Gå til innhold

Når anbefaler dere tidlig UL?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

er i uke 6 og ønsker veldig å dra på en tidlig ultralyd. Ønsker så klart å få «sett» mest mulig og hørt hjertelyd osv. 

Hvilken uke burde jeg dra for å kunne se noe mer enn en liten ert og luftbobler? 

Anonymkode: 217b1...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 7 og senere for sikre hjerteslag, men du ser ikke mye mer enn en reke før ultralyden i uke 12-13 altså.

Anonymkode: 1e241...b6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser ikke så mye før uke 7. I uke 9 ser du bein og armer også. I uke 12 får du UL av sykehuset og du ser alt av organer osv i tillegg.

Anonymkode: 090e5...090

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20240528_155327.thumb.jpg.bf2b8942de70827f0c7c03bd14190a13.jpg

Bildet over var jeg 7+4. Så tydelig et bankende hjerte, men that's it. 

Så var jeg på ny UL 3 uker senere pga mye kramper og at jeg derfor var bekymret, altså 10+4 og da så jeg dette:

20240618_095611.thumb.jpg.a5649b224d3e16e70ffbccff8887b709.jpg

På denne ultralyden var babyen veldig aktiv, så det var mye kjekkere enn den første. 

Anonymkode: 1f02c...9bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det er rundt uke 9 man kan begynne å se bevegelse. Da har de både sjekket hjerterytme, sett at det er to hjernehalvdeler, og det har vært litt sprelling. Men det føles lenge å vente når man er i uke 6.

Anonymkode: 8f732...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, 

er i uke 6 og ønsker veldig å dra på en tidlig ultralyd. Ønsker så klart å få «sett» mest mulig og hørt hjertelyd osv. 

Hvilken uke burde jeg dra for å kunne se noe mer enn en liten ert og luftbobler? 

Anonymkode: 217b1...1b4

Uke 9 eller uke 10. 

Anonymkode: 93449...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent litt, jeg har vært i uke 6 og du ser egentlig ingenting, hvertfall ikke noe som minner om en liten baby. Etter Uke 9-10 er mer spennende. 

Anonymkode: 0362a...c75

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6-7 er bare en blob med noe flimrende hvitt (hjertet). Ville ventet til uke 9-10. Hatt ul i uke 6 med begge mine pga svangerskap utenfor livmor tidligere og har syns de har vært direkte kjedelige i fht senere ul. 

Anonymkode: 83a61...b6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok i uke 8+noe, det var bare en slags oval klump å se. Men vi hørte hjertelyden, og det var det vi var der for. 

Anonymkode: ae240...647

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...