AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:57 #1 Del Skrevet tirsdag kl 12:57 Er noen her oppvokst i med familie mor far andre som var psykisk misshandlende? Jeg er oppvokst med familie med typisk narsisistiske trekk dem er oppvokst med slike foreldre selv som var psykopater ut ifra det dem har fortalt meg... jeg ser at slikt går i arv tydrligvis... hver gang jeg var rundt dem ble jeg deprimert dem var belærende passiv agressiv og var mye passiv mobbing jeg tror serriøst dem kunne gått så langt med mobbing at noen hadde tatt livet sitt, når jeg endelig konfronterte dem sa dem jeg var paranoid og at dem ikke har gjort noe galt alt var passivt og ikke snakket om i familien alt var et spill virker det som, dem tror at å dra andre ned psykisk er normsalt og akseptabelt. Jeg har ikke insett før di 2 siste åra at dette ikke er normalt og at jeg kan ikke være rundt dem for å fungere skikkeligt den tungheten henger igjenn flere dager etterpå jeg har vært rundt dem, jeg har ikke greid å komme meg noen vei i livet pågrunn av hvordan dem har ødelagt meg mentalt stoler ikke på noen. har vært helt hjernevaska. Jeg føler dem ikke eier normale moraler jeg bryr meg så mye om andre mennesker å vil at dem skal ha det bra inkl min familie men nå er det bare nok. Jeg orker ikke dette mer jeg vil ikke være bitter lenger å falle på deres nivå jeg vil være glad og oppegående og ha et positivt fokus for meg og min sønn og velger å kutte kontakt siden dem ikke vil slutte etter konfrontasjon, og dem får meg til å føle meg skikkelig ond for at jeg gjør det og at jeg gjør noe veldig galt mot dem ved å kutte kontakt. Hvordan var det for dere å hva var det dem gjorde mot dere psykisk? Jeg vet at det er veldig vanskeligt å gjennkjenne misshandling fra slike folk siden det er så manipulerende hvor man står opo for seg selv så mener dem at vi har all skylda og at det bare er paranoia. og man er jo hjernevasket som barn til å tro ar man er gal for å tro at dem misshandler og er lært til å føle mye skam og at alt er vår feil det er rett å slett omvendt psykologi psykisk terror, jeg har aldri likt sånt kan ikke fordra slikt! Anonymkode: 8c92c...554 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:10 #2 Del Skrevet tirsdag kl 13:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er noen her oppvokst i med familie mor far andre som var psykisk misshandlende? Jeg er oppvokst med familie med typisk narsisistiske trekk dem er oppvokst med slike foreldre selv som var psykopater ut ifra det dem har fortalt meg... jeg ser at slikt går i arv tydrligvis... hver gang jeg var rundt dem ble jeg deprimert dem var belærende passiv agressiv og var mye passiv mobbing jeg tror serriøst dem kunne gått så langt med mobbing at noen hadde tatt livet sitt, når jeg endelig konfronterte dem sa dem jeg var paranoid og at dem ikke har gjort noe galt alt var passivt og ikke snakket om i familien alt var et spill virker det som, dem tror at å dra andre ned psykisk er normsalt og akseptabelt. Jeg har ikke insett før di 2 siste åra at dette ikke er normalt og at jeg kan ikke være rundt dem for å fungere skikkeligt den tungheten henger igjenn flere dager etterpå jeg har vært rundt dem, jeg har ikke greid å komme meg noen vei i livet pågrunn av hvordan dem har ødelagt meg mentalt stoler ikke på noen. har vært helt hjernevaska. Jeg føler dem ikke eier normale moraler jeg bryr meg så mye om andre mennesker å vil at dem skal ha det bra inkl min familie men nå er det bare nok. Jeg orker ikke dette mer jeg vil ikke være bitter lenger å falle på deres nivå jeg vil være glad og oppegående og ha et positivt fokus for meg og min sønn og velger å kutte kontakt siden dem ikke vil slutte etter konfrontasjon, og dem får meg til å føle meg skikkelig ond for at jeg gjør det og at jeg gjør noe veldig galt mot dem ved å kutte kontakt. Hvordan var det for dere å hva var det dem gjorde mot dere psykisk? Jeg vet at det er veldig vanskeligt å gjennkjenne misshandling fra slike folk siden det er så manipulerende hvor man står opo for seg selv så mener dem at vi har all skylda og at det bare er paranoia. og man er jo hjernevasket som barn til å tro ar man er gal for å tro at dem misshandler og er lært til å føle mye skam og at alt er vår feil det er rett å slett omvendt psykologi psykisk terror, jeg har aldri likt sånt kan ikke fordra slikt! Anonymkode: 8c92c...554 Her kan du prøve deg litt frem før du evnt bryter helt. Nr 1 er at du begynner å sette grenser for deg selv. Som feks legge på eller dra hjem, når de begynner med ting som ikke er ok. Si gjerne ifra, at nå tror jeg at jeg drar hjem, fordi dette ble ikke hyggelig etc. Behøver ikke lage stort nummer, men markere hvor grensene går. Også må du ikke ha ofte kontakt. Finn ut hvor mye kontakt du selv har behov for. Høres ut som det uansett er du som må ta mest kontakt, og da kan du gradvis styre det mot den mengden du selv ønsker. Ved å la det gå en dag ekstra enn normalen. Blir de sure på dine grenser, så la det ta litt tid før du tar ny kontakt. Da må de på et vis akseptere de nye grensene. Selv om de ikke liker det slik. Styr samtaler litt mer, med hvilke temaer du tenker er ok de blander seg inn i og ikke. Og hold litt igjen på hva du deler med dem Anonymkode: 1ec86...76a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:36 #3 Del Skrevet tirsdag kl 13:36 Jeg har prøvd dette å legge på og dra hjem jeg prater ikke om ting jeg ikke vil prate om men det er ikke lurt å bare dra for da bryter helvette løs og jeg gjør dem så lei seg og dem sier dem tror jeg hater dem prøver alt for å få meg til å bli spist opp av dårlig samvittighet. dem kommer med ord og setninger ut av det blå som stikker med vilje. For eks jeg pratet om hvordan jeg har gjort endringer i leiligheten med kontaktplast og prøver å gjøre det fint så godt jeg kan og da sa den ene ''å så stolt jeg er over deg du har komt så langt i livet på en skikkelig sarkastisk nedlatende måte'' og bare mye passiv mobbing sjennerelt helt ut av det blå uansett hva vi snakker om blir det til noe. Jeg kan fortsette å prøve men når jeg har gjort dette og samtidig konfrontert dem to ganger og det bare har blirr verre da føler jeg jeg bare må bryte meg løs. Dem kan si dem er glad i meg og gi meg penger og gaver for å få meg til å tro at alt er greit men handlingene når jeg er med dem er det som betyr noe. Da tror jeg at i slik situasjon må man kutte dem ut til dem velger å stå for det å si unskyld. Anonymkode: 8c92c...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet onsdag kl 17:28 #4 Del Skrevet onsdag kl 17:28 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 14.36): Jeg har prøvd dette å legge på og dra hjem jeg prater ikke om ting jeg ikke vil prate om men det er ikke lurt å bare dra for da bryter helvette løs og jeg gjør dem så lei seg og dem sier dem tror jeg hater dem prøver alt for å få meg til å bli spist opp av dårlig samvittighet. dem kommer med ord og setninger ut av det blå som stikker med vilje. For eks jeg pratet om hvordan jeg har gjort endringer i leiligheten med kontaktplast og prøver å gjøre det fint så godt jeg kan og da sa den ene ''å så stolt jeg er over deg du har komt så langt i livet på en skikkelig sarkastisk nedlatende måte'' og bare mye passiv mobbing sjennerelt helt ut av det blå uansett hva vi snakker om blir det til noe. Jeg kan fortsette å prøve men når jeg har gjort dette og samtidig konfrontert dem to ganger og det bare har blirr verre da føler jeg jeg bare må bryte meg løs. Dem kan si dem er glad i meg og gi meg penger og gaver for å få meg til å tro at alt er greit men handlingene når jeg er med dem er det som betyr noe. Da tror jeg at i slik situasjon må man kutte dem ut til dem velger å stå for det å si unskyld. Anonymkode: 8c92c...554 - Patrick Teahan - Dr. Ramani - Crappy childhood fairy Alle er å finne på YouTube. Start med å lese deg opp/tilegne deg informasjon på slike type mennesker. Og begynn og sett deg selv først 🤎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå