AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Jeg har en søster som har fire barn med tre forskjellige menn. Med den siste fikk hun tvillinger, som begge er under seks år. De bor hos min mor og stefar, som er pensjonister. Hun betaler 2 000 kr i husleie, mens mannen hennes betaler 5 000 kr. Hennes eldste sønn bor på hybel hos min mor og spiser mye der, men ikke hos min søster. De har en leilighet, en hybel, båtplass og brygge som koster dem 7 000 kr i måneden. Mannen til min søster har en formue på minst 6,5 millioner (ifølge skattetall fra tidligere år, så den kan være høyere). Likevel har han ikke meldt adresse hos min søster og bor dermed "offisielt" ikke der, til tross for at han faktisk har bodd der i seks år. Jeg synes dette er ugreit og sitter med en følelse av at de utnytter systemet. Det provoserer meg fordi det finnes mennesker som virkelig trenger hjelp, mens de ser ut til å dra nytte av ordninger de ikke har behov for. Hvorfor har de ikke samme adresse? Og hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: cceb0...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Det er mulig hun mottar stønader som aleneforsørger. Det (og eventuell sosialstønad) vil påvirkes av samboerskap. Du kan jo tipse NAV om du har lyst. Det er i så fall din søster som kan få problemer, ikke mannen. Anonymkode: 098a6...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar Hvis de er gift er hun ikke å regne som aleneforsørger (og får følgelig ingenting fra NAV) selv om de evt skulle bo fra hverandre. Så det har ingenting å si at han har registrert adresse et annet sted. Sjarmerende å ville melde sin egen søster da. Du er virkelig et fantastisk menneske... Anonymkode: a3520...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar Jeg hadde tipset NAV/Skatteetaten/den instansen som er riktig å melde til. Men søsteren din vil jo kunne skjønne hvem som tipser. Anonymkode: ef635...a8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar Meld fra til folkeregisteret at han ikke er bosatt på adressen han har oppgitt. Gi også beskjed til Nav/ kommunen. Om hun f.eks. mottar bostøtte så skulle hans inntekt ha vært med på saken og det ville gitt en helt annen beregning. Oppdaget en slik sak i min kommune for ikke så lenge siden og de må betale tilbake over 200 000,-. Anonymkode: 33cb6...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #6 Del Skrevet 3. februar De er ikke gift. Du har rett i det du skriver, jeg er kanskje ikke så fantastisk. Så der har du nok rett. Jeg synes bare at det hadde vært trist om noen oppdager det og tok saken videre. Så du hadde aldri nevnt det? Nb selv om jeg føler at det er helt ugreit, så betyr ikke det at jeg kommer til å gjøre noe med det. Anonymkode: cceb0...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er mulig hun mottar stønader som aleneforsørger. Det (og eventuell sosialstønad) vil påvirkes av samboerskap. Du kan jo tipse NAV om du har lyst. Det er i så fall din søster som kan få problemer, ikke mannen. Anonymkode: 098a6...015 Takk, tror ikke at jeg vil ta det så langt. Men takk for at du delte kunnskap. Anonymkode: cceb0...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #8 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Meld fra til folkeregisteret at han ikke er bosatt på adressen han har oppgitt. Gi også beskjed til Nav/ kommunen. Om hun f.eks. mottar bostøtte så skulle hans inntekt ha vært med på saken og det ville gitt en helt annen beregning. Oppdaget en slik sak i min kommune for ikke så lenge siden og de må betale tilbake over 200 000,-. Anonymkode: 33cb6...3db Takk for at du delte. Usikker på veien videre, tror ikke at jeg kommer til å gjøre så mye ut av det. Evt så blir det bare for å fortelle henne om risikoen rundt det. Anonymkode: cceb0...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #9 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg hadde tipset NAV/Skatteetaten/den instansen som er riktig å melde til. Men søsteren din vil jo kunne skjønne hvem som tipser. Anonymkode: ef635...a8b Jeg synes det der er forferdelig vanskelig. Jeg vil jo ikke anmelde henne, men jeg synes at situasjonen er helt ugrei. Hun utbytter seg av to minstepensjonister. Han leier ut en annen leilighet og drar inn 10 000 i egen hver mnd. For å bo hos min mor. Også i tillegge skal de misbruke systemet. Anonymkode: cceb0...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 5. februar #10 Del Skrevet 5. februar Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg