AnonymBruker Skrevet 4. februar #1 Del Skrevet 4. februar Jeg har bestilt meg ny mobil. Når den kommer, starter arbeidet med å sette den opp, laste den apper osv. Det må være det verste med å få ny tlf, for jeg husker aldri passordene mine. Finnes det lure måter å overføre disse automatisk, eller må jeg rett og slett bare vri hjernen min for å komme på dem? Anonymkode: 369bc...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4. februar #2 Del Skrevet 4. februar Man kan alltids abonnere på NordPass eller en annen passordhåndterer. Da har man et program som holder orden på passord på pc'n, nettbrettet og telefonen. Apple har dette innebygget i systemet sitt, det er jo kjekt. Samsung har antagelig noe av det samme. Microsoft har noe lignende innebygd i nettleseren. Så det finnes muligheter om du aktiverer det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 4. februar #3 Del Skrevet 4. februar Alt blir jo overført automatisk. Men, du burde uansett ta en runde og tilbakestille passord på de ulike plattformene du bruker, i tilfelle du skulle bli logget ut. Regner med du har tilgang på mailen din? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 4. februar #4 Del Skrevet 4. februar Jeg vet ikke hvordan det funker på epletelefoner, men på Android må man som regel bare huske passordet til Google-kontoen. Google holder styr på det meste annet. Hva slags telefon er det trådstarter har kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 4. februar #5 Del Skrevet 4. februar Brukernavn84 skrev (På 4.2.2025 den 9.47): Jeg vet ikke hvordan det funker på epletelefoner, men på Android må man som regel bare huske passordet til Google-kontoen. Google holder styr på det meste annet. Hva slags telefon er det trådstarter har kjøpt? Ekspander Samme med iPhone. Må bare logge inn med Apple-ID, alt ligger lagret ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #6 Del Skrevet 4. februar Brukernavn84 skrev (På 4.2.2025 den 9.47): Jeg vet ikke hvordan det funker på epletelefoner, men på Android må man som regel bare huske passordet til Google-kontoen. Google holder styr på det meste annet. Hva slags telefon er det trådstarter har kjøpt? Ekspander Jeg har kjøpt Galaxy S25. Så da ligger det kanskje på plass så lenge jeg husker passordet til Google-kontoen? Det er vel stort sett det eneste jeg klarer å holde noenlunde styr på😅 Anonymkode: 369bc...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 4. februar #7 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 10.26): Jeg har kjøpt Galaxy S25. Så da ligger det kanskje på plass så lenge jeg husker passordet til Google-kontoen? Det er vel stort sett det eneste jeg klarer å holde noenlunde styr på😅 Anonymkode: 369bc...186 Ekspander Mye ligger nok lagret hos Google ja, eller kanskje hos Samsung. Bare ikke fall for fristelsen til å sette opp nye kontoer, det løser ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #8 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 10.26): Jeg har kjøpt Galaxy S25. Så da ligger det kanskje på plass så lenge jeg husker passordet til Google-kontoen? Det er vel stort sett det eneste jeg klarer å holde noenlunde styr på😅 Anonymkode: 369bc...186 Ekspander utenfor tema, men er det vanlige s25 du har eller + eller ultra modell? Fornøyd+ Vurderer selv vanlig eller pluss... Anonymkode: b346f...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #9 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 20.15): utenfor tema, men er det vanlige s25 du har eller + eller ultra modell? Fornøyd+ Vurderer selv vanlig eller pluss... Anonymkode: b346f...a9b Ekspander Det ble den vanlige. Jeg har en s21+ nå, og den er litt for stor for mine små hender😅 Så ikke ut som det var veldig stor forskjell på vanlig og plus, så da gikk jeg for den vanlige denne gangen. Ts Anonymkode: 369bc...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #10 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 20.41): Det ble den vanlige. Jeg har en s21+ nå, og den er litt for stor for mine små hender😅 Så ikke ut som det var veldig stor forskjell på vanlig og plus, så da gikk jeg for den vanlige denne gangen. Ts Anonymkode: 369bc...186 Ekspander takk. Har 21 ultra, og synes også at den er litt stor... pluss er noe mindre og lettere men ikke mye. Vanlig er jo ennå mindre. Er så usikker har du testet kamera og slik ennå? det jeg er mest usikker på...samt batteri varighet/ladehastighet Anonymkode: b346f...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #11 Del Skrevet 4. februar Bruk smartswitch når du fører over, da slipper du passord og sånt, alt føres over sånn det er på den tlf du har nå. Anonymkode: ebd48...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #12 Del Skrevet 4. februar Passordet til Google/Apple kontoen må alle klare å huske! Om ikke skriv det opp på en lapp ! Anonymkode: 3c65c...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #13 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 20.48): takk. Har 21 ultra, og synes også at den er litt stor... pluss er noe mindre og lettere men ikke mye. Vanlig er jo ennå mindre. Er så usikker har du testet kamera og slik ennå? det jeg er mest usikker på...samt batteri varighet/ladehastighet Anonymkode: b346f...a9b Ekspander Har kjøpt den via der jeg har abonnement, så har ikke fått den enda. Men jeg kan oppdatere deg når jeg har fått den, og fått lekt litt med kamera Samboeren min har vanlig s24 og den føles fin ut i hendene mine. Har som sagt s21+ og den er nok for stor for meg hvert fall, så tror vanlig s25 blir midt i blinken størrelsesmessig Ts Anonymkode: 369bc...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #14 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 20.53): Bruk smartswitch når du fører over, da slipper du passord og sånt, alt føres over sånn det er på den tlf du har nå. Anonymkode: ebd48...9eb Ekspander Skal teste ut smartswitch da 👌 Ts Anonymkode: 369bc...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 4. februar #15 Del Skrevet 4. februar Det aller meste overførers automatisk idag. Kan overføre fra gammel til ny telefon. Husk også å sette opp Bankid app, Google Authenticator, Microsoft Authenticator og tilsvarende tofaktor løsninger. Disse overføres ikke automatisk til ny telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #16 Del Skrevet 4. februar TBL12 skrev (På 4.2.2025 den 22.00): Det aller meste overførers automatisk idag. Kan overføre fra gammel til ny telefon. Husk også å sette opp Bankid app, Google Authenticator, Microsoft Authenticator og tilsvarende tofaktor løsninger. Disse overføres ikke automatisk til ny telefon. Ekspander Det visste jeg ikke, takk for tips! Ts Anonymkode: 369bc...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #17 Del Skrevet 4. februar Jeg husker heller ikke alle passordene mine, men det meste ligger lagret fra før. Spesielt via Google. Anonymkode: ec2e2...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå