Gå til innhold

Mann som vekker alle med alarmen sin før han drar på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg er høygravid, og vi har en 2 åring som sover i egen seng, men på rommet vårt. Han har vært sånn hele tiden, men kjenner det er ekstra iriterende nå. Han legger seg ca 21 og skal opp 05:55, MEN, han har så jævla høy alarm og den skal ringe 1000 ganger før han ( etter at JEG maser på ham om å skru den av og å stå opp!!!) endelig står opp, og da har klart å vekke både meg og 2 åringen vår selvfølgelig. JEG BLIR SÅ SUR!!!! Men han skjønner ikke det, og blir sur for at jeg blir sur. Nå som jeg er høygravid sliter jeg ekstra med å sove, og har altså fått 2-3 timer søvn før jeg ble vekket av de 100 alarmene hans, og i tillegg er 2 åringen oppe pga alarmene hans og nå, så jeg kan ikke akk legge meg igjen heller. Hun sover forresten MYE lenger i helgene når han ikke har alarm på, så nei, hun pleier ikke våkne til denne tiden. Er dette normalt??? 

Anonymkode: 21bc0...b8b

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver deres soverom er nødvendig i en slik situasjon. 

Anonymkode: bfc07...ef8

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hver deres soverom er nødvendig i en slik situasjon. 

Anonymkode: bfc07...ef8

Mannen kan da dra seg opp på første alarm. Det kalles å ta hensyn. Man står opp, skrur av alarmen og lister seg ut av rommet. Ts, du må forsøke å snakke med han om dette så han forstår. Ikke om morgenen når du allerede er sur, som jeg forstår veldig godt at du blir, men senere på dagen. Hjelper ikke det ville jeg bedt han legge seg ett annet sted, så kanskje han forstår alvoret

Anonymkode: f9a0b...f3c

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi samme problem, mannen begynte å sove med klokke som vibrerte. Da våknet han før jeg og barnet ble vekt, og kunne snike seg ut.

Anonymkode: 7c3d5...b59

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har ett rom til så kan han vel sove der en periode . 

Anonymkode: d8afd...3d3

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo nesten ha høy nok alarm til at han våkner, så om du + barnet blir plaget av dette må dere ha hvert deres soverom. 

Anonymkode: 7f602...924

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden sover dere på samme rom, tenker nå jeg. 😅

Anonymkode: 87bf5...958

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han må jo nesten ha høy nok alarm til at han våkner, så om du + barnet blir plaget av dette må dere ha hvert deres soverom. 

Anonymkode: 7f602...924

Problemet her er vel ikke bare volumet på alarmen, men at han bruker snooze-funksjon.

Snooze kan man bruke når man sover alene, men ikke sammen med andre. Partner (og barn) skal ikke måtte høre alarmen flere ganger kun fordi han er for lat til å dra seg ut av sengen. 

Men ja, han må på eget rom om han ikke klarer å skjerpe seg.

Anonymkode: facf8...e38

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden sover dere på samme rom, tenker nå jeg. 😅

Anonymkode: 87bf5...958

Ikke alle har svært hus med gjesterom.

Anonymkode: dfb81...727

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle har svært hus med gjesterom.

Anonymkode: dfb81...727

Da kan han sove på sofaen 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi samme problem, mannen begynte å sove med klokke som vibrerte. Da våknet han før jeg og barnet ble vekt, og kunne snike seg ut.

Anonymkode: 7c3d5...b59

Ja, det burde jo være enkelt, vibrerende klokke er tingen 

Anonymkode: dfd95...c04

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ene skal sove lenge er regelen her at man skrur av klokka, og går rett ut av rommet, omtrent før man har våknet skikkelig. Og selvfølgelig at alt ligger klart dagen før, slik at man slipper løping i dører.

Noe annet er jo fullstendig respektløst. 

Anonymkode: 10ba7...4f0

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det slutt på sånn alarm etter at jeg til slutt ble fly hakkende forbanna og truet med å hive den jævla telefonen ut i den dype snøen i hagen, gikk så langt at jeg faktisk kidnappet telefonen og sto klar ved vinduet (mulig han tenkte at jeg fikk et psykotisk sammenbrudd, men når jeg bare ble liggende å vente på den alarmen så klikket det til slutt). Fikk han til å forstå at han enten fikk sove på sofaen eller faktisk ta hensyn til de rundt seg. Etter det har han faktisk begynt å stå opp på første alarm og den er på et levbart volum, jeg våkner av den også men jeg dulter bare borti han så reagerer han. 

Anonymkode: f643f...166

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde hvert vårt rom. Høres slitsomt ut å dele rom som høygravid og med baby/barn som samsover OG en mann som skal tidlig på jobb. Det hadde ikke vi taklet iallfall 😅 Antar dere ikke har flere rom? Hva med stua? 

Anonymkode: 7b7fd...e6e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er høygravid, og vi har en 2 åring som sover i egen seng, men på rommet vårt. Han har vært sånn hele tiden, men kjenner det er ekstra iriterende nå. Han legger seg ca 21 og skal opp 05:55, MEN, han har så jævla høy alarm og den skal ringe 1000 ganger før han ( etter at JEG maser på ham om å skru den av og å stå opp!!!) endelig står opp, og da har klart å vekke både meg og 2 åringen vår selvfølgelig. JEG BLIR SÅ SUR!!!! Men han skjønner ikke det, og blir sur for at jeg blir sur. Nå som jeg er høygravid sliter jeg ekstra med å sove, og har altså fått 2-3 timer søvn før jeg ble vekket av de 100 alarmene hans, og i tillegg er 2 åringen oppe pga alarmene hans og nå, så jeg kan ikke akk legge meg igjen heller. Hun sover forresten MYE lenger i helgene når han ikke har alarm på, så nei, hun pleier ikke våkne til denne tiden. Er dette normalt??? 

Anonymkode: 21bc0...b8b

Hvorfor i all verden sover han ikke på eget rom?

Anonymkode: 1907a...a7e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mannen kan da dra seg opp på første alarm. Det kalles å ta hensyn. Man står opp, skrur av alarmen og lister seg ut av rommet. Ts, du må forsøke å snakke med han om dette så han forstår. Ikke om morgenen når du allerede er sur, som jeg forstår veldig godt at du blir, men senere på dagen. Hjelper ikke det ville jeg bedt han legge seg ett annet sted, så kanskje han forstår alvoret

Anonymkode: f9a0b...f3c

Ikke alle forstår at noen faktisk nesten er i koma når alarmen ringer. Jeg hører den ikke alltid selv.... 

Anonymkode: 9422a...1aa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å være så egoistisk 🤯 Han forventer at dere skal være trøtte hele dagen fordi HAN skal opp tidlig?? 

Anonymkode: ab92a...f5b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt du og barnet på eget rim. Evnt barn inn på eget rom.

Han må jo kunne ha alarm så han våkner. Her i huset er det 3 forskjellige tider folk ska opp. Hører kl til sønnen kl 05. Så hører jeg jentungen sin ved 05.45 og min kl 06.30

Er nå slik livet er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her ble det slutt på sånn alarm etter at jeg til slutt ble fly hakkende forbanna og truet med å hive den jævla telefonen ut i den dype snøen i hagen, gikk så langt at jeg faktisk kidnappet telefonen og sto klar ved vinduet (mulig han tenkte at jeg fikk et psykotisk sammenbrudd, men når jeg bare ble liggende å vente på den alarmen så klikket det til slutt). Fikk han til å forstå at han enten fikk sove på sofaen eller faktisk ta hensyn til de rundt seg. Etter det har han faktisk begynt å stå opp på første alarm og den er på et levbart volum, jeg våkner av den også men jeg dulter bare borti han så reagerer han. 

Anonymkode: f643f...166

Det var bra at det funket for dere, men det er ikke alltid at en ikke "gidder" å stå opp og slå av alarmen... Mange er så trøtt at de faktisk ikke registrerer at det er deres klokke som ringer. Jeg har vært sånn selv iblant, og her har faktisk sønnen min kommet inn og vekket meg noen ganger. Rart at folk blir hysteriske og automatisk tror at folk er late, ikke gidder osv. Men skremmetaktikk i stedet for å snakke seriøst sammen om evt. deling av rom, nei det går ikke - her må det kjeftes og lages drama!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det mulig å være så egoistisk 🤯 Han forventer at dere skal være trøtte hele dagen fordi HAN skal opp tidlig?? 

Anonymkode: ab92a...f5b

Forventer han det? Jøss, som folk tillegger andre holdninger.... 

Men at de kan bli enige om at han legger seg et annet sted, hvis han ikke hører klokken uten at den ringer en stund, så bør de kunne snakke sammen om det.... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...