AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg går på noen medisiner som helt sikkert har blitt testet mot placebo en eller annen gang. Jeg hørte at man testet medisiner mot sukkerpiller. Men vil man ikke ofte merke forskjell? Jeg merker medisinene mine svært godt og kan egentlig ikke forestille meg at jeg kunne fått tilsvarende effekt av placebo. Det handler mest om bivirkningene. Jeg får blant annet mye uønsket hårvekst. Synes det ville vært rart om det kunne skje ved plaebo. Anonymkode: c9e45...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har vært med i forskning med placebo. Jeg fikk en tablett som jeg ikke visste hva innholdet var på. Den hadde ingen effekt på plagene jeg har, og jeg fikk i ettertid vite at jeg hadde fått placebo. Anonymkode: a1d4c...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Man vil kanskje merke forskjell. Det vil komme an på mange ting, bla. hvor god medisinen er. Du kunne opplevd plager som opptrådte samtidig som du fikk placebo som ikke hadde noe med pillen å gjøre. Da ville du kanskje tenkt at det var en bivirkning og at du ikke fikk narremedisin. Mange føler seg bedre av placebo. Det er pga. at det et så mange ting som påvirker hvordan vi har det og hvordan vi oppfatter våre plager. Ett eksempel er om vi føler oss redde eller trygge? Er man redd for at smerten er knyttet til en skadelig tilstand vil smerten oppleves langt sterkere. Hvis placebo gir håp og får en til å føle seg trygg vil man kunne føle seg bedre. Noen har svært god effekt av placebo. Anonymkode: 120d9...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå