Kelsey Skrevet 7. mars 2006 #1 Del Skrevet 7. mars 2006 Er det noen som vet hva reglene er om man er sykemeldt fra studiene? Kan man fortsatt være aktiv i den ekstrajobben man har, eller må man sykemeldes der også for å få lånet gjort om til stipend? Jeg er gravid og sliter med søvnen for tiden. Det igjen fører til konsentrasjonsproblemer, så jeg har blitt sykemeldt. I tillegg til studiene har jeg en forholdsvis "tanketom" ekstrajobb som for det meste går ut på å kopiere og lage lunsj. Dessuten er det sjelden, bare et par ganger i måneden. Derfor kunne jeg gjerne tenke meg å fortsette i den jobben, greit å ha litt å gjøre på også. Fant ikke noe info på sidene til Lånekassen, og har tenkt å sende mail til de. Men mens jeg venter på svar kunne det jo hende at det er noen her inne som vet noe om hvordan reglene er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 7. mars 2006 #2 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg vet ikke mer enn at du maks kan tjene 100 000 i året før stipendet blir gjort om til lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paranic Skrevet 7. mars 2006 #3 Del Skrevet 7. mars 2006 Det er ikke noe problem. Jeg var 100% sykemeldt fra studiene i et semester mens jeg fremdeles gikk på deltidsjobben noen ganger i måneden. Jeg hadde også søvnproblemer med dertil hørende konsentrasjonsvansker (ikke grunnet graviditet). Dette var ikke noe problem i jobben, men desto større problem på studiet, ikke minst fordi jeg går på et studie hvor man må lest svært mye på egenhånd. Som nevnt over her kan du selvfølgelig likevel ikke tjene over den årlige maksgrensen og fremdeles få omgjort til stipend! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå