Gå til innhold

Mann som vekker alle med alarmen sin før han drar på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Evnt du og barnet på eget rim. Evnt barn inn på eget rom.

Han må jo kunne ha alarm så han våkner. Her i huset er det 3 forskjellige tider folk ska opp. Hører kl til sønnen kl 05. Så hører jeg jentungen sin ved 05.45 og min kl 06.30

Er nå slik livet er

Samme hos oss. Først ringer mannen sin kl 0425, så min og deretter de yngste sine. Min kan ofte ringe lenge, for jeg hører den bare ikke når jeg ligger i dyp søvn. Vi har også hatt det slik hele livet. Med 4 barn i forskjellige aldre og ingen som har stått opp til samme tid hver dag, så må de i huset bare lære seg at sånn er det. Alle barna har da våknet når vekkerklokkene har ringt rundt om i huset, sånn er livet! TS klager over at barnet våkner kl 0600, av klokken, men det er da mange barn som våkner så tidlig. Hun får stå opp med barnet da kl 0600, og ta seg en lur senere på morgenen når barnet evt. er levert i barnehagen/tar en lur. 

Anonymkode: 9422a...1aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Problemet er at han setter klokka til å ringe tidligere enn han faktisk står opp. Bytt vekkelyd og still klokka så han MÅ opp på første ring for å rekke jobb.

Anonymkode: 2dcf4...917

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må alle sove på samme rom?

Anonymkode: 6204a...946

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som flere andre sier, hvorfor i alle dager sover dere på samme rom?!

Mannen min drev også og slumret i evigheten (FØR vi fikk barn), og jeg måtte snakke ganske strengt til ham før han skjønte at dette ikke er greit. Han skaffet seg en type alarm på telefonen som gjorde at han måtte gå ut av rommet og ta bilde av en spesifikk ting ute i stua for å få alarmen til å slutte å lage lyd, og stod opp med en gang den ringte fra da av.

Jeg tenker spesielt på at dere har et lite barn og at du er høygravid også, det er jo ikke holdbart. Hvis han nekter å flytte seg ut av soverommet, så ville jeg gjort det selv, for å demonstrere hvor alvorlig du mener det. Jeg regner med dere har noe ekstra rom, siden dere snart har to barn? Det er utrolig egoistisk å skulle la dere bli vekket av hans alarmer på morgenen. Og å snooze når man sover på rom sammen med andre er bare dårlig gjort på alle vis.

Anonymkode: 6c8d6...836

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet her er vel ikke bare volumet på alarmen, men at han bruker snooze-funksjon.

Snooze kan man bruke når man sover alene, men ikke sammen med andre. Partner (og barn) skal ikke måtte høre alarmen flere ganger kun fordi han er for lat til å dra seg ut av sengen. 

Men ja, han må på eget rom om han ikke klarer å skjerpe seg.

Anonymkode: facf8...e38

Ja? Han må bruke de metodene som faktisk gjør at han våkner. Har ingenting å gjøre med "å være lat" eller å trenge å skjerpe seg. Høres ut som du tror at alle har perfekt søvn?

Skjønner heller ikke hvorfor ungen ikke sover på eget rom. 

Anonymkode: 7f602...924

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts, har dere ikke flere soverom nå som dere snart blir 4? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her.

Lyden på alarmene er faktisk på høyeste nivå, det er kjempe høyt!! Og til dere som anbefalete vibrerende klokke, det har han og prøvd, den funker værtfall ikke, dessuten vibrerer mobilen samtidig som de høye alarmene går. Han har på vibrasjonen på mobilen og. Og mobilen ligger rett vedsiden av han, i senga -.- Jo, vi har et rom til, men han flytter ikke ut av rommet, og barnet våkner flere ganger om natten og trenger hjelp, så det er lettere for meg at h*n sover på rommet vårt, til baby kommer værtfall. Han hører jo heller ikke barnet såklart som våkner om natten og gråter selv om det ligger nærmest hans side. Jeg var så iritert da jeg skrev innlegget, ville bare høre om andre hadde like egoistiske menn, eller om det er noe galt med min.

Anonymkode: 21bc0...b8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme hos oss. Først ringer mannen sin kl 0425, så min og deretter de yngste sine. Min kan ofte ringe lenge, for jeg hører den bare ikke når jeg ligger i dyp søvn. Vi har også hatt det slik hele livet. Med 4 barn i forskjellige aldre og ingen som har stått opp til samme tid hver dag, så må de i huset bare lære seg at sånn er det. Alle barna har da våknet når vekkerklokkene har ringt rundt om i huset, sånn er livet! TS klager over at barnet våkner kl 0600, av klokken, men det er da mange barn som våkner så tidlig. Hun får stå opp med barnet da kl 0600, og ta seg en lur senere på morgenen når barnet evt. er levert i barnehagen/tar en lur. 

Jeg skjønner at du ikke er så glad for at ungen min ikke våkner like tidlig som din. Nei, barnet våkner faktisk ikke så tidlig til vanelig. Det er ikke normalt for «alle» barn å våkne 5-6. noen barn sover faktisk lenger, og vårt er en av dem. Men når man har 100 forskjellige melodier med vibrasjon og samtidig på høyeste volum , 20cm unna der man sover, så våkner jo selvfølgelig alle, både store og små, unntatt han som har satt alarmen , for en eller annen grunn. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hiv han ut på et annet rom. Sørg for at dere ikke sover på samme rom! Så enkelt! Han får selv finne ut av hvor det skal være, men dere blir på rommet som er tilpasset dere.

Anonymkode: 7d480...bd1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, vi har et rom til, men han flytter ikke ut av rommet,

TVING HAN!

Anonymkode: 7d480...bd1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja? Han må bruke de metodene som faktisk gjør at han våkner. Har ingenting å gjøre med "å være lat" eller å trenge å skjerpe seg. Høres ut som du tror at alle har perfekt søvn?

Skjønner heller ikke hvorfor ungen ikke sover på eget rom. 

Hva i alle dager gjør du om brannalarmen går, når du er avhengig av snooze for å våkne? 

Anonymkode: 10ba7...4f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forventer han det? Jøss, som folk tillegger andre holdninger.... 

Men at de kan bli enige om at han legger seg et annet sted, hvis han ikke hører klokken uten at den ringer en stund, så bør de kunne snakke sammen om det.... 

Men å lage flere barn kan de.. 

Jeg blir så oppgitt av slike situasjoner: dere må begge bli voksne. Dere må ha voksne samtaler, komme frem til voksne løsninger, og kommunisere med hverandre.

Anonymkode: 31a6a...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

Lyden på alarmene er faktisk på høyeste nivå, det er kjempe høyt!! Og til dere som anbefalete vibrerende klokke, det har han og prøvd, den funker værtfall ikke, dessuten vibrerer mobilen samtidig som de høye alarmene går. Han har på vibrasjonen på mobilen og. Og mobilen ligger rett vedsiden av han, i senga -.- Jo, vi har et rom til, men han flytter ikke ut av rommet, og barnet våkner flere ganger om natten og trenger hjelp, så det er lettere for meg at h*n sover på rommet vårt, til baby kommer værtfall. Han hører jo heller ikke barnet såklart som våkner om natten og gråter selv om det ligger nærmest hans side. Jeg var så iritert da jeg skrev innlegget, ville bare høre om andre hadde like egoistiske menn, eller om det er noe galt med min.

Det finnes en type vibrerende klokke som også gir et lite elektrisk støt. Broren min og mannen min er likedan som din, sover seg gjennom alt av alarmer. Broren min fikk til slutt en klokke som gir støt fra kona si, og etter det har han verken forsovet seg eller vekket kona unødig en eneste gang. Mannen kom seg også opp med den, men appen til den funket ikke så godt sammen med Android-telefoner, så han slet med å få slått av alarmen om morgenen. Broren min har iPhone, og har ikke hatt noe problem så lenge han går inn på appen før han slår på skjermlåsen.

Kan noe sånt være aktuelt?

Anonymkode: 34fee...82e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her.

Lyden på alarmene er faktisk på høyeste nivå, det er kjempe høyt!! Og til dere som anbefalete vibrerende klokke, det har han og prøvd, den funker værtfall ikke, dessuten vibrerer mobilen samtidig som de høye alarmene går. Han har på vibrasjonen på mobilen og. Og mobilen ligger rett vedsiden av han, i senga -.- 

Selvfølgelig er det kjempehøy lyd på alarmen pluss mobol samtidig hvis det er det som trengs for å våkne. Regner med at du vil han skal komme seg på jobb? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ko, vi har et rom til, men han flytter ikke ut av rommet.m.

Da får du bytte rom da. Dere kan ikke dele rom om du blir så plagd av dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen ikke flytter ut av rommet så bytter du rom selv. Ta med deg ungen om du er redd han ikke våkner av barnet.

jeg hadde en kjæreste en periode som hadde alarm på tidlig hver dag og ikke hørte den. Alarmen gikk i evigheter og mannen sov, mens den som våknet asap(og ikke skulle opp...) jo det var meg. Det forholdet varte ikke, det var mer feil der og🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mannen kan da dra seg opp på første alarm. Det kalles å ta hensyn. Man står opp, skrur av alarmen og lister seg ut av rommet. Ts, du må forsøke å snakke med han om dette så han forstår. Ikke om morgenen når du allerede er sur, som jeg forstår veldig godt at du blir, men senere på dagen. Hjelper ikke det ville jeg bedt han legge seg ett annet sted, så kanskje han forstår alvoret

Anonymkode: f9a0b...f3c

Hvis han drar seg opp på første alarm så våkner ikke ts? 

Anonymkode: 2007d...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke alle har svært hus med gjesterom.

Anonymkode: dfb81...727

Om de bor snart 4 stk i en ettroms får alle vende seg til lite søvn. 

Anonymkode: 2007d...eef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke sovet i samme rom som han. Da hadde jeg heller lagt meg i et annet rom, evt stue, og bedt han ta seg av barnet. Det vil han trolig ikke, så da flytter han ut av soverommet i stedet.

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan ha klokke med vibrering?

Anonymkode: 90864...8e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke alle forstår at noen faktisk nesten er i koma når alarmen ringer. Jeg hører den ikke alltid selv.... 

Han slumrer på alarmen. Ergo han hører den, men slår den av, fordi han ikke gidder å stå opp. 

Anonymkode: f9a0b...f3c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...