AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Jeg liker ikke å være så mye borte fra hunden min, og har bestemt meg for å begynne å se etter en arbeidsgiver som tillater hunder på kontoret, eller som eventuelt tillater at man er mye på hjemmekontor. Jeg er utdannet innen IT og har erfaring som utvikler, teamleder og prosjektleder så jeg tror jeg skal kunne passe inn mange steder. Bor i Oslo-området. Noen som har tips til steder der de tillater hund på arbeidsplassen? Trenger ikke å være sånn at de har noen ledige stillinger akkurat nå, jeg har god tid og har bare nettopp begynt å speide i markedet. Anonymkode: d94b1...ba7
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Skrevet 3. februar Det er tillatt noen steder, helt til en med allergi får jobb der. Da går det ikke. Anonymkode: 71fd0...624 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Skrevet 3. februar hos oss dukket det opp en med hund, var ikke klarert med ledelsen, jeg tok med katten..... Anonymkode: a53f2...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): hos oss dukket det opp en med hund, var ikke klarert med ledelsen, jeg tok med katten..... Anonymkode: a53f2...0f3 Oja, det er deg. Jeg er kollegaen din. Hun med musa Anonymkode: 0c183...711 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #6 Skrevet 4. februar Dyrebutikk? Syns alltid det er en hund bak kassen når jeg er innom Dogman. Anonymkode: 71e7a...11c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #7 Skrevet 4. februar Kan ikke tenke meg at det er kontorfelleskap som egentlig tolererer det over tid. De fleste er jo leietakere. Samtidig er det ikke anledning til å nekte førerhund feks. Anonymkode: 03c04...606 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar #8 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er tillatt noen steder, helt til en med allergi får jobb der. Da går det ikke. Anonymkode: 71fd0...624 Dette. Du vet aldri når det dukker opp en kollega du må ta hensyn til. Det trenger ikke være allergi engang. Her ble en kollega kvitt hunden bare fordi hun ikke likte den, og sa at hun var redd. Anonymkode: dbda4...c34 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #9 Skrevet 4. februar Som flere skriver, så kan man ikke bli garantert å ha med hund (eller andre dyr) på jobb, med mindre det er snakk om en jobb på en gård eller lignende. Ingen kontorjobber kan tillate noe sånt, både av hensyn til kolleger og gårdeiere. Anonymkode: 4774b...14c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #10 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som flere skriver, så kan man ikke bli garantert å ha med hund (eller andre dyr) på jobb, med mindre det er snakk om en jobb på en gård eller lignende. Ingen kontorjobber kan tillate noe sånt, både av hensyn til kolleger og gårdeiere. Anonymkode: 4774b...14c Joda, det finnes: https://content.webstep.no/den-pelskledde-kollega/index.html Vet også at de tillater hund på blant annet Mattilsynet og teknologibedriften Lilbit. Dessverre er ikke disse i Oslo, da hadde jeg søkt der. I Sverige er det mye mer vanlig enn her, men det finnes steder i Norge også der man tillater det. Hadde også med hunden et sted der jeg jobbet før. Vi hadde cellekontor så det var ikke noe problem for han allergikeren som også jobba der at hunden min lå under pulten inne på mitt kontor. Det er ekstremt skjeldent at folk er så sterkt allergiske at det vil være et problem. I så fall vil de nok uansett ha et problem med at jeg kommer med klærne mine fulle av hundehår. Anonymkode: d94b1...ba7
AnonymBruker Skrevet 4. februar #11 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Norsk kennelklubb 👍 Anonymkode: b7bfb...b4a Takk for tips, skal følge med på ledige stillinger der. Anonymkode: d94b1...ba7
AnonymBruker Skrevet 4. februar #12 Skrevet 4. februar Hunden kan du ha hjemme Anonymkode: 2578b...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #13 Skrevet 4. februar Jeg har hatt med hunden min på jobb det siste året. Det er "egentlig" ikke lov, men ingen forvalter regelverket (sjefen sitter i en annen by og huseier bryr seg ikke). Jobber i et helt vanlig kontorbygg med en blanding av offentlig og privat administrasjon i de forskjellige etasjene. Kollegene syns det er koselig, stort sett. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/GGJJo6/thomas-backer-groendahl-sluttet-som-sykehuslege-fordi-han-ikke-kunne-ha-med-hunden-paa-jobb Anonymkode: c304f...d05 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar #14 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hunden kan du ha hjemme Anonymkode: 2578b...7ae Ja, det kan jeg jo. Men jeg ønsker meg en jobb der det er tillatt med hund så derfor spør jeg etter det. Takk for hjelpsomt svar. Anonymkode: d94b1...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå