Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #1 Del Skrevet 7. mars 2006 Samme firma utlyser 2 forskjellige jobber, men de er allikevel ganske like. Jeg søker på begge, og lurer på om det blir teit å skrive 2 relativt like søknader? jeg tilpasser den selvfølgelig til stillingen, men personalia, og det rundt blir liksom klin likt. kommer ikke på noen annen måte å skrive på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 8. mars 2006 #2 Del Skrevet 8. mars 2006 Du er den samme personen uansett, da må jo nødvendigvis også noe av innholdet bli likt. Det du skriver om deg selv har du sannsynligvis finpusset og finpusset i flere omganger, så det er trolig bra. Jeg ser ingen grunn til at ikke mye kan være likt. Jeg tror ikke vi skal tenke på mye på at man søker på to stillinger. Det kan være forskjellige personer som søker, og i alle fall ligger de i to forskjellige bunker. Tviler på om noen tar dem frem for å sammenlikne. Så lenge du skriver skikkelig motivasjonen for akkurat den stillingen tror jeg det går greit. Lykke til meg jobbjakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 8. mars 2006 #3 Del Skrevet 8. mars 2006 Har vært i samme situasjon som trådstarter et par ganger, og har sendt en søknad hvor jeg sier noe om at jeg søker på begge stillingene samtidig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maa Skrevet 8. mars 2006 #4 Del Skrevet 8. mars 2006 Har vært i samme situasjon som trådstarter et par ganger, og har sendt en søknad hvor jeg sier noe om at jeg søker på begge stillingene samtidig. Lykke til! ← Dette er nok den vanlige måten i slike tilfeller. Det er også en "regl" at en skriver hvilken stilling du primært søker, og at du subsidiært søker stiling nr 2. Dette gjør at arb.giver lettere kan få kabalen til å gå opp (noen vil muligens bare søke på én av stilingene). Håperdu får den du har mest lyst på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2006 #5 Del Skrevet 14. mars 2006 ok, takk for råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. mars 2006 #6 Del Skrevet 14. mars 2006 Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å sende bare et eks. av søknaden i tilfelle de roter og ikke husker å legge deg i begge bunkene hvis de behandles hver for seg. Står det derimot at de trenger to personer (til samme stillingstype) er det jo helt ok med bare en søknad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå