Gjest jodelg Skrevet 4. februar #1 Skrevet 4. februar Hei, er en sjenert mann som er veldig dårlig på å sjekk opp damer ved studiestedet og generelt, og det kan fort hende at jeg mistolker signalene og unngår å flørte. Er det noen andre som også i samme situasjon som meg og i såfall hva kan man gjøre med det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar #2 Skrevet 4. februar jodelg skrev (10 minutter siden): Hei, er en sjenert mann som er veldig dårlig på å sjekk opp damer ved studiestedet og generelt, og det kan fort hende at jeg mistolker signalene og unngår å flørte. Er det noen andre som også i samme situasjon som meg og i såfall hva kan man gjøre med det. Et tips er å gjøre flørting normalt, ikke bare mot dem du er tiltrukket av men mot alle. Du vil oppleve hvem som responderer bra og hvem som ikke er interessert veldig raskt. Samtidig er det naturlig for deg å flørte, så du trenger ikke å legge så veldig mye i det Anonymkode: cf593...cae 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #3 Skrevet 4. februar Ikke tenk på at du skal flørte. Bare prat med jenter generelt. Etterhvert vil du kjenne på at de bare er mennesker og biter ikke. Kjæresten min var LATTERLIG sjenert blandt jenter. Kompisene mobbet han for han var høy og kjekk, sosial og utadvendt, men med jentene ble han helt stum🤭 Han tok tak i det ved å nettopp bare begynne å prate med alle jenter. Når det løsnet var det lettere å prate med jenter han likte. Nå er han totalt uredd for å prate med alt og alle. Du må bare øve deg. Anonymkode: 23577...344 4
Sparkling_Pink Skrevet 4. februar #4 Skrevet 4. februar Jeg var sånn som mannen som omtales over. Kunne prate med alle, bortsett fra de jeg syntes var tiltrekkende. Det er stort sett menn jeg er tiltrukket av. Jeg ble stum, handlingslammet og rar. Jeg fikk øvd meg opp med å ta kontakt med de jeg var tiltrukket av i løpet av våren 2017. For å ha et konkret prosjekt forsøkte jeg å gi de komplimenter. Det var bratt læringskurve og jeg fikk erfare at flertallet vil sette mest pris på komplimenter på ting de har hatt valgt selv eller har valgt inn i livet sitt. Dropp alle settinger som objektiviserer den andres kropp. Nærliggende er «jeg synes du er tiltrekkende» den oppfatter jeg som helt på grensa og har lite relevans som åpningsreplikk. Etter at kontakt er etablert og en føler seg fram kan dette utsagnet bli velkomment. Du behøver ikke et sånt prosjekt som jeg kjørte, men det er lurt å få mengdeøvelse på ett eller annet vis. Jeg førte statistikk i notatboka mi og gikk fra helt handlingslammet til ok på 11 forsøk. Snart bør jeg nok gjennomføre en oppfrisknings runde. Ideer for en student er: spørre medstudenter om de er med på å diskutere utvalgt pensumslitteratur, om du kan sammenligne notater, forsøke å be ett nytt menneske til å spise lunsj med deg hver dag, se andre i øynene, smile og hilse: jeg heter… jeg tror ikke jeg har fått presentert meg før. Hva heter du? Sjenangse er helt mulig å overkomme på egen hånd. Ikke enkelt, ikke lett, men mulig. Sosial angst derimot, der anser jeg det som mest fornuftig med profesjonell hjelp, selv om prinsippet med mengdetrening trolig gjelder der og.
AnonymBruker Skrevet 4. februar #5 Skrevet 4. februar Ikke tenk på det som å sjekke opp, å sjekke er så kleint uansett. Enig med dem som sier du bare skal fokusere på personene og øve på det. Anonymkode: a6cf6...f29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå