Gå til innhold

Hvordan slutte å fokusere på alt som gikk galt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ett godt liv, sikkert bedre enn de fleste andre her på jord. En fantastisk mann, ett friskt lykkelig barn i bhg og stabil jobb med gjennomsnittlig inntekt. 

Men jeg føler meg så preget av vonde ting i livet. At foreldrene mine skiltes, at skilsmissen var så stygg at de 35 år senere enda ikke har snakket sammen, at jeg bodde i en bag fra barnehagen av til jeg flyttet hjemmefra i en alder av 15, at jeg aldri klarte å beholde venner siden jeg flyttet så mye, at jeg ikke har klart å beholde venner i voksen alder, at vi droppet både bryllup og dåp i frykt for både at foreldrene mine skulle lage drama og at jeg føler det sårt å ikke ha venner tilstede på sånne begivenheter. 

Føler det så trist og sårbart i alle slags situasjoner. Barnet mitt har med venner hjem, og da syntes jeg det er vondt at jeg ikke hadde det for 35 år siden. Sånne tåpelige ting... Har prøvd å få venner nå i voksen alder hvor vi bor helt stabilt, men ikke fått det til.. 

Hverdagen er travel og fin den altså, men savner egentlig å ha noen venninner å lage og ha laget minner med. Noen å kunne ta en kaffe med og mimre om den gangen vi stod 3 timer i kø for ett eller annet.. sykt teit, spesielt siden alt annet egentlig er bra. Så trenger litt hjelp til å snu tankesettet. 

Har prøvd selvhjelps-bøker og en psykolog, men psykologen var privat og dyr, og jeg føler ikke at dette er noe det offentlige burde dekke 

Anonymkode: 3fc9b...fde

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får ikke endret noe av det likevel, så prøv å ikke tenke på det

Anonymkode: 499bc...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får ikke forandret noe. Fokuser på det du kan gjøre 🙂

Anonymkode: 39ff1...7dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke løsningen er å ikke tenke på det. Få deg en terapeut der du kan bearbeide det vonde du har opplevd tidligere i livet. Det finnes mange psykologer med forskjellige tilnærminger til problemer vi har i livet. Du har antagelig ikke funnet den rette psykologen for deg. Kanskje du kan ta deg råd til å gå en gang i måneden?

Endret av Callista
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...