Gå til innhold

Lever mennesker i en mikroverden som i et eksperiment?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan det være sånn at vi lever i en mikroverden som er en del av et eksperiment?

Fullt av parallelle universer med flere mikroverdener?
Var det ett big bang?
Hvorfor var dinosaurene så veldig store og alt idag er relativt mye mindre? Utenom blåhvaler. 
Kan “de“, vet ikke hvem eller hva, ha tenkt at dyra var store og “de“ ville endre dette til noe helt annet?
Mennesker. 
Vil legge til at jeg er ateist og tror på universet og stjernene. 

Eller er dette en konsekvens av at jeg er altfor mye alene og fullstendig isolert? 
Med null livskvalitet pga sykdom. 
Føler meg helt ok.

Hva tenker dere der ute?
Er dette mulig teoretisk?

Anonymkode: 24687...206

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Var det ett big bang?
Hvorfor var dinosaurene så veldig store og alt idag er relativt mye mindre? Utenom blåhvaler. 
Kan “de“, vet ikke hvem eller hva, ha tenkt at dyra var store og “de“ ville endre dette til noe helt annet?
Mennesker. 

Eller er dette en konsekvens av at jeg er altfor mye alene og fullstendig isolert? 
Føler meg helt ok.

Hva tenker dere der ute?

vet ikke om dinosaur størrelse og sånn men parallelle universer er noe som er sett som mulig blant astro phycisister :
https://www.bbc.com/news/science-environment-43976977

og . https://www.bbc.com/future/article/20130610-mind-bending-multiverse-mysteries

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye vi ikke vet. Men den teorien har jeg lite tro på.

Jeg tror på tilfeldigheter.

Anonymkode: 5f9ce...001

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier du at jeg har en mikropenis? Nei, jeg tror vi lever i et gigantisk univers.

Anonymkode: c616a...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 12.14):

Var det ett big bang?
Mennesker. 

Føler meg helt ok.

Hva tenker dere der ute?

Anbefaler deg å følge alternative veiledere på sosiale medier. Det snakkes litt om noe av det du skriver om. Ikke at vi lever i et eksperiment, men dette med parallelle verdener snakkes det mye om. Og en del andre ting😊 Matrix, bl.a

Anonymkode: ef37a...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sliter med å forstå hva verden egentlig er. Hva er det utenfor universet? Det må jo være noe der? Og universet vokser og trekker seg sammen - men hvor kom det fra? Big bang fra hva, liksom? En diger klump av tettpakkede atomer, men de kan jo ikke bare oppstå og så er det alt som er? 🤯🤯🤯

Så ja, jeg tror absolutt vi kan være en del av noe større, et eksperiment eller noe.

Anonymkode: 55339...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universet vårt er et naturfag-prosjekt oppi et syltetøyglass som står på hylla på rommet til en gigantisk alien. Han fikk karakter 3+ på oppgava.

Men slik seriøst. Mener å ha fått med meg at alle dyra var så store før i tida, pga forholdene lå bedre til rette. Varmere og mer oksygen i lufta osv.

Big bang er vel meg bekjent ikke bevist, det er bare en ikke totalt usannsynelig teori når man ser på fasongen til universet, og hvordan alt beveger seg bort fra hverandre. Alt ser ut til å komme fra samme punkt.

Parallelle universer er jo en tanke som mange med peiling leker med, og ikke ser noen grunn til at skal være umulig. Men igjen, ikke noe som er bevist.

Men samtidig kan vi ikke avfeie litt syke teorier alt for kjapt heller. Det har jo vist seg mange ganger før at en eller annen smarting, som f.eks Albert Einstein, har regna ut noe som er litt vanskelig å fatte. Og så etter 100 år så har man klart å bevise at teorien faktisk stemmer. Slik som sorte hull eller Higgs boson for eksempel.

Siden du spør, så høres det kanskje litt ut som om fantasien din har fått løpe litt løpsk, og kanskje overtenkt eller feiltolka det vitenskapen har kommet fram til. Her er det viktig å kunne skille mellom de folka som kommer med noe serøst/troverdig, og de som bare slenger ut svada av forskjellige grunner. Kanskje kan du sjekke opp kildene dine på noe vis? Søke de opp og se om de er anerkjent i den vitenskaplige verden, eller om de ikke er respekterte i det hele tatt..

Jeg har bare akseptert at det er veldig mye vi ikke vet. Og at vi langt i fra har noen skikkelig forklaring på alt. Vi tar bare utgangspunkt i "minst usannsynlige teori" enn så lenge.

Endret av Blue Balloon
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det ett big bang?
Mennesker. 

Føler meg helt ok.

Hva tenker dere der ute?

Nei.

Anonymkode: b0332...2c8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Var det ett big bang?
Mennesker. 

Føler meg helt ok.

Hva tenker dere der ute?

Det beste du kan gjøre er å spekulere inntil videre bevis eller informasjon på noe av det du nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 13.59):

Sier du at jeg har en mikropenis? Nei, jeg tror vi lever i et gigantisk univers.

Anonymkode: c616a...e0b

Hvordan kan du si dette uten å vite hvordan verden faktisk ser ut?

For alt vi vet, kan universet vårt bare være et sandkorn i et annet univers, som igjen er et sandkorn i et annet univers, som igjen er sandkorn i andre universer som strekker seg mot uendeligheten.

Begreper som "uendelighet" eller "evighet" er ting den vesle hjernen vår ikke klarer å ta inn over seg; vi tror at alt må ha en grense.

Anonymkode: 57f5e...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...