AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar For en liten stund siden ble det sølt ganske mye vann på gulvet, oppdaget og tørket opp umiddelbart.Ingen tegn til noe fuktskader som skjolder/svelling/mugglukt noe sted. Kom plutselig til å tenke på om det kan ligge vann i veggene i etasjen under? Altså er det fysisk mulig at vannet renner gjennom under listene og ned og kan ligge i isolasjonen der? Eller, det forstår jeg jo at er mulig, men kan det dette uten å legge fra seg tegn? Kan isolasjon bli ordentlig våt uten at gips og sponplater sveller i det hele tatt? Er det overhodet mulig? Det ble sølt i første etasje og kjeller under hvor det alltid står på luftavfukter. Redd for at noe skal ligge i veggene, men ville jo trodd jeg ville sett noe? For øvrig er listene der byttet og ingen tegn på de heller. Anonymkode: e628c...47a
AnonymBruker Skrevet 4. februar #2 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): For en liten stund siden ble det sølt ganske mye vann på gulvet, oppdaget og tørket opp umiddelbart.Ingen tegn til noe fuktskader som skjolder/svelling/mugglukt noe sted. Kom plutselig til å tenke på om det kan ligge vann i veggene i etasjen under? Altså er det fysisk mulig at vannet renner gjennom under listene og ned og kan ligge i isolasjonen der? Eller, det forstår jeg jo at er mulig, men kan det dette uten å legge fra seg tegn? Kan isolasjon bli ordentlig våt uten at gips og sponplater sveller i det hele tatt? Er det overhodet mulig? Det ble sølt i første etasje og kjeller under hvor det alltid står på luftavfukter. Redd for at noe skal ligge i veggene, men ville jo trodd jeg ville sett noe? For øvrig er listene der byttet og ingen tegn på de heller. Anonymkode: e628c...47a Neppe. Du har tørket opp umiddelbart. Skal nok mer til før fukt som evt har havnet bak lister ikke tørker, da må det være mye vann. Ikke bekymre deg for det. Vann fordamper og tørker. Fuktskader oppstår ved kontinuerlig vanntilførsel eller ved store vannlekkasjer Anonymkode: 01ae2...bad 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #3 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): For en liten stund siden ble det sølt ganske mye vann på gulvet, oppdaget og tørket opp umiddelbart.Ingen tegn til noe fuktskader som skjolder/svelling/mugglukt noe sted. Kom plutselig til å tenke på om det kan ligge vann i veggene i etasjen under? Altså er det fysisk mulig at vannet renner gjennom under listene og ned og kan ligge i isolasjonen der? Eller, det forstår jeg jo at er mulig, men kan det dette uten å legge fra seg tegn? Kan isolasjon bli ordentlig våt uten at gips og sponplater sveller i det hele tatt? Er det overhodet mulig? Det ble sølt i første etasje og kjeller under hvor det alltid står på luftavfukter. Redd for at noe skal ligge i veggene, men ville jo trodd jeg ville sett noe? For øvrig er listene der byttet og ingen tegn på de heller. Anonymkode: e628c...47a Hva er «ganske mye»? Er det 1liter eller 10 liter? For det er en vesensforskjell. 1 liter er neppe farlig så lenge du er 100% sikker på at du fikk opp alt umiddelbart. Noe mer enn det er litt mer tricky… Du skulle kontaktet forsikringsselskapet ASAP da det skjedde og fått en vurdering av en godkjent takstmann. Man betaler ikke noe om man ikke går videre med saken og krever erstatning. Anonymkode: 0a2bf...c90
AnonymBruker Skrevet 4. februar #4 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er «ganske mye»? Er det 1liter eller 10 liter? For det er en vesensforskjell. 1 liter er neppe farlig så lenge du er 100% sikker på at du fikk opp alt umiddelbart. Noe mer enn det er litt mer tricky… Du skulle kontaktet forsikringsselskapet ASAP da det skjedde og fått en vurdering av en godkjent takstmann. Man betaler ikke noe om man ikke går videre med saken og krever erstatning. Anonymkode: 0a2bf...c90 En god del mer enn en liter. Midt på et laminatgulv, fikk jo tørket opp, men spørsmålet er om noe kom inn under listene og ned uten at vi merket det. Kan det ligge fukt inni spon og gipsvegger uten noen form for tegn på det? Det er isolasjon i veggene, kan den bli våt uten å svelle veggplatene? Kontakter folk forsikringen når de søler vann?… ts Anonymkode: e628c...47a
Gidavmeg Skrevet 4. februar #5 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En god del mer enn en liter. Midt på et laminatgulv, fikk jo tørket opp, men spørsmålet er om noe kom inn under listene og ned uten at vi merket det. Kan det ligge fukt inni spon og gipsvegger uten noen form for tegn på det? Det er isolasjon i veggene, kan den bli våt uten å svelle veggplatene? Kontakter folk forsikringen når de søler vann?… ts Anonymkode: e628c...47a Men under 2 liter?
AnonymBruker Skrevet 4. februar #6 Skrevet 4. februar Gidavmeg skrev (6 minutter siden): Men under 2 liter? Nja, vet ikke helt. Det var en stor vase som veltet, usikker på mengden vann i den. Det var en del vann. Anonymkode: e628c...47a
Meowmere Skrevet 4. februar #7 Skrevet 4. februar (endret) Det går helt fint. Hadde gått fint om du veltet en 10 liters bøtte også, så lenge du tørket opp med en gang. Endret 4. februar av Meowmere 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar #8 Skrevet 4. februar Meowmere skrev (Akkurat nå): Det går helt fint. Hadde gått fint om du veltet en 10 liters bøtte også, så lenge du tørket opp med en gang. Det gjorde vi selvfølgelig, men jeg fjernet jo ikke listene og rev opp veggene for å sjekke om det kom noe under de. Så du tenker at dersom det kom noe under listene og ned vil det ha tørket opp av seg selv? Står en luftavfukter i etasjen under kontinuerlig (vaskerom i kjeller) Har hatt en vannlekkasje tidligere og mdf-platen der svellet før det var noe særlig vann, derfor jeg tenker at jeg antageligvis ville sett om det var vått noe sted… Anonymkode: e628c...47a
newman01 Skrevet 4. februar #9 Skrevet 4. februar Det går bra. Vann fordamper og materialene blir tørre etterhvert. Lekkasje over tid er farlig, så om du hver eneste dag i to måneder velter vasen kan det bli problemer...
AnonymBruker Skrevet 4. februar #10 Skrevet 4. februar newman01 skrev (7 minutter siden): Det går bra. Vann fordamper og materialene blir tørre etterhvert. Lekkasje over tid er farlig, så om du hver eneste dag i to måneder velter vasen kan det bli problemer... Skal prøve å unngå dette😅 -ts Anonymkode: e628c...47a
Gidavmeg Skrevet 4. februar #11 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nja, vet ikke helt. Det var en stor vase som veltet, usikker på mengden vann i den. Det var en del vann. Anonymkode: e628c...47a Det går bra. Hvor dyr hadde ikke forsikringen blitt om alt slikt var forsikringssaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå