sarkasme, så betyr det i praksis at man bare skulle latt Hitler og Mussolini vinne i tidsrommet 1939 - 1945, for man skulle jo hatt "etnisk rene" samfunn, som er for øvrig bare tull å ha, for når man åpner historiebøker, så ser man at før i tiden så drev "etnisk rene samfunn" krig mot sine naboer. Verdt å minne på at den største massakren i Europa etter 1945 på uskyldige sivile er det fortsatt ingen som kommer i nærheten av, nemlig at det ble drept over 8.600 uskyldige muslimer i Bosnia i juli 1995, utført av ekstreme pro-serbere som man kaller for Cetniks, som er i praksis serbiske fascister og ekstremister. Denne type serbere (Cetnik) er også veldig store fans av Russland og anser russere som sine ekte og de "eneste brødrene". Nå har Ukraina fått føle de siste tre årene hvordan det er å være "bosnier" i og med at serbere sine "brødre" Russland har fortalt Ukraina at Ukraina skal egentlig "ikke eksistere". Også verdt å nevne at vi har ingen problemer her i Norge med norsk-bosniske muslimer, da de aller fleste av dem er meget godt integrert og topper ofte den positive statistikken her i landet. Massedrapsmannen i Sverige er høyreekstrem uten tvil i og med at han gikk systematisk etter innvandrere og her har du bilde og fullt navn: https://www.nrk.no/urix/rickard-andersson-_35_-er-siktet-for-massedrapet-i-orebro-1.17254374 Anonymkode: b184c...b09 Jeg håpet det var åpenbart, men selvsagt var det sarkasme. Jeg prøver selvsagt ikke så si at en form for ekstremisme er noe bedre enn noen annen form for ekstremisme, men plasser i alle fall skylden der den hører hjemme. Jeg er personlig sterkt kritisk til Islam og religion generelt, men gærninger som Anders B Breivik, Brenton Tarrant og nå denne Rickard Andersson skremmer meg enda mer. Anonymkode: 94123...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:54 #56 Del Skrevet onsdag kl 22:54 Vi kan begynne med flere midler til et psykisk helsevesen. Massemorderen i Sverige skal ha droppet ut av skolen og har ikke blitt fulgt opp. Dette vet vi. Veien fra isolert skoletaper til radikalisering på internett er kort. Vi vet ikke ennå om det stemmer med gjerningsmannen her, men vi vet at det stemmer med andre nylige skyteepisoder her ref. han på Jæren. Jeg tror at også kvinner må begynne å innse at vi har et alvorlig problem med gutter og menns helse og tilpasningsevner i dag. Det er disse som faller bakpå, og selv uten lenger kvotering så er det overrepresentasjon av kvinner på de fleste akademiske studier. Vi må bli flinkere til å fange gutter opp. For det er ikke disse som stiller seg i køen til å få psykiatrisk hjelp. Det er kvinnene. Mennene lider i stillhet, men sprenger statistikken på selvmord, partnervold og massedrap. I følge Kripos nasjonale drapsstatistikk står menn for rundt 90% av drap. Nesten alle massedrap internasjonalt begås av menn. Heldigvis har masseskoledrap i Norge aldri skjedd. Så vi bør ikke krisemaksimere heller. Men bra å ta tak i potensielle risikofaktorer. Anonymkode: 7d116...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:40 #57 Del Skrevet onsdag kl 23:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke noe som er kommet ut. Eller har du kilde på det? Jeg har ikke sett noe om hvilke offer det er, eller hvilke han var ute etter. Det siste jeg leste var at det ikke så ut å være basert på ideologi heller. Anonymkode: 1ae83...49c Jo, det har kommet ut at det var et senter for voksenopplæring der det var en del innvandrere som lærer å snakke svensk. I flere videoer ser du damer i hijab og ellers menn med innvandrerbakgrunn som gjemmer seg. TV4 i Sverige har avdekket via vitner som overlevde og med lydopptak der støy ble filtrert bort at massedrapsmannen sier til innvandrere før han skyter at de skal "bort fra Europa". https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa Anonymkode: b184c...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:32 #58 Del Skrevet torsdag kl 10:32 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, det har kommet ut at det var et senter for voksenopplæring der det var en del innvandrere som lærer å snakke svensk. I flere videoer ser du damer i hijab og ellers menn med innvandrerbakgrunn som gjemmer seg. TV4 i Sverige har avdekket via vitner som overlevde og med lydopptak der støy ble filtrert bort at massedrapsmannen sier til innvandrere før han skyter at de skal "bort fra Europa". https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa Anonymkode: b184c...b09 Det er komvux. Det brukes av ALLE! At det var innvandrere der har ikke noe å si for hans motiv. Det er innvandrere overalt. De har ikke noe motiv klart enn. Anonymkode: 1ae83...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet torsdag kl 10:44 #59 Del Skrevet torsdag kl 10:44 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 17.26): Hva mener du at kommunene/fylkene skal gjøre? Slik jeg har skjønt det fra rutiner i USA er vel det eneste en skal gjøre å låse (klasse)rommet en er inne i, legge seg på gulvet og vente på at politiet sier i fra at det er klart. Trenger ikke mange timer med seminar for å gjøre dette. Anonymkode: a1d1e...f8d Nei, men det trengs. Og det trengs øvelse. Vi har brannøvelser, vi har trening og planer i hvordan oppføre oss, og gjennomføring, selv om det er relativt enkelt. Når jeg var ung, hadde vi tilfluktsromøvelse på samme måte. Det er ingen grunn til at vi ikke skal utføre risisko vurdering , lage gjennomføringsplaner og øve på dem selv om vi ikke har hatt denne typen problemer enda; det kan spare liv, og det er ikke nødvendigvis dyrt eller omfattende. Vi er et land med relativt mye privat eid våpen, og vi har hatt denne typen person løpende rundt med pil og bue: vi er ikke et land som er immune mot situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:49 #60 Del Skrevet torsdag kl 10:49 Jeg er imot at ensomme skal ha våpen. Jeg syns egentlig at alle våpen skal oppbevares et sted det ikke er skolevegrere eller psykisk syke som er hjemme alene. Jeg vet om folk som har fått våpeninnbrudd selv om de har våpenskap. Låst våpenskap. Fikk ut våpen uten nøkkel. Skapet var låst og nytt og etter forskriftene. Anonymkode: 37a66...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå