Gå til innhold

Baby vil ha pupp HELE tiden, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en baby på 2 uker som har et ekstremt sugebehov! Han vil ligge med puppen 24/7 om han kan. Jeg ammer han veldig ofte pga dette og han har veldig mange tisse og bæsjebleier i døgnet, bytter hver 2-3 time, og da er de stappfulle og lekker ofte. Ammer ofte en time eller helt til han sovner tungt, om jeg ammer ferdig og legger han oppå meg for å kose begynner han å søke igjen. Så det er altså ikke bare nærhet av meg han vil ha, det er PUPP. Har prøvd med alle slags smokker, men nekter jo smokk også… Kjenner jeg begynner å bli utslitt nå! Har en datter på 2 år som jeg aldri får være med lenger da han henger i puppen HELE tiden nesten 😭 Hva kan jeg gjøre med dette? Altså i alle våken perioder han har så søker han og gaper etter pupp og er skikkelig frustrert. Han går veldig raskt opp i vekt og gikk aldri ned i vekt som er «vanlig» for nyfødte, så det er ikke at han er sulten heller. Hjelp???

Anonymkode: 53f0a...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare stå i det, og så blir det bedre etter hvert. Det er knalltøft når det står på. Har du prøvd å gå opp en bleiestørrelse forresten? Sånn med tanke på lekkasjene.

Anonymkode: e58d9...c2a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei. Jeg har en baby på 2 uker som har et ekstremt sugebehov! Han vil ligge med puppen 24/7 om han kan. Jeg ammer han veldig ofte pga dette og han har veldig mange tisse og bæsjebleier i døgnet, bytter hver 2-3 time, og da er de stappfulle og lekker ofte. Ammer ofte en time eller helt til han sovner tungt, om jeg ammer ferdig og legger han oppå meg for å kose begynner han å søke igjen. Så det er altså ikke bare nærhet av meg han vil ha, det er PUPP. Har prøvd med alle slags smokker, men nekter jo smokk også… Kjenner jeg begynner å bli utslitt nå! Har en datter på 2 år som jeg aldri får være med lenger da han henger i puppen HELE tiden nesten 😭 Hva kan jeg gjøre med dette? Altså i alle våken perioder han har så søker han og gaper etter pupp og er skikkelig frustrert. Han går veldig raskt opp i vekt og gikk aldri ned i vekt som er «vanlig» for nyfødte, så det er ikke at han er sulten heller. Hjelp???

Det går over om noen mnd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må bare stå i det, og så blir det bedre etter hvert. Det er knalltøft når det står på. Har du prøvd å gå opp en bleiestørrelse forresten? Sånn med tanke på lekkasjene.

Ja vi bruker 2 nå, er bare om de er veldig fulle og at han tisser eller bæsjer mer at det lekker ut altså 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja vi bruker 2 nå, er bare om de er veldig fulle og at han tisser eller bæsjer mer at det lekker ut altså 🤔

Øk til str 3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Øk til str 3

Selv om det er 6-10 kg? Han er bare 4.1 kg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går bra. Hadde samme problemet med min. Gjør ingenting at bleia er litt stor

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slik det er med en så liten en. For oss alle. (Bort sett fra de du ser på insta eller snap). 

Anonymkode: 4f026...437

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jepp, våre gutter har alltid trengt bleiestørrelse godt over sin vekt 😊 Både mtp. passform og lekkasjer. Begge to økte raskt til størrelse 3 etter fødsel.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo bare veiledende 

Anonymkode: d82e2...923

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi bleiestørrelse 8 selv om han veier 11 kg 😝 Så størrelsene er bare tull om du ser på vekten. 

helt normalt å ville ha pupp hele tiden. Det går over❤️

Anonymkode: 31809...bea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo slik det er med en så liten en. For oss alle. (Bort sett fra de du ser på insta eller snap). 

Anonymkode: 4f026...437

Min spiser hver 3. Time og har aldri hengt på puppen. Han er nå 9 uker. Så tydeligvis må jo det være en ekstrem sjeldenhet i følge deg? Jeg gir han smokk når han er ferdig å spise så får han dekket sugebehovet sitt. Han får ellers masse nærhet, men klarer også fint å ligge alene både hele natta og på dagtid kan han ligge i babygymmen og moonboonen og bare se seg rundt. Putter han i bæreselen de dagene han har litt ekstra behov for nærhet og jeg samtidig trenger å få gjort ting. 

Jeg har all sympati for TS og hadde vært gal om baby måtte ligge på puppen HELE tiden

Anonymkode: 04a8b...15f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min spiser hver 3. Time og har aldri hengt på puppen. Han er nå 9 uker. Så tydeligvis må jo det være en ekstrem sjeldenhet i følge deg? Jeg gir han smokk når han er ferdig å spise så får han dekket sugebehovet sitt. Han får ellers masse nærhet, men klarer også fint å ligge alene både hele natta og på dagtid kan han ligge i babygymmen og moonboonen og bare se seg rundt. Putter han i bæreselen de dagene han har litt ekstra behov for nærhet og jeg samtidig trenger å få gjort ting. 

Jeg har all sympati for TS og hadde vært gal om baby måtte ligge på puppen HELE tiden

Anonymkode: 04a8b...15f

Det meste er normalt, både å henge på puppen og ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

det kan funke å holde smokken inne, til han venner seg på det. det gjorde jeg på mi frøken da jeg skiftet merke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for seksualiserende innlegg, brukerangrep og avsporinger, samt svar til det. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig normalt ut, alle mine tre har vært akkurat som du beskriver.

Kan du støtte opp baby godt med puter, slik at du får armer fri? Da kan du lese for 2-åringen for eksempel. 

Har du prøvd å amme i bæresjal eller sele? Ble gamechanger her når jeg fikk dreisen på det, kunne leke, bli med på lekeplass, sitte ved bordet og tegne/pusle, ta kveldstell og legging osv 😊

Anonymkode: 8ffdc...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...