Gå til innhold

Studere fulltid med to barn under 3år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei . Jeg jobber fast i kommunen i 80% stilling og får ca 25k i mnd utbetalt etter skatt . Har to barn på 2år og 6mnd . Bor i leilighet som samboer eier og vi har boutgifter på 30k med felleskostnader + Lån. Jeg betaler felleskostnadene på 10k og han resten .

jeg ønsker å starte på sykepleie studie bachelor til høsten fulltid og vet at jeg kan få stipend og lån men kanskje ikke så mye ? Må finne en måte å kunne dekke min del av boutgiftene på + min del av mat,bil osv . Er det noen som har vært i samme situasjon? Evt vet dere om jeg kan få dekket boutgifter?

takker for svar i

Anonymkode: a2ce9...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva du får står på lånekassen sine sider 

Anonymkode: 73759...74e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan vel ta litt vakter utenom? Eksamen er ofte i slutten av mai og så starter man opp i midten av august. Da har du nesten 3 måneders ferie.

Du kan få noe ekstra utbetalt fra Lånekassen når du har barn. Sjekk på kalkulatoren deres?

Anonymkode: 1caba...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få lån og stipend, samt barnestipend. Barnestipend er behovsprøvd, så da sjekker de både din og samboer sin inntekt.

Vanlig lån og stipend er på ca 12 500,- pr måned i snitt, så kan du få opptil 4000,- ekstra i måneden i barnestipend. Så kommer det du tjener på å jobbe i ferie og helger i tillegg.

Anonymkode: 714cb...bf2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er over 30 år(tror jeg det var) får du tilleggslån. Jeg får 19000 kr i mnd og 50000 august og januar. Har oppsparte penger i tillegg da. Jobber ikke ved siden av studiene siden min jobb er litt vanskelig å gjøre på deltid.

Anonymkode: e40be...dc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes dere burde stå sammen som familie i denne beslutningen. Samboer tar mer av utgiftene mens du studerer. Alternativet er studentleilighet + barnebidrag for hans del.

Det er tre år - det klarer dere.

Og så må du kjøpe deg inn i hans bolig når du er ferdig studert, alternativt lage deg en fet fondssparing. 

Han må dekke den delen av fellesutgiftene som går til nedbetaling fellesgjeld, resten deles på 2. Du kan også betale halvparten av rentene.

Anonymkode: 92c84...cd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei . Jeg jobber fast i kommunen i 80% stilling og får ca 25k i mnd utbetalt etter skatt . Har to barn på 2år og 6mnd . Bor i leilighet som samboer eier og vi har boutgifter på 30k med felleskostnader + Lån. Jeg betaler felleskostnadene på 10k og han resten .

jeg ønsker å starte på sykepleie studie bachelor til høsten fulltid og vet at jeg kan få stipend og lån men kanskje ikke så mye ? Må finne en måte å kunne dekke min del av boutgiftene på + min del av mat,bil osv . Er det noen som har vært i samme situasjon? Evt vet dere om jeg kan få dekket boutgifter?

takker for svar i

Anonymkode: a2ce9...e08

Fikk ca 90 K i august og 19000kr i mnd ved å studere fulltid og ha to barn

Anonymkode: 5acc4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk ca 90 K i august og 19000kr i mnd ved å studere fulltid og ha to barn

Er også over 30 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min første tanke er at dere må betale likt på boliglånet! Når dere er samboere og du betaler felleskostnader, mens han betaler ned på boliglånet, det er oppskriften på kvinnefella.

Anonymkode: 3251e...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min første tanke er at dere må betale likt på boliglånet! Når dere er samboere og du betaler felleskostnader, mens han betaler ned på boliglånet, det er oppskriften på kvinnefella.

Ser nå at han eier boligen. Da bør dere snakke om at du kjøper deg inn når du er ferdig med å studere (senest), evt må du investere penger i noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er din samboer far til barna?

Anonymkode: d7741...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...