AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har nå røyket i minst 25 år, hver eneste dag. Har i det siste fått svie og ubehag i brystet, og når jeg puster dypt inn så knepper det i ryggen. Har ikke hoste eller blod i spyttet. Kan det være tegn på sykdom at det knepper i ryggen? Er så vanskelig å kutte ut dette svineriet, og angster hver gang jeg røyker. Hadde vært fint å høre om andre i lignende situasjon for litt motivasjon. Takk :O) Anonymkode: a6a98...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Om det er tegn på sykdom vet jeg ikke. Men det er i hvertfall et klart signal fra kroppen om at noe ikke er bra, og at du bør stumpe røyken. Røykte selv i mange år og sluttet på dagen fordi jeg var drittlei gromsete hals/bryst, å lukte vondt, og bruke ufattelige summer på å ødelegge meg selv. Jeg vet at det å slutte ikke er lett, men det er fullt gjørbart. Man må bare jobbe VELDIG mentalt, og ta 5 minutter av gangen. Anonymkode: 3bbd6...0bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har nå røyket i minst 25 år, hver eneste dag. Har i det siste fått svie og ubehag i brystet, og når jeg puster dypt inn så knepper det i ryggen. Har ikke hoste eller blod i spyttet. Kan det være tegn på sykdom at det knepper i ryggen? Er så vanskelig å kutte ut dette svineriet, og angster hver gang jeg røyker. Hadde vært fint å høre om andre i lignende situasjon for litt motivasjon. Takk :O) Anonymkode: a6a98...739 Hadde jo ikke ventet til jeg hostet blod før jeg oppsøkte legen. Når du har røkt i 25 år så hadde jeg tatt alle sympt på alvor og oppsøkt lege før det utvikler seg. Jeg tror ikke jeg kan komme med noe motivasjon men helsa di blir ikke bra med å fortsette røyking og blir man syk så er det gjerne alvorlige kroniske ting som oppstår. KOLS, kreft, emfysem osv. ikke trivelige sykdommer. Lungekreft oppdages gjerne litt sent fordi man bare tror det er noe muskulært eller man har litt vondt i ryggen og drøyer med å gå. Så til slutt er det uhelbredelig og kort levetid igjen. Vi har uhelbredelig lungekreft og kols i familien pga røyking. Slike ting burde jo være motivasjon nok. Anonymkode: 3b33a...4dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg sluttet å røyke i juni og det har gått mye lettere enn jeg trodde! Prøv med nikotintyggis og nikotinspray og kutt røyk helt, ikke trapp ned. Pusten er helt fin nå og hosten og pipingen er borte. Det er i det minste forsøket verdt? Anonymkode: 3cf65...ace 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg sluttet å røyke i juni og det har gått mye lettere enn jeg trodde! Prøv med nikotintyggis og nikotinspray og kutt røyk helt, ikke trapp ned. Pusten er helt fin nå og hosten og pipingen er borte. Det er i det minste forsøket verdt? Anonymkode: 3cf65...ace Det beste er å trappe ned. Når man har røyket lenge. Anonymkode: f1d65...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det beste er å trappe ned. Når man har røyket lenge. Anonymkode: f1d65...492 Ingen fasit på dette. Jeg sluttet på dagen etter 18 år, gikk fint. Anonymkode: 3bbd6...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ingen fasit på dette. Jeg sluttet på dagen etter 18 år, gikk fint. Anonymkode: 3bbd6...0bc Jeg sluttet også på dagen, det er faktisk mye enklere enn å trigge røykesuget i dager og måneder. Anonymkode: 3cf65...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det beste er å trappe ned. Når man har røyket lenge. Anonymkode: f1d65...492 Sier hvem? Kuttet også på dagen. Det er ikke så vanskelig Anonymkode: 86c0a...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg sluttet også på dagen, det er faktisk mye enklere enn å trigge røykesuget i dager og måneder. Anonymkode: 3cf65...ace Enig. Det viktigste er å ha en plan, og forstå hva som skjer i kroppen når man slutter. Hva som er fysiske symptomer, hva som er psykosomatisk. Å ha fokus på dyp inn og utpust er veldig viktig. Dette er en av grunnene til at røyk oppleves beroligende, fordi man "puster". Holde seg aktiv. Unngå andre som røyker. Unngå alkohol. Gå en tur etter måltid, eller gjør noe som distraherer. STÅ I DET og puste seg gjennom det når det blir tøft. Tell til 100. 10 ganger, eller til det gir seg. For det vil gi seg, til det begynner igjen. Så står man i det igjen. Opprett egen konto som heter "røykeslutt". Sett inn for hver pakke du har spart. Røyker du f.eks 20 sigaretter daglig til 110 kr (jeg aner ikke priser i dag), så overfører du dette hver dag. Se kontoen vokse. Om 1 år står det over 40 000 kr der. 10 år, over 400 000. Og for hvert år som går, minsker du risiko for hjertesykdom, kreft, kols, m.m. Anonymkode: 3bbd6...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Anbefaler appen slutta.no, veldig motiverende 👍 Anonymkode: 3cf65...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har nå røyket i minst 25 år, hver eneste dag. Har i det siste fått svie og ubehag i brystet, og når jeg puster dypt inn så knepper det i ryggen. Har ikke hoste eller blod i spyttet. Kan det være tegn på sykdom at det knepper i ryggen? Er så vanskelig å kutte ut dette svineriet, og angster hver gang jeg røyker. Hadde vært fint å høre om andre i lignende situasjon for litt motivasjon. Takk :O) Anonymkode: a6a98...739 Oppsøk lege, og få skikkelig undersøkelse, og røykeplaster. Om ingen har fått deg til å forstå røykingens unødvendighet både for helsa og lommeboka, så får du for min del bare røyke deg i hel. Ta deg eventuelt en tur innom en lungeavdeling og rommet for cellegift der, så kan skje det hjelper på. Anonymkode: 2761f...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå