Gå til innhold

Hjelp!? Hva skjedde, bør jeg være bekymret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere alle sammen, kan dere gi meg noen råd til å forstå hva som skjedde idag? 

Jeg har besøk av svigermor og idag hjalp hun med henting på skolen. Hun hadde bilen mens jeg var inne og hentet. Da vi kom ut igjen, så jeg henne kjøre avgårde. Det viste seg at en mann hadde stått og tatt en røyk på gangfeltet ved skolen, før han hadde tatt bilder av svigermor og bilen og begynt å kjøre. Hun fortalte dette da hun kom kjørende og like etter kommer mannen med bilen som hadde knipset bilder(med mobil-blits). Jeg tok opp mobilen og fikk filmet bilen, som snudde lenger opp og igjen kom kjørende nedover. Så lurer på hva dette er for oppførsel? Hun sto og ventet der de fleste stopper og venter/parkerer for å hente ved vegen? 

En annen ting idag, samme etnistitet(søkte opp bilskilt og fant eier på forrige, kunne ikke se ansiktet..Men da jeg beskrev denne hendelsen ble svigermor redd og sa hun trodde det var samme person(klær, utseende osv).

Jeg gikk alene og hadde handlet, gikk I en bred gate uten andre folk. Langs bygget var det en bankautomat og rett ved står det en mann og ser utover. Jeg går rolig forbi, kanskje 5 meter unna, og merker han følger hvor jeg går.. så, helt brått, går han bestemt rett mot meg. Jeg bremser rolig og forsøker få øyekontakt, men han bremser ikke og jeg forbereder meg mentalt på å måtte ta ibruk selvforsvar, idet han sneier meg, går rundt ryggen min ca 30 cm unna og går tilbake der han sto...

Hvis...dette er samme person, bør jeg bli bekymret. Hvis ikke, hva var disse to hendelsene??? Noen ideer?

Anonymkode: 8a39a...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ts her, siste, han gikk altså rundt meg fra fremsiden, rundt og bak ryggen min før han gikk tilbake. Så ikke noen normal forklaring... jeg var eneste person på veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen med noen ideer om hva dette var pga? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du skal gå til politiet i morgen tidlig med dette, og vise bildet.

Det at noen står og tar bilder slik utenfor skolen er bekymringsverdig.

Nå vet du ikke om den hendelsen senere var samme person, men siden det var så nært en minibank, så kan det være han forsøkte å scanne kortet ditt.

Ta kontakt med politiet i morgen og vis bildet du tok.

Anonymkode: 1e821...c3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig spesiell oppførsel. Tror jeg hadde vært litt på vakt om jeg opplevde dette 😓 

Anonymkode: 919ca...775

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei dere alle sammen, kan dere gi meg noen råd til å forstå hva som skjedde idag? 

Jeg har besøk av svigermor og idag hjalp hun med henting på skolen. Hun hadde bilen mens jeg var inne og hentet. Da vi kom ut igjen, så jeg henne kjøre avgårde. Det viste seg at en mann hadde stått og tatt en røyk på gangfeltet ved skolen, før han hadde tatt bilder av svigermor og bilen og begynt å kjøre. Hun fortalte dette da hun kom kjørende og like etter kommer mannen med bilen som hadde knipset bilder(med mobil-blits). Jeg tok opp mobilen og fikk filmet bilen, som snudde lenger opp og igjen kom kjørende nedover. Så lurer på hva dette er for oppførsel? Hun sto og ventet der de fleste stopper og venter/parkerer for å hente ved vegen? 

En annen ting idag, samme etnistitet(søkte opp bilskilt og fant eier på forrige, kunne ikke se ansiktet..Men da jeg beskrev denne hendelsen ble svigermor redd og sa hun trodde det var samme person(klær, utseende osv).

Jeg gikk alene og hadde handlet, gikk I en bred gate uten andre folk. Langs bygget var det en bankautomat og rett ved står det en mann og ser utover. Jeg går rolig forbi, kanskje 5 meter unna, og merker han følger hvor jeg går.. så, helt brått, går han bestemt rett mot meg. Jeg bremser rolig og forsøker få øyekontakt, men han bremser ikke og jeg forbereder meg mentalt på å måtte ta ibruk selvforsvar, idet han sneier meg, går rundt ryggen min ca 30 cm unna og går tilbake der han sto...

Hvis...dette er samme person, bør jeg bli bekymret. Hvis ikke, hva var disse to hendelsene??? Noen ideer?

Meld dette inn til politiet, kan være de er obs på det om flere har opplevd det samme 

Anonymkode: 26555...fc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå vet du ikke om den hendelsen senere var samme person, men siden det var så nært en minibank, så kan det være han forsøkte å scanne kortet ditt.

Jeg tror ikke dette er noe å plage politiet med. Ts er tydelig usammenhengende og mye av historien virker som om den er tatt utav fiktive hendelser. Jeg tenker dette er en sak for helsevesenet. Og jeg tenker politiet med enkelhet vil se at noe er «galt» med ts sin historie.

Ts: har du en fastlege du stoler på? Eller en psykolog? Bruker du jevnlig rusmidler eller andre preparater som kan få deg til å … innbille deg ting? Er svigermor begynnende dement? Har en eller begge av dere holdninger til etnisitet som samfunnet generelt ikke godtar?

Anonymkode: 1442a...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke dette er noe å plage politiet med. Ts er tydelig usammenhengende og mye av historien virker som om den er tatt utav fiktive hendelser. Jeg tenker dette er en sak for helsevesenet. Og jeg tenker politiet med enkelhet vil se at noe er «galt» med ts sin historie.

Ts: har du en fastlege du stoler på? Eller en psykolog? Bruker du jevnlig rusmidler eller andre preparater som kan få deg til å … innbille deg ting? Er svigermor begynnende dement? Har en eller begge av dere holdninger til etnisitet som samfunnet generelt ikke godtar?

Anonymkode: 1442a...f2a

Ts. Her.

Nei, haha, ingen av delene tror jeg, men takk for forslaget 😂

Tar ingenting og tror ikke jeg skal ha noe medisiner heller du. Er nok en av de med minst rasisme i meg, liker bare ikke truende mennesker generelt. Hverken drikker eller bruker rus, så vidt jeg vet har jeg nok heller ingen psykose.

Skjønner du synes det høres fiktivt ut, men det er derfor jeg spør. For har aldri opplevd noe slikt og det på samme dag..

Er litt usammenhengende for må ta meg av barn, amme og styre samtidig som jeg skriver med en hånd på mobilen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Meld dette inn til politiet, kan være de er obs på det om flere har opplevd det samme 

Anonymkode: 26555...fc9

Ts.her. Ja, har vært en del hendelser av andre slag rundt skolen, både blotting og berusede personer.. 🫣 Det skader vel sikkert ikke å si ifra, med mindre de er av samme oppfatning som denne som skrev før deg 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja det kan jo være, men saken er jo at jeg gikk rett forbi og viste ikke tegn til å ville nærme meg minibanken. Denne mannen så ut som han sto og ventet ved siden og satte igang å gå rett på meg.. var jo ingen andre han kunne ha hilst til, snudd pga eller lignende. Klarte ikke bortforklare for meg selv heller, virket som han gikk mot meg ganske målrettet..så lurer litt på om noen andre har opplevd noen slik situasjon selv 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, måtte lese på nytt! Scanne kort ja, der kan du være inne på noe.. ånei 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts.her. Ja, har vært en del hendelser av andre slag rundt skolen, både blotting og berusede personer.. 🫣 Det skader vel sikkert ikke å si ifra, med mindre de er av samme oppfatning som denne som skrev før deg 🙃

Ekstra viktig at du, som nå har bilde som kan spore til person, kontakter politiet i morgen tidlig.

Om noe skjer som du kunne avverget med å kontakte politiet, men lot være, så tror jeg du vil ha vanskelig for å tilgi deg selv.

Ring politiet i morgen tidlig!

(og av deg og den ene over her, så er det du som virker stabil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...