AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Det går omgangssyke i hele barnehagen til barnet. Vi er nøye med hygiene og vasker f.eks alltid hender når vi kommer hjem (etter å ha vært i bhg, butikk, ute osv). Likevel har vi alltid fått omgangssyke alle mann når det har gått i barnehagen. Jeg er høygravid og har mulighet til å holde barnet hjemme. Det er veldig fristende, samtidig som jeg føler meg litt hysterisk. Bare orker virkelig ikke tanken på omgangssyke, og spesielt ikke nå rett før fødsel. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: bba26...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Hvor lenge skal du holde barnet hjemme? Selv om det er omgang sykdom i barnehagen er det ikke sikkert barnet blir smittet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Er en og annen syk hadde jeg ikke tenkt på det. Men er det mange på hver eneste avdeling hadde jeg holdt hjemme. Det er ikke mange dagene som skal til for å hoppe over den verste risikoen. Anonymkode: 83e4e...483 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Da risikerer du at du må holde ungen hjemme året rundt. For slikt går til tider i bølger som alt annet i bhg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Det har jeg gjort mange ganger. Om det fremstår hysterisk er ikke noe jeg bryr meg om. Vi har unngått en del omgangssyker ved at jeg har tatt hjemmekontor, for å si det sånn. Anonymkode: 5c275...cca 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden jegerrinne skrev (1 minutt siden): Da risikerer du at du må holde ungen hjemme året rundt. For slikt går til tider i bølger som alt annet i bhg Nei, man risikerer ikke å holde barnet hjemme året rundt. Kanskje 2-3 ganger i året, 2-3 dager hver gang + en helg. Ts er jo hjemme uansett. Tipper hun heller vil være høygravid med barnet hjemme noen dager, enn å være høygravid med omgangssyke noen dager OG barnet hjemme. Anonymkode: 5c275...cca 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Hadde lett gjort det. Sjansen for at barnet blir smittet når det er stort utbrudd i barnehagen er stor. Anonymkode: a4b0e...ac5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Det hadde definitivt jeg gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde ikke tenkt det var hysterisk. Jeg hadde også gjort det, om jeg hadde muligheten til det, og det var veldig mye av det. Her var det en slik runde i høst, hvor det en periode bare var 5 av 18 barn igjen på avdelingen, alle andre + 2 av de 3 voksne, lå rett ut med spysyke... Da var det lite festlig å sende ungen inn der, for å si det sånn.. Jada, det er alltid smitte i barnehager, men så er det også enkelte ganger det er rene epedemier, og mye mer smitte enn vanlig. Det var også en vannkopp-"epedimi" i vår bhg i fjor vår, hvor det også bare var en håndfull unger på avdelingen, og de voksne som jobbet der sa de ikke visste hva de skulle ta seg til, når de var 3 voksne på jobb og bare 5 unger å ta seg av. Anonymkode: 6d981...a97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Om det er snakk om at det nå er sånn at omgangssyken "går" i barnehagen, og du har mulighet til å holde hjemme? Da hadde jeg ikke vært i tvil om at det var det jeg hadde gjort. Om det hadde vært at du skulle tatt deg fri fra jobb for å være hjemme med barnet, så ville jeg tenkt litt mer på om det var nødvendig. Og når du er høygravid i tillegg, så hadde jeg nok gjort det jeg kunne for å unngå omgangssyke. Anonymkode: 5f1cf...3b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden mommyaka skrev (20 minutter siden): Hvor lenge skal du holde barnet hjemme? Selv om det er omgang sykdom i barnehagen er det ikke sikkert barnet blir smittet Klassisk omgangssyke smitter i løpet av et par døgn. Man trenger ikke holde ungen hjemme mer enn noen få dager. Siden dette smitter fort, raser det også fort gjennom en hel barnehage, og det er ikke så mange dagene før det er "trygt" igjen. Anonymkode: 6d981...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Er høygravid og har andre runde med omgangssyke nå. Første gang fikk vi beskjed om at det gikk i barnehagen, og jeg sendte likevel. Han var den aller siste som fikk det, så vi måtte ha holdt hjemme i over to uker for å unngå det. Nå er det ingenting som «går» i barnehagen, så mistenker han er smittet av familie (kusiner/fettere). Så det kan jo ikke unngås helt hjemme heller… Anonymkode: 40c12...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Ja, hvorfor ikke tenker jeg. Anonymkode: d7b7c...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Hadde jeg lett gjort. Anonymkode: 7057d...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde holdt ungen hjemme så lenge jeg hadde hatt energi til det. Anonymkode: 21c73...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det går omgangssyke i hele barnehagen til barnet. Vi er nøye med hygiene og vasker f.eks alltid hender når vi kommer hjem (etter å ha vært i bhg, butikk, ute osv). Likevel har vi alltid fått omgangssyke alle mann når det har gått i barnehagen. Jeg er høygravid og har mulighet til å holde barnet hjemme. Det er veldig fristende, samtidig som jeg føler meg litt hysterisk. Bare orker virkelig ikke tanken på omgangssyke, og spesielt ikke nå rett før fødsel. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: bba26...73c Har holdt barn hjemme i slike perioder når jeg har kunnet ja… typ i permisjonen med nr to. Og ved mulighet ellers også. Ikke hatt så mye omgangssyke før de begynte på skolen. Da kan man jo ikke ta de ut av undervisning bare fordi man ikke liker omgangssyke… så etter det er det en årlig event ja… holdt de ikke ukevis hjemme fra bhg, bare akkurat når de sendte ut beskjeder om utbrudd, timet gjerne med en helg i ene enden så det ble litt avstand… tror det hjalp Anonymkode: babaa...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde barnehagestarter det året jeg var hjemme med barn nr. 2. Eldstedatter ble holdt hjemme når vi fikk beskjed om at omgangssyken gikk, siden jeg likevel var hjemme, i håp om å unngå syk baby. Hadde gjort det samme om jeg var høygravid. Anonymkode: 4e6d8...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Ja det er lurt, men uansett kan det hende barnet ditt har viruset i seg allerede. Men ville holdt hjemme selv. Rett før jul, hadde 10 stk, nesten halvparten av barna i barnehagen omgangssyke, når jeg fikk vite antallet holdt jeg hjemme resten av uka, også fordi det var så stor sjanse å få det , tilfelle det plutselig brøt ut hvis han var i barnehagen 😅 heldigvis slapp vi unna, var nok flaks🙈 Anonymkode: 8b47c...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Ja, ville holdt hjemme. Ikke så gøy når barnet kommer hjem fra bhg og forteller at Kari spydde på bordet da de skulle spise lunsj.... Anonymkode: 519c5...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det går omgangssyke i hele barnehagen til barnet. Vi er nøye med hygiene og vasker f.eks alltid hender når vi kommer hjem (etter å ha vært i bhg, butikk, ute osv). Likevel har vi alltid fått omgangssyke alle mann når det har gått i barnehagen. Jeg er høygravid og har mulighet til å holde barnet hjemme. Det er veldig fristende, samtidig som jeg føler meg litt hysterisk. Bare orker virkelig ikke tanken på omgangssyke, og spesielt ikke nå rett før fødsel. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: bba26...73c Når du har mulighet til å ha barnet hjemme i noen dager, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå