Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste sønn tar 1T, og jeg synes ikke det går spesielt bra. Han klarte såvidt å karre seg til en firer i standpunkt til jul, men basert på resultatene hans på prøver må jeg si at jeg synes læreren nok var veldig snill da han fikk den karakteren. Planen hans videre er full fordypning i matte og fysikk, for å gå et svært matte-tungt studium videre. Jeg hjelper ham til å lese til en stor prøve nå, og er bekymret for kunnskapsnivået hans, for å være helt ærlig. 
Jeg er heller ikke imponert over boka hans, og tenker det kunne være greit med noen alternative ressurser. Også for oss foreldre, som ikke har hatt matte av denne typen på 25 år. Vi hadde 3Mx for mange herrens år siden med gode resultater, men har ikke hatt mye teoretisk matte etter dette, på tross av at vi begge har lange studier innen realfag/medisin. 
Kan dere anbefale noen gode ressurser på nett? Bortsett fra eksamenssett og løsningsforslag, disse har vi allerede. 

Anonymkode: 1de01...649

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ikke helt at han sliter med matten, og skal fortsette med et svært mattetungt studie senere? Hvorfor vil han det? 

Anonymkode: 4a379...ad4

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Khan Academy. Det er veldig bra for videregående matte. Jeg fikk også karret meg til en 4 i 1T til jul i 2012, og oppdaget Khan Academy på våren 2013. Våren 2015 gikk jeg ut med 6 R2. 

Jeg brukte også en YouTube kanal som heter PatrickJMT en del. 

I tillegg kan jeg anbefale en bok av Tom Lindstrøm som heter Kalkulus. Jeg syns den var et godt supplement til R1 og R2.

AnonymBruker
Skrevet

Cosinus! Fikk meg gjennom 1P og 2P. Er sånn omvendt undervisning. Videoer til alle kapitler, samt løsningsforslag til oppgaver fra boka. Kosta meg rundt 500 tror jeg, fikk tilgang til P, T, S og R-matte. Fikk 5 i begge fag :)

Skal sies at jeg jobba med fagene omtrent hver dag fra januar til mai, så det krever jo en innsats.

https://cosinus.cappelendamm.no/

Anonymkode: 72a67...79c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønte ikke helt at han sliter med matten, og skal fortsette med et svært mattetungt studie senere? Hvorfor vil han det? 

Anonymkode: 4a379...ad4

Ja, det er også min bekymring. Men jeg håper at han skal komme over kneika med god støtte. Han har surfet gjennom ungdomsskolen med gode karakterer uten å jobbe for saken. Nå kommer vgs, og kravene er høyere, og nå må han jobbe - og det må han lære seg. Jeg har vært veldig tydelig på at han MÅ få ok resultater i 1T hvis han skal fortsette videre med matte/fysikk. 

AnonymBruker
Skrevet
Vaskeklut1 skrev (2 timer siden):

Jeg vil absolutt anbefale Khan Academy. Det er veldig bra for videregående matte. Jeg fikk også karret meg til en 4 i 1T til jul i 2012, og oppdaget Khan Academy på våren 2013. Våren 2015 gikk jeg ut med 6 R2. 

Jeg brukte også en YouTube kanal som heter PatrickJMT en del. 

I tillegg kan jeg anbefale en bok av Tom Lindstrøm som heter Kalkulus. Jeg syns den var et godt supplement til R1 og R2.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Cosinus! Fikk meg gjennom 1P og 2P. Er sånn omvendt undervisning. Videoer til alle kapitler, samt løsningsforslag til oppgaver fra boka. Kosta meg rundt 500 tror jeg, fikk tilgang til P, T, S og R-matte. Fikk 5 i begge fag :)

Skal sies at jeg jobba med fagene omtrent hver dag fra januar til mai, så det krever jo en innsats.

https://cosinus.cappelendamm.no/

Anonymkode: 72a67...79c

Takk for tips! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...