Gå til innhold

Hvor mye kontakt har dere med kjæresten i ukene dere har barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bor sammen de ukene vi har barnefri. Vi har 50/50 fordeling begge to. Hvor mye kontakt kan man forvente de ukene man ikke bor sammen? Kjæresten har en travel jobb, men om man ønsker det så finner man alltids tid til å kommunisere. Min er litt av og på, og jeg kjenner på det de ukene vi ikke er sammen at jeg blir usikker når jeg ikke får jevn kontakt. Jeg føler at jeg "maser", og hater den følelsen. Vi er i kontakt daglig, men oftest er det jeg som spør ham om hvordan dagen hans har vært, ikke motsatt. 

Anonymkode: 99bc6...939

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har 50%, jeg har 100%.

Vi kommuniserer hver dag, og gjennom hele dagen. Ringes 1-2 ganger hver dag.

Overnatter med hverandre i helgene, og en og annen ukedag. 

Hvis man ikke ønsker daglig kontakt med kjæresten sin så ser jeg ikke poenget med å være sammen.

Anonymkode: 1f025...456

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så la være å sende melding først. La han få ta kontakt med deg noen ganger også. 

Han har nok ikke så stort ett behov som du har, men det betyr jo ikke at han bryr seg mindre. Det går kanskje litt mer tid mellom kontakten, men da får han sjans til å ta initiativet hvertfall. 

Så må du akseptere at han ikke har sånn ett behov for kontakt mellom ukene eller akseptere at du må stå for det meste av initiativet. 

Igjen, det er ikke noe i veien med noen av delene. 

Anonymkode: 20f06...aa7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kontakt 1-2 ganer i uken noen ganger sjelderene.

Anonymkode: ce6e2...e32

AnonymBruker
Skrevet

Han har et barn 50%, mine barn er voksne. Vi snakker i tlf hver kveld i pappaukene, gjerne 2-3 timer. Snakker også i tlf på dagtid selv om barnet er tilstede. Vi snappes også. Mye kontakt siden vi gjerne snakker i tlf mens vi holder på med andre ting å således er med i livene til hverandre selv om vi er fra hverandre ❤️

Anonymkode: 005f0...033

AnonymBruker
Skrevet

Her er det daglig kontakt begge veier.

Vi er 100% alene så vi tilbringer mye tid sammen hele gjengen hver helg og ferier.

Anonymkode: 7186a...a03

AnonymBruker
Skrevet

Han har 50%, jeg 100% (vi har ikke møtt barna ennå, vært sammen under ett år).

I ukene han har barnet møtes vi av og til på dagtid til lunsj/trening/hjemmekontor sammen (kanskje 1 g den uka). Vi sender stort sett meldinger hele dagen, men en dag kan det plutselig være at vi ikke har skrevet til hverandre før barna har lagt seg. Ringes kanskje 1-2 ganger i tillegg. 

Når han ikke har barnet sitt kommer han på besøk ca 1 gang i uka etter at mitt barn har lagt seg. Og jeg har barnevakt 1 helg i mnd, da er vi sammen fredag til søndag. Litt tøft å bare få 2 netter sammen hver måned!

Anonymkode: e3f8a...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Barneuker samtidig. Sender noen meldinger av og på hver dag, noen ganger veldig lite, andre ganger oftere. Ringes et par ganger i barneukene men ikke hver dag.

Det er det som er deilig med å ikke bo sammen også, å ikke snakkes eller ha kontakt konstant. Er ikke mindre kjærester bare fordi det ikke er kontakt hele tiden.

Anonymkode: 162d4...d68

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forventer ikke at han skal snakke med meg eller prioritere med de ukene han har barnet sitt. Lar han prioritere ungen.sin, og tenker han kanskje synes det er godt med litt alenetid etter at ungen er lagt på kvelden. Så jeg forventer ikke at han skal ringe meg hver kveld. Vi snapper hver dag. Ringes en gang i løpet av ukedagene han har ungen. I helga treffes vi selv om han har ungen. Vi bor langt unna hverandre, så treffes kun helger. 

Anonymkode: b6cd0...653

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker ikke hver dag. Mer annenhver eller et par ganger i uka. 

Anonymkode: d4ad5...885

AnonymBruker
Skrevet

En sms om morgenen og en om kvelden. Hvis vi ikke rekker en chat etter ungene har lagt seg. 

Travle dager og den uka vi ikke sees er liksom friuka mi fra alt annet enn barna ;) 

Elsker kjæresten min selv om jeg ikke helt er typen til å ringe daglig. 

Anonymkode: 236f0...e20

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sender god morgen og natta-melding. Det varierer hvor mye melding vi sender ellers, alt etter hvor travle dagene er. Vi ringes sjelden.

Møtes stort sett hver helg (begge har barn over 18 år.

Anonymkode: 6589f...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Snakkes på tlf 1-2 ganger i løpet av arbeidsdagen som regel. Ettermiddagen er travel, men tar som regel en prat rett før leggetid med FaceTime eller tlf. Mld innimellom hvis vi ikke snakkes på tlf.

Daglig kontakt kjenner jeg at jeg trenger, og jeg hadde slitt dersom jeg var sammen med en person som ikke ønsket dette.

Anonymkode: f6dae...6c3

Skrevet

Har du sagt rett ut i klar tale hva du ønsker deg eller trenger av kommunikasjon? Hvis dette plager deg bør du jo prate med han om det. I mine øyne handler dette ikke om å være masete eller «needy»; du her dine behov og han bør få høre det av deg. Slik tenker nå jeg i det minste.

Skrevet

Vi snakket sammen hver dag uansett om han hadde barnet sitt eller ikke. Han tok kontakt etter barnet var lagt osv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...