AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Jeg har siste dagene hatt smerter i underlivet hvor jeg også har lagt merke til at jeg har fått litt hovne ytre kjønnslepper. Og når jeg trykker på dem med fingerene føles di litt hovne og betente. Jeg har også kjent svie og stikke i nedre del av magen/ langt inn i underlivet. Men det er ikke sårt på den måten at det svir når jeg tisser så føler det er lenger inn (kanskje livmorhalsen?) Baby ligger langt nede i magen og når han beveger seg har jeg i dag kjent at når han beveger seg langt nede i magen kan jeg kjenne det i underlivet(?) og nærmest på stolen jeg sitter. Føler han ligger helt nede i underlivet mitt . Kan dette være tegn på at livmorhalsen er blitt kortere? Har litt murringer på morgenen men ikke noe merkbare kynnere gjennom dagene tror jeg. Innimellom litt på kvelden. Grunnet smertene nede i magen og underlivet har jeg siste dagene fått problemer med å gå og må stoppe opp inni mellom når smertene kommer. Går det Ann å ringe etter en underlivssjekk for å sjekke om fødselen er rett rundt hjørnet/jeg begynner å få modningstegn? Er i uke 35 nesten 36 Anonymkode: 02a69...439
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Skrevet 3. februar Tror ikke føden undersøker når du er i uke 35 fordi du er nysgjerrig. Man blir liksom ikke klokere om det er noen modningstegn. Ikke sikkert du føder med det første lell. Eller så kan det være skikkelig umodent og du føder i morgen. Anonymkode: 0bbd1...313 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Skrevet 3. februar Det du skriver er veldig vanlig 😊 Jeg hadde det sånn fra uke 35, seks uker etterpå hadde jeg fortsatt ikke født. Anonymkode: 83431...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har siste dagene hatt smerter i underlivet hvor jeg også har lagt merke til at jeg har fått litt hovne ytre kjønnslepper. Og når jeg trykker på dem med fingerene føles di litt hovne og betente. Jeg har også kjent svie og stikke i nedre del av magen/ langt inn i underlivet. Men det er ikke sårt på den måten at det svir når jeg tisser så føler det er lenger inn (kanskje livmorhalsen?) Baby ligger langt nede i magen og når han beveger seg har jeg i dag kjent at når han beveger seg langt nede i magen kan jeg kjenne det i underlivet(?) og nærmest på stolen jeg sitter. Føler han ligger helt nede i underlivet mitt . Kan dette være tegn på at livmorhalsen er blitt kortere? Har litt murringer på morgenen men ikke noe merkbare kynnere gjennom dagene tror jeg. Innimellom litt på kvelden. Grunnet smertene nede i magen og underlivet har jeg siste dagene fått problemer med å gå og må stoppe opp inni mellom når smertene kommer. Går det Ann å ringe etter en underlivssjekk for å sjekke om fødselen er rett rundt hjørnet/jeg begynner å få modningstegn? Er i uke 35 nesten 36 Anonymkode: 02a69...439 Med mindre du har blødninger, lite bevegelse eller vannavgang, er det nok ikke aktuelt med en sjekk for å sjekke om fødselen er like rundt hjørnet. De vil heller ikke kunne si så mye. Mange kan f.eks. gå med to cm åpning i flere uker. Du vil nok skjønne det når du skal føde. Skjønner deg veldig godt da, man blir litt gæren av å ikke vite når noe så stort skjer. Selv fikk jeg diare og en liten blødnibg i uke 34. Dette ble sjekket opp. De kunne ikke si noe om når en fødsel ville skje. Nå er jeg 37 uker og har hatt lette rier om morgenen i to dager, men så stopper det opp. Regner med det kan skje snart, men blir heller ikke overrasket om jeg må vente ei stund. Lykke til! Anonymkode: 4cb1b...cd5
AnonymBruker Skrevet 4. februar #5 Skrevet 4. februar Mine tegn på fødsel var veldig mye slimete utflod (sånn mye) i en uke i tillegg til mensensmerter og mye nedpress Anonymkode: d7ee8...525
AnonymBruker Skrevet 4. februar #6 Skrevet 4. februar Skjønner tankene dine. Men det er umulig å si. Jeg hadde enorme modningsrier, nedpress og følte babyen var nedi stolen omtrent når jeg satt, og ellers hele tiden. Slik gikk jeg i 3-4 uker før baby ble født til termin. Eneste de kan sjekke, er nuet. Om du er i fødsel nå, men de kan eks finne ut at du ikke er i fødsel, også 1 time etterpå går vannet, eller riene starter. Det er kun øyeblikksbilde av situasjonen de kan se ved en sjekk. Og om du ikke har rier, vannet har gått, lite bevegelser/blødning/smerter. Så tar de deg trolig ikke inn fordi du er nysgjerrig. Jeg gikk med 3 cm åpning i 4 uker før baby ble født 🙈 Anonymkode: 2d424...6dd 1
Ny Bruker Skrevet 5. februar #7 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 17.34): Jeg har siste dagene hatt smerter i underlivet hvor jeg også har lagt merke til at jeg har fått litt hovne ytre kjønnslepper. Og når jeg trykker på dem med fingerene føles di litt hovne og betente. Jeg har også kjent svie og stikke i nedre del av magen/ langt inn i underlivet. Men det er ikke sårt på den måten at det svir når jeg tisser så føler det er lenger inn (kanskje livmorhalsen?) Baby ligger langt nede i magen og når han beveger seg har jeg i dag kjent at når han beveger seg langt nede i magen kan jeg kjenne det i underlivet(?) og nærmest på stolen jeg sitter. Føler han ligger helt nede i underlivet mitt . Kan dette være tegn på at livmorhalsen er blitt kortere? Har litt murringer på morgenen men ikke noe merkbare kynnere gjennom dagene tror jeg. Innimellom litt på kvelden. Grunnet smertene nede i magen og underlivet har jeg siste dagene fått problemer med å gå og må stoppe opp inni mellom når smertene kommer. Går det Ann å ringe etter en underlivssjekk for å sjekke om fødselen er rett rundt hjørnet/jeg begynner å få modningstegn? Er i uke 35 nesten 36 Anonymkode: 02a69...439 Dette er ikke tegn på fødsel, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå