Gå til innhold

Svindlet av AVG Antivirus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble i dag trukket 899 kroner for AVG Internet Security, noe jeg trodde jeg hadde avsluttet. Det samme skjedde nemlig i fjor.

Siden i fjor har jeg fått nytt bankkort, det gamle som lå inne på sidene deres er utdatert. Så man skulle tro de ikke kunne trekke meg når jeg ikke har lagt inn det nye bankkortet. Men jammen hadde det det.

Når jeg logger inn på brukersiden min får jeg en oversikt over abonnementene mine. Der står ikke AVG Internet security oppført. Jeg kan rett og slett ikke avslutte abonnementet som jeg ble trukket for. Et annet abonnement, AVG Secure VPN, som jeg også trodde jeg hadde avsluttet, står på sidene. Der er neste trekk i september, selv om jeg ganske sikkert mener jeg avsluttet dette. Jeg gjorde det i alle fall nå.

Det virker umulig å få komme i kontakt med noen for å få avsluttet dette. Hva kan jeg gjøre? Jeg vil ikke trekkes for flere penger unødig.

Anonymkode: 97cdc...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ikke bare å stoppe autotrekk i banken da??

Anonymkode: d7107...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ikke bare å stoppe autotrekk i banken da??

Anonymkode: d7107...69c

Det er snakk om trekk fra et lagret kredittkort, ikke en automatisk bankoverføring. Hvordan skal man kunne stoppe det?

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ble i dag trukket 899 kroner for AVG Internet Security, noe jeg trodde jeg hadde avsluttet. Det samme skjedde nemlig i fjor.

Siden i fjor har jeg fått nytt bankkort, det gamle som lå inne på sidene deres er utdatert. Så man skulle tro de ikke kunne trekke meg når jeg ikke har lagt inn det nye bankkortet. Men jammen hadde det det.

Når jeg logger inn på brukersiden min får jeg en oversikt over abonnementene mine. Der står ikke AVG Internet security oppført. Jeg kan rett og slett ikke avslutte abonnementet som jeg ble trukket for. Et annet abonnement, AVG Secure VPN, som jeg også trodde jeg hadde avsluttet, står på sidene. Der er neste trekk i september, selv om jeg ganske sikkert mener jeg avsluttet dette. Jeg gjorde det i alle fall nå.

Det virker umulig å få komme i kontakt med noen for å få avsluttet dette. Hva kan jeg gjøre? Jeg vil ikke trekkes for flere penger unødig.

Anonymkode: 97cdc...759

Hvis du allerede har sagt opp så ville jeg reklamert på transaksjonen, men ja, det er mulig å belaste et kredittkort som allerede er autorisert, selv om det er over utløpsdato. Skjedde med meg med NordVPN i fjor.

Tredjeparts antivirusprogrammer for Windows har utspilt sin rolle, derav den aggressive salgstaktikken fra mange av leverandørene. Du er sannsynligvis tryggere uten.

Anonymkode: e9dd8...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
000VF000 skrev (36 minutter siden):

Kontakt banken. Forklar situasjonen så kan de blokkere selskapet. 

Kan de gjøre det så enkelt, altså? AB`en lenger ned mener noe annet.

Får vel bare ringe og høre med dem.

Anonymkode: 97cdc...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...