Gå til innhold

Må medlånetaker vite hva du har i gammel gjeld?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier..... Banken sier nei. Det kan holdes for deg selv.  Noen som har vært i samme situasjon? Har gammel forbrukslån som jeg skammes over. Ønsker ikke å dele den biten med pappa som medlånetaker. Har god nok inntekt til å betale dette nye lånet aleine.

Anonymkode: 3d5c0...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jeg skulle være medlåntaker ville jeg krevd å vite om du hadde annen gjeld og ellers økonomi til å betale din del av lånet.

Anonymkode: ef9aa...f37

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 time siden):

Er dere gift har begge rett på innsyn i den andres økonomi.

Nå står det at det er faren som skal være medlåntaker, så de er absolutt ikke gift.

Anonymkode: f0aac...683

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gamle forbrukslånet nå er nedbetalt er det ikke relevant.

Hvis du fremdeles betaler tilbake på det er det en selvfølge at du informerer om det til medlåntaker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som overskriften sier..... Banken sier nei. Det kan holdes for deg selv.  Noen som har vært i samme situasjon? Har gammel forbrukslån som jeg skammes over. Ønsker ikke å dele den biten med pappa som medlånetaker. Har god nok inntekt til å betale dette nye lånet aleine.

Anonymkode: 3d5c0...9cd

Fy flate det er dårlig gjort om du skjuler det for faren din. Vær åpen og la han ta avgjørelsen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var medlåntaker og noe slikt kom frem i ettertid, så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde tilgitt det. Snakk om å bli ført bak lyset.. 

Anonymkode: b2f2c...60b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...