AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hadde styrtfødsel med baby nr 1. Fra 4cm til baby var ute tok det 40 minutter. Var heldigvis på sykehuset pga jeg ble igangsatt. Fikk da «streng» beskjed om at ved neste graviditet så måtte jeg reise på sykehus så fort jeg kjente noen antydning til fødsel. «Problemet» er at nærmeste sykehus er nesten 2 timers kjøring. Under fødsel nr 1 oppsto også komplikasjoner som gjorde at baby måtte ut når hun måtte, ble forløst med vakuum og måtte ha hjelp av barnelege rett etter fødsel. Er derfor redd for å ikke rekke fram til sykehuset ved neste fødsel. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonymkode: 37348...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde styrtfødsel med baby nr 1. Fra 4cm til baby var ute tok det 40 minutter. Var heldigvis på sykehuset pga jeg ble igangsatt. Fikk da «streng» beskjed om at ved neste graviditet så måtte jeg reise på sykehus så fort jeg kjente noen antydning til fødsel. «Problemet» er at nærmeste sykehus er nesten 2 timers kjøring. Under fødsel nr 1 oppsto også komplikasjoner som gjorde at baby måtte ut når hun måtte, ble forløst med vakuum og måtte ha hjelp av barnelege rett etter fødsel. Er derfor redd for å ikke rekke fram til sykehuset ved neste fødsel. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonymkode: 37348...3b9 Tenker du må drøfte dette med jordmor og få en henvisning til en samtale rundt dette. Du kan jo få tilbud om å bo nært sykehuset når det nærmer seg. Anonymkode: 54411...cac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hadde styrtfødsel med baby nr 1. Fra 4cm til baby var ute tok det 40 minutter. Var heldigvis på sykehuset pga jeg ble igangsatt. Fikk da «streng» beskjed om at ved neste graviditet så måtte jeg reise på sykehus så fort jeg kjente noen antydning til fødsel. «Problemet» er at nærmeste sykehus er nesten 2 timers kjøring. Under fødsel nr 1 oppsto også komplikasjoner som gjorde at baby måtte ut når hun måtte, ble forløst med vakuum og måtte ha hjelp av barnelege rett etter fødsel. Er derfor redd for å ikke rekke fram til sykehuset ved neste fødsel. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonymkode: 37348...3b9 Her kommer jordmor med ambulansen og tar imot om det skulle gå for fort. 2,5 times reisevei her. Anonymkode: eaa66...e03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Kanskje fødselen kan bli satt i gang to uker før termin, slik at du ikke rekker (mest sannsynlig) å føde av deg selv først? Ellers er det vel slik at igangsatte fødsler ofte er raskere enn naturlige fødsler. (Min første igangsatte fødsel var også på 40 min og den neste igangsatte var på 50 min. Jeg hadde da fått epidural på forhånd for å prøve å bremse det litt.) Anonymkode: 24dba...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Vet at de har rutiner for sånne situasjoner, diskuter med jordmor En venninne av meg hadde en baby i seteleie så de var veldig redd for hjemmefødsel (2 timer reisevei), og hun fikk dekket hotell og måtte bo i byen fra uke 38. Jeg selv ble faktisk sendt med luftambulanse i samme situasjon som deg (rask første fødsel og stor blødning i forbindelse med det, måtte rett på operasjon) - de ville absolutt ikke ha noe transportfødsel på meg heller 😅 Anonymkode: 510e0...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Jeg hadde 30 min fra 4 cm til babyen var ute. Baby nr 2 var en halvtime fra 4 cm den også, men vannet gikk først et par timer før uten at noe skjedde så rakk fint til sykehuset 40 min unna. Kontakt sykehuset og diskuter med dem. Hadde jeg hatt et sykehus 3 timer unna (de diskuterte å sende meg dit) ville jeg blitt innlagt på sykehushotellet 2 uker før termin. Anonymkode: ca524...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå