Gå til innhold

Venner som svarer kort og ikke spør tilbake.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og ei venninne begynte begge i ny jobb,  ikke samme jobb.  Sendte melding og spurte om hun trivdes i ny jobb,  fikk kun ja som svar.  Trodde det var vanlig å spørre tilbake?

Anonymkode: 51728...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten er hun travel, distré, eller så bryr hun seg ikke om deg. Pleier hun å bare svare med ett ord? Hadde ikke vært en venninne for meg..

Anonymkode: ccb53...52b

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er vanlig. Men husk at folk er forskjellig. Mulig hun ikke tenker slik tilbake. Noen er bare slik. Og det må man akseptere. Livet blir så mye enklere hvis man ikke henger seg opp i ting. Og bare passer på seg selv. 

Anonymkode: 3f690...1b4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er einveiskjørere (inkludert meg).

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor jeg skal spørre hvis jeg i grunn ikke bryr meg? Jeg spør kun hvis dette er noe jeg ønsker svar eller er nysgjerrig på. Spør ikke bare for at den andre spurte først, da blir det jo bare falskt. Samtidig så forventer jeg heller ikke at folk skal spørre meg.

Anonymkode: 34d25...a1c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor jeg skal spørre hvis jeg i grunn ikke bryr meg? Jeg spør kun hvis dette er noe jeg ønsker svar eller er nysgjerrig på. Spør ikke bare for at den andre spurte først, da blir det jo bare falskt. Samtidig så forventer jeg heller ikke at folk skal spørre meg.

Da mangler du de grunnleggende egenskaper man trenger for å utvikle et genuint vennskap. Det du beskriver er et "vennskap" hvor du bare tar uten å gi. Og hvis du føler deg falsk ved å vise interesse for dine venner understreker det bare mitt første poeng. 

Anonymkode: 3716f...b56

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne svart kun ja av mange årsaker, feks:

- Jeg hadde det travelt/var opptatt med noe annet

- Jeg skulle likevel treffe deg neste uke, vi kan snakkes om det da

- Jeg var distrahert og hadde glemt der og da at du også hadde ny jobb

- Jeg har viktigere saker å tenke på enn din nye jobb (kan være alt fra min egen nye jobb til at en person nær meg ligger for døden)

- Jeg synes du sender for mange meldinger, er lei av maset

- Jeg er en sånn person som heller tar det på telefonen, og så glemmer jeg å ringe

- Jeg prøver å fase deg ut uten å konfrontere deg

Jeg har sikkert svart kort i enkelte sammenhenger, som regel er årsaken en av de fire øverste.

Anonymkode: e6c3e...f6a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun synes det er utfordrende med ny jobb og hadde ikke så lyst til å snakke om det :vetikke: Av og til passer det ikke å gå inn i en samtale, man er travel, distrahert, sliten, lei seg eller har andre grunner til at man ikke tenker på eller orker å spørre tilbake. Joda, det er vanlig og høflig å gjøre det, men i mine vennskap er det også såpass takhøyde og forståelse for at man har andre ting som skjer i livet sitt at ingen problematiserer eller blir fornærmet av litt manglende respons i ny og ne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (8 minutter siden):

Kanskje hun synes det er utfordrende med ny jobb og hadde ikke så lyst til å snakke om det :vetikke: Av og til passer det ikke å gå inn i en samtale, man er travel, distrahert, sliten, lei seg eller har andre grunner til at man ikke tenker på eller orker å spørre tilbake. Joda, det er vanlig og høflig å gjøre det, men i mine vennskap er det også såpass takhøyde og forståelse for at man har andre ting som skjer i livet sitt at ingen problematiserer eller blir fornærmet av litt manglende respons i ny og ne.

Det var bare et spørsmål, jeg var ikke ute etter smaltalk. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

- Jeg har viktigere saker å tenke på enn din nye jobb (kan være alt fra min egen nye jobb til at en person nær meg ligger for døden)

- Jeg er en sånn person som heller tar det på telefonen, og så glemmer jeg å ringe

Jeg har sikkert svart kort i enkelte sammenhenger, som regel er årsaken en av de fire øverste.

Føler hun faser meg ut, hun var ikke sånn før.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg sender henne så og si aldri meldinger, kan gå måneder i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Føler hun faser meg ut, hun var ikke sånn før.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg sender henne så og si aldri meldinger, kan gå måneder i mellom.

Jaja, da gjør hun vel det, du kjenner henne, ikke jeg. Men jeg ga deg en god del andre forklaringer også, og du kan umulig vite om årsaken var f.eks den første.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det var bare et spørsmål, jeg var ikke ute etter smaltalk. 

Du sendte et ikke-nødvendig, sosialt betinget spørsmål og forventet både et mer utfyllende svar og oppfølgingsspørsmål (som jeg antar du også hadde tenkt å besvare) - hvordan er det ikke small talk og forventing om samtale?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaja, da gjør hun vel det, du kjenner henne, ikke jeg. Men jeg ga deg en god del andre forklaringer også, og du kan umulig vite om årsaken var f.eks den første.

Dette har hold t på i ett halvt års tid.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk meg en venninne for 2 år siden. Hun oppførte seg sånn. Først fikk hun ikke nok av meg og sendte meldinger for å finne på ting omtrent hver dag. Jeg var sjeleglad for å ha funnet meg en « bestevenn». Hun omtalte også datteren min som bestevenninnen til datteren hennes og var veldig varm og snill. Så fikk hun seg ny jobb, og jeg spurte hvordan det gikk, men fikk ikke svar. Hun svarte meg ikke på meldinger lenger, men sendte meg snap samme dag av hvor kult hun hadde det med andre venninner. Jeg følte at hun ikke brydde seg et snev om vennskapet og om meg lenger. Møtte på henne med andre venninner relativt ofte. Jeg bestemte meg for å kutte henne gradvis ut. 

Anonymkode: 25b33...019

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk som spør deg bryr seg ikke mer om deg enn du bryr deg om dem heller, men de spør deg likevel.

Anonymkode: ccb53...52b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg og ei venninne begynte begge i ny jobb,  ikke samme jobb.  Sendte melding og spurte om hun trivdes i ny jobb,  fikk kun ja som svar.  Trodde det var vanlig å spørre tilbake?

Om hun har begynt i ny jobb så kan det hende hodet er litt fullt. Det er ikke så uvanlig det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irak skrev (32 minutter siden):

Om hun har begynt i ny jobb så kan det hende hodet er litt fullt. Det er ikke så uvanlig det. 

Hun hadde fri, sendte snap der hun lå på sofaen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Du sendte et ikke-nødvendig, sosialt betinget spørsmål og forventet både et mer utfyllende svar og oppfølgingsspørsmål (som jeg antar du også hadde tenkt å besvare) - hvordan er det ikke small talk og forventing om samtale?

Jeg forventet ikke ett utfyllende svar, kun at hun spurte tilbake, det er normal folkeslikk. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg forventet ikke ett utfyllende svar, kun at hun spurte tilbake, det er normal folkeslikk. 

Basert på svarene dine her virker du rigid og uten evne til å se andres perspektiv enn ditt eget. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer kort hvis det er veldig mye mas. Det samme om igjen og om igjen.

Anonymkode: 27c3e...ac4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...