Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 3 mnd har nettopp så smått begynt å godta vogn. Dog er dette bare når hun er i godt humør og kan ligge å titte på trær osv. problemet er at hun ikke sovner i vognen så det ender alltid opp med at hun blir utålmodig eller overtrøtt og begynner å hyle. Hvor gammel var din baby da den sovner i vogn ? Jeg har kun perm i tre mnd til og beginner å bli stresset over hvordan mannen skal få baby til å sove da hun kun sovner ved puppen 😅 men mye kan selvfølgelig skje på tre mnd ! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sovnet i vogn fra start, sover i grunn fra det øyeblikket vogna triller. Sovner også på oss så vi kan legge han ned i babynest i sofaen for å gjøre andre ting. Han er 3 uker nå

Anonymkode: a4cd7...5ac

• Liker 1
Skrevet

Fra "dag 1". Likte alltid vogn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør; fra første trilletur. Han er 9 uker nå og sovner fortsatt før jeg i det hele tatt har kommet meg ut ytterdøra med vogna. I det han legges i vogna (eller bilstolen for den saks skyld) så hylskriker han, men sovner altså akutt i det vogna beveger seg 😅 Tror det han misliker mest er at jeg må ta på han lue, votter og sokker, så han ligger der og hyler "ai ai ai" 🙈

Anonymkode: 55308...59d

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Hatet alt med vogn, sov 30 minutter der max etter like lenge med hyling. Sov bedre og lengre i senga.

Mannen din kommer til å finne en måte som fungerer for seg, la ham prøve seg frem. Babyer skjønner raskt at pappa og mamma er to forskjellige personer og godtar da forskjellige måter å gjøre det på :) 

Anonymkode: 5fb3a...114

• Liker 2
Skrevet

Godtok ikke vogna her før litt etter 4 mnder... Men tar de fleste dupper i senga. Her var det forøvrig mye lettere for mannen å legge ho enn det var for meg med puppen... Så det ordner seg :P

AnonymBruker
Skrevet

Han godtok ikke vogna før han kom i sittedelen, og selv da sov han kun 20 min i vogn og aldri om den ikke var i bevegelse ;) Så noen barn liker det bare ikke. Han godtok å bli lagt i senga på dagtid fra ca 4-5 måneders alder og sov stort sett der under hvil fra den alderen 👍🏼

Anonymkode: 19924...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Første min sov i vogn fra omtrent én uke gammel, andre barnet godtok ikke vogn før han begynte i barnehagen som to-åring og så at de andre barna sov i vogn

Anonymkode: 66fad...b80

Skrevet (endret)

Sov i vogn fra ca to måneder gammel, men måtte gå kontinuerlig for å unngå at han våknet frem til ca tolv måneder. 

Endret av Blåmeisen
Tillegg
AnonymBruker
Skrevet

Halvannet år, da de begynte i barnehagen. Likte aldri å sove i vogn hjemme.

Anonymkode: 06bf5...efd

AnonymBruker
Skrevet

Sov alle dupper med kroppskontakt fram til hun var 3,5 mnd, da begynte hun plutselig å akseptere vogna. Fra fire mnd sov hun ordentlig godt i vogna, uavhengig av om den stod i ro eller var i bevegelse.

Ville ikke ha stresset med dupp i pappaperm ennå altså! Husk at tre måneder er like lenge som babyen har levd til nå. Dere skal sikkert innom flere søvnfaser før det, og mye utvikling skal skje på de månedene!

Anonymkode: 6a580...f67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid sovnet i vogn, men ikke i stille vogn før etter 8 måneder. Generelt synes jeg alt som hadde med dagsoving å gjøre med begge mine barn ble lettere etter at de gikk over til kun 2 dupper. 

Uansett så er 3 måneder lenge i et babyliv. Går an å starte øvingen en stund før, for eksempel ved at pappaen tar ansvar for dagsoving i helger og sånn rett før overtakelse. 

Anonymkode: 82aef...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Hun begynte å kunne ligge i vogn uten å hyle til hun spydde da hun var 5 måneder. Sovnet for første gang ved 6 måneder. Ved 7 måneder kunne jeg sette fra meg vogna etter hun hadde sovnet uten at hun våknet.

Anonymkode: 61763...d04

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å sovne i vogna uten hylgråt på 4 måneder da vi bytter til sportsdel. Aksepterte den mer og mer, og fra ca 5 måneder klarte hun sove mer enn 30min i stillestående vogn.

Anonymkode: 2f7dc...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Vi la i vogn med engang og hadde vognen stående inne i gangen fra begynnelsen så barna ble "vant" til å sovne der. Mulig vi bare var heldige.

Anonymkode: 8fa1e...019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke no særlig til dagsover før ved 8-9 mnd alder. Vogna ble mer akseptert etter overgang til sittedel ved ca 4-5 mnd.

Anonymkode: 7690f...583

AnonymBruker
Skrevet
Kll skrev (4 timer siden):

Min lille på 3 mnd har nettopp så smått begynt å godta vogn. Dog er dette bare når hun er i godt humør og kan ligge å titte på trær osv. problemet er at hun ikke sovner i vognen så det ender alltid opp med at hun blir utålmodig eller overtrøtt og begynner å hyle. Hvor gammel var din baby da den sovner i vogn ? Jeg har kun perm i tre mnd til og beginner å bli stresset over hvordan mannen skal få baby til å sove da hun kun sovner ved puppen 😅 men mye kan selvfølgelig skje på tre mnd ! 

Når det er to like gamle finner de roen i hverandre. De sovnet straks nummer to kom opp i vogna. 

Bany nummer tre var en urolig sjel, da hen var russkadet i mors liv da vi fikk hen. Så det var utformende på alle måter. Nå er hen som alle andre barn. 

Anonymkode: ef8ea...84e

Skrevet

Hvorfor stresse ? Kan ikke barne sove inne på madrass?? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vi la i vogn med engang og hadde vognen stående inne i gangen fra begynnelsen så barna ble "vant" til å sovne der. Mulig vi bare var heldige.

Anonymkode: 8fa1e...019

Dere var nok bare heldige😊

Anonymkode: b0e47...340

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: b0e47...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...