AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Startet i ny jobb for et par uker siden og fant ut i går at jeg er gravid, på p-pillen. Så var altså ikke planlagt, men er ikke aktuelt å ta abort pga en jobb. Har fast stilling men 6 mnd prøvetid. Noen her som har opplevd det samme? Hvordan reagerte arbeidsgiver når dere sa ifra om dette, og skjedde det noe med arbeidsforholdet? Anonymkode: d7804...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Det er ulovlig å diskriminere noen på arbeidsplassen pga. graviditet, og derfor ulovlig å endre arbeidsforholdet på bakgrunn av det. Når det er sagt skal jeg begynne i ny jobb selv straks og er 23 uker på vei, og arbeidsplassen vet ikke noe om det 😅 Visste ikke at jeg var gravid da jeg takket ja til jobben. Er stressa for hva de kommer til å si, så selv om jeg ikke har noe konkret å bidra med, så er du i hvert fall ikke alene. Anonymkode: 5817c...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er ulovlig å diskriminere noen på arbeidsplassen pga. graviditet, og derfor ulovlig å endre arbeidsforholdet på bakgrunn av det. Når det er sagt skal jeg begynne i ny jobb selv straks og er 23 uker på vei, og arbeidsplassen vet ikke noe om det 😅 Visste ikke at jeg var gravid da jeg takket ja til jobben. Er stressa for hva de kommer til å si, så selv om jeg ikke har noe konkret å bidra med, så er du i hvert fall ikke alene. Anonymkode: 5817c...055 Tusen takk for fint svar! Godt å vite at man ikke er alene. Har dessverre veldig dårlig erfaring med forrige arbeidsgiver som ikke tålte at jeg var sykemeldt og ikke klarte å tilrettelegge særlig bra for sykemeldte ansatte, samt utpressing, usaklig oppførsel fra ledelse og at de lurer folk ang lønn osv. Og dette var i det offentlige! Har heldigvis ikke slike erfaringer fra tidligere men håper likevel jeg bare var skikkelig uheldig med den arbeidsplassen og at gjengs opplevelse er at dette går fint. - ts Anonymkode: d7804...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tusen takk for fint svar! Godt å vite at man ikke er alene. Har dessverre veldig dårlig erfaring med forrige arbeidsgiver som ikke tålte at jeg var sykemeldt og ikke klarte å tilrettelegge særlig bra for sykemeldte ansatte, samt utpressing, usaklig oppførsel fra ledelse og at de lurer folk ang lønn osv. Og dette var i det offentlige! Har heldigvis ikke slike erfaringer fra tidligere men håper likevel jeg bare var skikkelig uheldig med den arbeidsplassen og at gjengs opplevelse er at dette går fint. - ts Anonymkode: d7804...58a Huff ja, jeg håper det samme! Finnes jo noen useriøse arbeidsgivere rundt omkring, men det er jo helt ugreit og totalt uprofesjonelt å oppføre seg som du beskriver. At det er vanskelig å tilrettelegge er en ting, men man må nesten kunne behandle folk greit uansett hvor ubeleilig en sykmelding eller graviditet måtte være for arbeidsplassen. Om det er noe hjelp i har jeg god erfaring fra mine to tidligere svangerskap ved to ulike arbeidsplasser, der ble jeg lyttet godt til og fikk den tilretteleggingen jeg trengte. Da bekkenløsningen til slutt tok meg og jeg måtte sykmeldes så taklet de det helt fint. Velger å tro at de fleste gjør det 😊 Anonymkode: 5817c...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden De fleste arbeidsgivere forventer at kvinner i etableringsfasen blir gravide etter ca. ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå