AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:03 #1 Del Skrevet mandag kl 20:03 Hei. Er det Noen som har erfaring med «tidsbruk» på beregning av barnebidrag ? Behandlingstid fra nav er 5 mnd. kan jeg forvente at det er ferdig behandlet på dagen når det er gått 5 mnd? Det er en uke igjen til tiden er der .. vil en da evnt måtte vente i lang lang tid til for å få det som er beregnet ut? Vil en måtte vente til far har betalt til nav, eller er det noe som nav forskutterer? regner ikke akkurat med at far som ikke har betalt en krone i 2 år plutselig vil betale, eller har råd til å betale det som skulle ha vært betalt i hele denne perioden.. Anonymkode: 862dc...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:11 #2 Del Skrevet mandag kl 20:11 Tror det gikk på 3-4 måneder her. I vedtaket du får står det om bidraget kreves inn via skatteetaten. Hvis det ikke gjør det, så send nav en melding om at du ønsker det. Betalingsfristen far får fra nav/skatteetaten er den 25. i måneden. Pengene kommer til deg 1-2 dager etterpå. Hvis far ønsker det kan han klage på vedtaket, og han kan be om at inndrivingen settes på pause mens klagen behandles. Men hvis klagen ikke fører frem må han betale. Og betaler han ikke kan skatteetaten kreve tvangstrekk av lønn via namsmannen. Så hvis nav regner ut at du skal ha barnebidrag vil du få pengene. Men det kan ta litt tid. Anonymkode: 3ac68...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:16 #3 Del Skrevet mandag kl 20:16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det gikk på 3-4 måneder her. I vedtaket du får står det om bidraget kreves inn via skatteetaten. Hvis det ikke gjør det, så send nav en melding om at du ønsker det. Betalingsfristen far får fra nav/skatteetaten er den 25. i måneden. Pengene kommer til deg 1-2 dager etterpå. Hvis far ønsker det kan han klage på vedtaket, og han kan be om at inndrivingen settes på pause mens klagen behandles. Men hvis klagen ikke fører frem må han betale. Og betaler han ikke kan skatteetaten kreve tvangstrekk av lønn via namsmannen. Så hvis nav regner ut at du skal ha barnebidrag vil du få pengene. Men det kan ta litt tid. Anonymkode: 3ac68...788 Står i brevet jeg fikk for 5 mnd siden at bidraget skal betales til skatteetaten, da jeg mottar bidragsforskudd nå. bare en uke til det er gått 5 måneder ,og jeg er spent på om det kommer ett vedtak iløpet av uken.. om ikke, kan jeg purre på? far har ingen samvær med barnet på 2 år.. og ønsker det heller ikke.. Anonymkode: 862dc...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:29 #4 Del Skrevet tirsdag kl 23:29 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 21.16): Står i brevet jeg fikk for 5 mnd siden at bidraget skal betales til skatteetaten, da jeg mottar bidragsforskudd nå. bare en uke til det er gått 5 måneder ,og jeg er spent på om det kommer ett vedtak iløpet av uken.. om ikke, kan jeg purre på? far har ingen samvær med barnet på 2 år.. og ønsker det heller ikke.. Anonymkode: 862dc...d3e Ja du kan etterlyse svar hvis du ikke får svar innen saksbehandlingstiden er ute. Anonymkode: 3edea...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå