AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er ganske sikker på at datteren min har adhd. Hun er ganske tungt arvelig belastet, og har en bror og en halvbror med samme diagnose. Hos henne arter det seg ganske annerledes enn hos brødrene, men noen ting som får varsellampene til å gå er ekstremt mye uro i kroppen, veldig vekslende fokus og store meltdowns. Noen som vil dele hvilke tegn dere så hos deres døtre før de fikk diagnosen? Hun er seks år. Anonymkode: f41a2...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden det har nettopp vært en tråd om dette, søk etter den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Ganske sikker på at vår jente på 6 år har det også. Både far og eg har adhd, bestemora har adhd. Teikn - Hyperfokus på det som vi tolke at ho finner interessant. Vanskelig å få gjennomført det som "er kjedelig". Blir ekstremt lei fort. Det er som om hjernen hennas streike og nekte å gjera det som ho må (som lekser). Dei blir selvfølgelig gjort med lirking, pauser og masse ros. - Indre uro, fikling, motorisk urolig. Store vanskar med å sovne, men sover bra når ho har sovna. Vi bruker 2t til å roa ned før søvn, ingen skjerm, dempa lys. Må "slite" ho ut på dagtid for å auka søvntrykket når kvelden kjem. Så lenge vi gjer dei rette grepa er søvn ikkje eit problem. Ellers det vanlige, dårlig orden, får ikkje med seg kollektive beskjedar. Svarer på heilt andre ting, lett å distrahere. Hopper rundt og lager rare lydar. Drar i alt, har det eine impulsive innfallet etter det andre. Trenger hjelp til å landa og hjelp til regulering. Det som kanskje er litt sånn atypisk her er at det er lite nedsmelting men så lever ho i eit hus der alle er nevrodiverse. Ho er veldig prososial, empatisk. Eg tolke ho ikkje som særlig sensitiv, ho har blant anna per nå trua på seg sjølv og kan skryte litt av seg sjølv. Anonymkode: a08c4...fda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå