AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Det er stor forskjell på å studere bioteknologi og gå bioingeniør studiet. Bioingeniør er rettet mot sykehuslaber. Og ja, du ender 95% sikkert med å stå å lempe blodprøver inn i en diger maskin, og jobbe knalltøff 3delt turnus, og måtte ta ekstravakter fordi dere er underbemannet og nedkjørte alle mann. Anonymkode: d760e...871 Rart. Jeg gjør ingen av de tingene Anonymkode: 810c1...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. februar #22 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken som helst ingeniør utenom IT og biokjemi. Ville valgt elektro/automasjon. Anonymkode: 78fbf...272 Det kommer an på hvilke fag ts har fra vdg. Ingeniør krever vel spesiell studiekompetanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 3. februar #23 Del Skrevet 3. februar Hva med noe innen idrett, idrettshøyskolen, helse, ernæring, idrettspsykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. februar #24 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet ikke om jeg har talent eller glødende interesse for noe spesielt, da hadde det vært enklere. ts Anonymkode: 5dcc4...a22 Hvilke fordypningsfag har du fra vdg? En del utdanninger krever at du har spesielle studiekompetanse og realfag . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. februar #25 Del Skrevet 3. februar (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Egentlig er jeg mest interessert i juss og psykologi, men der kommer jeg jo ikke inn🙈 ts Anonymkode: 5dcc4...a22 Da tror jeg sosionom kan være noe for deg! Som sosionom har du også gode og trygge jobbmuligheter og kan jobbe flere steder. Du er kun krav om generell studiekompetanse og du har høyt nok snitt for å komme inn. Endret 3. februar av Grüner 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doloressa Skrevet 3. februar #26 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lærer, barnehagelærer, sykepleier og noe med økonomi er uaktuelt. . Anonymkode: 5dcc4...a22 Hva som er galt med økonomi/finans? Dette er en av de best betalte bransjene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #27 Del Skrevet 3. februar Jeg kan sterkt anbefale fag innenfor elektro eller automasjon men det krever en viss faglig interesse for å bli god. Hvilke interesser har du? Samme hvilket snitt du har så tror jeg nøkkelen er å studere noe du tror du kan trives du jobbe innen. Anonymkode: 44a45...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #28 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er de forteller studentene første skoledag. 3 år senere står de og lemper blodprøver inn i en maskin for 285kr i timen. Anonymkode: 78fbf...272 Kjære deg! Du må skille mellom bioingeniør og bioteknolog! bioteknologi utvikler nye produkter i industrien. Alt fra biopolymerer fra tang og tare til genmanipulasjon for mikrobiske feedstock i reaktorer. jeg har siving i bioteknologi. Det er noe heeeelt annet enn bioingeniør. Jeg har aldri jobbet med blodprøver eller noe slikt Anonymkode: 5d20e...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #29 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære deg! Du må skille mellom bioingeniør og bioteknolog! bioteknologi utvikler nye produkter i industrien. Alt fra biopolymerer fra tang og tare til genmanipulasjon for mikrobiske feedstock i reaktorer. jeg har siving i bioteknologi. Det er noe heeeelt annet enn bioingeniør. Jeg har aldri jobbet med blodprøver eller noe slikt Anonymkode: 5d20e...330 Og bioteknologi er en master. Med siving bioteknologi har man enorme mengder matte og kjemi da… om man skulle like d altså forskjellig fra bioingeniør Anonymkode: 5d20e...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #30 Del Skrevet 4. februar Jeg har rettslære, samfunnsfag og psykologi fra vgs.. så alt med realfag er utelukket ts Anonymkode: 5dcc4...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #31 Del Skrevet 4. februar Ville tenkt at det trenger flinke folk innenfor AI fremover. Det første jeg kommer på er animasjon/3D/grafikk/film osv Anonymkode: b20d2...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #32 Del Skrevet 4. februar Hvorfor ikke lærer? Det er et fint yrke med mye fritid Anonymkode: 4eebf...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #33 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor ikke lærer? Det er et fint yrke med mye fritid Anonymkode: 4eebf...4fd Begynn på voksenopplæringen så får du jobbe med voksne men ikke noe faglig tungt fordi de tar ikke helt ordinært løp i mange fag. Plankekjøring! Anonymkode: 5748d...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #34 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 17.34): Egentlig er jeg mest interessert i juss og psykologi, men der kommer jeg jo ikke inn🙈 ts Anonymkode: 5dcc4...a22 Har du tenkt på psykologi i Danmark, evt bachelor i psykologi i Norge også masteren i Danmark. Da kan du søke lisens også jobbe som psykolog Ellers er sosiologi /sosionom og sosialt arbeid litt sånn sammenblanding. Har endel ifht lovverk og endel med sosiologi og psykolog. Kan bli mange ulike jobber. Men da kan man jobbe eks som miljøterapeut i ulike stillinger som man bpde får vært mer sånn "på gulvet psykolog" og også andre jobber som er mer i retning av saksbehandling, lovverk osv. Så mange muligheter Anonymkode: ce552...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå