Gå til innhold

Melatonin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere her som tar melatonin for å bedre egg-kvaliteten? Jeg har tatt 1 mg et par timer før leggerid i noen dager nå. Kjenner at jeg føler meg litt "bakfull" nesten når jeg våkner og har litt vondt i hodet, er dette vanlig? Jeg sover i utgangspunktet godt, kan jeg ødelegge det ved å ta melatonin i 2-3 mnd? Tenkte såklart å slutte så snart jeg blir gravid.

Anonymkode: 4d77c...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar du melatonin hvis du i utgangspunktet sover godt? Jeg tar to mg når jeg legger meg, føler jeg får jevnere søvn, selv om jeg fortsatt våkner etter max 6 timer. Aldri kjent noe når jeg våkner (har prøvd andre sovemidler der jeg føler meg groggy hele neste dag).

Anonymkode: 46f55...472

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor tar du melatonin hvis du i utgangspunktet sover godt? Jeg tar to mg når jeg legger meg, føler jeg får jevnere søvn, selv om jeg fortsatt våkner etter max 6 timer. Aldri kjent noe når jeg våkner (har prøvd andre sovemidler der jeg føler meg groggy hele neste dag).

Anonymkode: 46f55...472

Det er ikke for søvn. Melatonin er en antioksidant som kan forbedre eggkvalitet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sover godt i utgangspunktet, gjør det som nevnt for eggkvaliteten (pga flere SA). Men er redd for å fucke opp søvnen min langsiktig. Håper ikke det. Skulle egentlig øke til 3mg, men usikker nå. 

Anonymkode: 4d77c...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller prøvd høydose Q10 ubiqinol for å bedre eggkvaliteten. Slik fikk jeg to barn på tross av AMH på 0,3.

Anonymkode: 5dfe0...38d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bla. melatonin for å forbedre eggkvaliteten. Ble anbefalt å ta 2mg, men da følte jeg meg slik som du beskriver. Nesten litt sånn døsig.  Så gikk ned til bare 1mg. Da gikk det greit.

Kan hende kroppen din blir vant til melatoninen etterhvert.  Hvis ikke ville jeg vurdert å droppe den. Det er ikke så mange gode studier på om melatonin forbedrer eggkvaliteten eller ikke. Og du kan ta andre ting som q10, NAC, Omega3, vitamin D. Som også skal hjelpe på eggkvaliteten. :) særlig q10 og NAC begynner å få litt anerkjennelse i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...