Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undrer når man begynner med tripp trapp stol til barnet?

Når barnet sitter av seg selv?

Alder?

Hva er det som er den avgjørende faktor for når jeg kan begynne med det?

Hun sitter jo så fint oppreist selv, men er jo ikke stor og stødig nok ennå til å klare det på egenhånd er hun derfor også for liten til å sitte i en slik stol?

Bare meg som fersk mor som vil høre hva dere andre har gjort.

Sikkert teit spørsmål men men

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

tulla vår begynte å sitte i en slik stol når hun var ni måneder

Skrevet

De skal jo streng tatt ikke sitte noe særlig i stol før de kan sette seg opp selv, men vi begynte nok litt tidligere enn det...Hun var så himla fornøyd når hun fikk komme opp og delta og fikk litt oversikt.

Vi hadde en sånn billig stol fra Ikea og en Tripp trapp, og hun sitter mye, mye bedre i den billige stolen.

Tripp trappen vingler/siger hun i ennå selv om hun kan sitte selv og har kunnet det lenge.

Så jeg ville nok ikke begynt med Tt for tidlig, heller bruke en slik Ikeastol i begynnelsen.

Skrevet

Oliver var 6 1/2 måned da vi begynte med Tripp Trappstolen. Han sitter veldig stødig i den, han sitter forsåvidt veldig stødig på gulvet også, så jeg ser ikke noen problemer med å la han sitte der. Under oppsyn, selvsagt.

Skrevet

Gullet var 7 måneder. Da fikk hun den i gave, og kunne sitte oppreist selv.

Skrevet

Gutten vår var 7 1/2 mnd. Da var han blitt flink til å sitte, Men jeg syns ikke tripptrapp stolen er god for de minste ungene, han vrir seg og kryper nesten ut under bøylen (han er nå 9 1/2 mnd). Vi har en enkel stol fra Ikea som vi bruker på hytta, der sitter han mye bedre. Men tripptrapp-stolen kan jo brukes mye lengre da.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er så stor forskjell på unger.... Begynn når barnet sitter ok selv, menikke for lenge av gangen. Den bør bare brukes til å spise i den første tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...