AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Del Skrevet 3 timer siden Perine skrev (Akkurat nå): TS betyr også trådstart? Når innlegget gjelder et tema og ikke personen som oppretter innlegget. Jeg pleier noen ganger å skrive at "tråden gjelder" HI er trådstart, dvs trådens første innlegg. Det postes av TS, som er trådstarter. Anonymkode: ae0f2...29f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #22 Del Skrevet 3 timer siden Du er ikke den eneste som ikke forstår all nett-sjargong. Jeg trodde først det skulle uttales som "tsss" som et slagt "pøh" 😄 Anonymkode: 9b027...b46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 3 timer siden #23 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): HI er trådstart, dvs trådens første innlegg. Det postes av TS, som er trådstarter. Anonymkode: ae0f2...29f Da kan man altså si: HI er postet i feil underforum, og TS må regne med at det blir slettet eller flyttet? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #24 Del Skrevet 3 timer siden Burde vel være mer logisk å bruke "Forfatter" kanskje. Anonymkode: 9b027...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #25 Del Skrevet 3 timer siden Perine skrev (3 minutter siden): Da kan man altså si: HI er postet i feil underforum, og TS må regne med at det blir slettet eller flyttet? Det rette vil være: "Tråden er postet i feil underforum". Hvor den skal være avhenger stort sett på overskriften, altså trådens tittel. Anonymkode: ae0f2...29f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #26 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Burde vel være mer logisk å bruke "Forfatter" kanskje. Anonymkode: 9b027...b46 Nei. Tråden forfattes av de som deltar i den, ikke kun TS. Anonymkode: ae0f2...29f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjelpes, nå følte jeg meg ganske dum 🤦♀️ Anonymkode: 77bc4...528 Du er ikke dum, du er bare ikke institusjonalisert i forumverden, noe som kanskje er en bra ting? Anonymkode: 338d5...1d1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Tråden forfattes av de som deltar i den, ikke kun TS. Anonymkode: ae0f2...29f Jeg tenkte på at når man poster en tråd med brukernavn, så er ts merket med Forfatter. Kom vel for noen år siden, tror jeg. Anonymkode: 9b027...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 3 timer siden #29 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det rette vil være: "Tråden er postet i feil underforum". Hvor den skal være avhenger stort sett på overskriften, altså trådens tittel. Anonymkode: ae0f2...29f Mye bedre, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Del Skrevet 3 timer siden PS. Siden du er ny her: Som du kanskje har lagt merke til vil anonyme brukere ha en anonymkode under innlegget, og denne koden er ulik for alle som deltar i tråden, og den forblir uendret gjennom hele tråden hvis man skriver flere innlegg..sånn at man kan vite hvilken anonyme bruker som har postet hva. Det er altså alltid mulig å skille ulike anonyme brukere fra hverandre ved å se på koden, men i en lang tråd med mange innlegg er det likevel relativt vanlig at den som startet tråden "signerer" innleggene sine med TS, så vet leseren med én gang hva som er skrevet videre av den som startet emnet:) Hvis man poster med brukernavn er det selvsagt unødvendig å skrive at man er TS. Anonymkode: cdf96...3ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #31 Del Skrevet 2 timer siden Maia70 skrev (1 time siden): Det finnes ingen dumme spørsmål Og HI er hovedinnlegget, men vet ikke om det brukes så mye her på KG. Har sett at flere bruker HI feil, så sikkert lurt med en oppfriskning der også😊 Noen skriver f.eks «hilsen HI», eller «HI skrev at..» 😄 Anonymkode: 80824...35a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #32 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Burde vel være mer logisk å bruke "Forfatter" kanskje. Anonymkode: 9b027...b46 Man forfatter jo ikke akkurat så mye når man spør om enkle ting som hva slags saus liker du til fisk? TS er enelt. Anonymkode: af8af...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #33 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ikke meg dere siterer, men noen bruker HI og mener «Hovedinnleggeren». Selv om dere anser det som feil er det jo greit å vite at det også brukes slik. Anonymkode: 85741...721 Aha, dette visste jeg ikke! Forklarer mye! 😄 Anonymkode: 80824...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 2 timer siden #34 Del Skrevet 2 timer siden Overskriften din ble jo ganske vittig, da. Du poster et innlegg der du etterlyser svar fra deg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #35 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man forfatter jo ikke akkurat så mye når man spør om enkle ting som hva slags saus liker du til fisk? TS er enelt. Anonymkode: af8af...42a Enig. Men KG kaller det jo forfatter. Anonymkode: 9b027...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avispapir Skrevet 2 timer siden #36 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelpes, nå følte jeg meg ganske dum 🤦♀️ Anonymkode: 77bc4...528 Velkommen til forumet!🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #37 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Men KG kaller det jo forfatter. Anonymkode: 9b027...b46 Apropos. KG er forresten Kvinneguiden, ikke kilo. Vi har våre egne forkortninger her, som du ikke finner i ordboka. Anonymkode: 9b027...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til alle, Aller først: Dette er ikke stygt, slemt eller sarkastisk ment. Vil bare forstå. Jeg sliter med å skjønne om TS er en "oppsamlingsbruker", et brukernavn som deles, eller om flere. bruker det samme, i så fall hvorfor. Noen ganger er TS i 30-åra, andre ganger i 40-åra. Iblant kvinne, men også mann. Både gift, samboer, kjæreste og single. OG ikke minst, står i omtrent alle tenkelige dilemma månedlig. Shoot Anonymkode: 77bc4...528 Det er du som er TS 😲 Anonymkode: 19706...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er du som er TS 😲 Anonymkode: 19706...cf1 Hen har skjønt det nå Anonymkode: 9b027...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #40 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har sett at flere bruker HI feil, så sikkert lurt med en oppfriskning der også😊 Noen skriver f.eks «hilsen HI», eller «HI skrev at..» 😄 Anonymkode: 80824...35a Jeg har vært på forskjellige forum i ca 20 år. Da jeg var ny, var det mange som brukte HI om det jeg kaller TS. Er ikke overbevist om at det er så klare grenser. Anonymkode: 965d8...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå