AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er stemor til et barn som akkurat har begynt på ungdomsskolen. Han er 1 av 3 norske i klassen og føler seg utafor pga det. Han har fortalt litt siden oppstart i august at han ikke trives. Han fortalte meg at han blir kaldt for mc Donalds siden han er overvektig. Nå i helgen var han her og spurte veldig mye om slanking, utsende, mat osv. I dag før skolen kommer han og sier han er kvalm og har vondt i magen. Det har han gjort hver eneste mandag han er her (er her annen hver helg) Jeg spurte om han hadde vondt i magen fordi han ikke trives på skolen og det bekreftet han. Gutten bor hos mor og det virker som hun overtaler han til å bo der pga økonomi (barnetillegg på uføretrygd) Jeg har en sønn på samme alder og vi bor 5 min unna en flott ungdomsskole her. Jeg har snakket litt om hvor fint miljø det er på skolen til sønnen min, men da svarer bonus at nei: "den skolen er skikkelig dårlig". Dette må komme fra mor. Skolen der bonusbarnet går på er kjent for dårlig/ belastende miljø, vold og ungdomskriminalitet. Jeg vet mor hans snakker meg som stemor ned. Jeg får vondt av å vite at gutten blir mobbet og stusser over at mor setter økonomi fremfor følelser i en så viktig sak. Når gutten er her er han ute å sykler, henger på banen og har fått kamerater. Han er 13 år og kan bestemme selv men jeg vet moren påvirker han til å bli boende hos henne. På vei til skolen i dag sendte jeg mld til bonus om at han kunne komme til meg om det var noe og st jeg holdt på det han sa. Han takket for det. Men får jeg gjort noe mer? Jeg har ikke kontakt med barnets mor da hun ikke liker meg. (Mor fikk barnet til å si at jeg forskjellsbehandler barna og at han er redd jeg skal bli sinna osv da de var på familievernkontoret) Skulle ønske verden så hvordan mor er. Anonymkode: 08d25...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuvia Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Først av alt- fortsett å være raus og kjærlig. Barn vil forstå dette etterhvert. Men: her må far på banen og tenke på barnets beste også ilegge mildt press. Kjærlighet er ikke bare å la barna bestemme alt. dere vil barnets beste, dere kan hjelpe med å gå ned i vekt , om mor for eksempel også ikke bryr seg om kosthold osv. Han er veldig heldig som har en slik bonus mor og det vil han selv se etterhvert. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Du har to problemer. Din holding til Mor, og problemet til gutten Mor trenger sikert de pengene, ikke noe er så kjipt som ikke å ha de midlene en trenger. å Være fattig er helt ødeleggende for mental helse, og mange strekker virkeligheten langt for å få inn de midlene de kan. husk også at hun kan føle at du fortrengte henne i fra hennes posisjon. problemt med gutten MÅ taes opp med dens skolen han går på, de plikter å lage tiltaksplaner slik at han trives der han er, om dette ikke lykkes kan et skolebytte komme på tale. At han blitr opptatt av å tape vekt er jo i seg selv et godt tegn, om han i tillegg, begynner å Feks. trene vil han jo over tid tape vekt. Anonymkode: db0cd...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Du høres ut som en super stemor ❤️ Det er jo dessverre opp til guttens foreldre, men du må fortsette med å være en trygg voksen i livet hans. Jeg ville pushet litt mer på far om jeg var deg. Anonymkode: 67585...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg skjønner godt at du vil prøve å hjelpe gutten , men jeg lurer litt på hvor er far oppe i alt dette? Han må på banen og ta opp problematikken med mor og ta et oppgjør med det som sliter på gutten. Anonymkode: 6242b...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Far må på banen. Er helt enig med deg i at barnet hadde mest sannsynligvis hadde det bedre hos dere både med tanke på skole og kanskje andre ting og. Men det er vanskelig når man er i den alderen og har en misforstått lojalitet til en forelder som muligens er litt ræva. Det vil alltid være synd på henne for hun er i den situasjonen hun er i osv. Heldigvis så har han deg og forhåpentligvis en far og som faktisk kan gå inn for å få mer samvær. Uansett så skal du bare fortsette å stille opp som du gjør, ikke kommenter noe om mor, du og far bør faktisk gjøre alt for å unngå mor som et samtaleemne når gutten er hos dere. Kunne det vært en mulighet at han går på den ungdomsskolen og har adresse hos dere men bor hos mor? Eller er avstanden for stor. Vet at noen i klassen vår gjorde det slik på barneskolen da de var så strenge med hvor grensene gikk i bydelen med tanke på skolekretsen. Målet må jo være at han for en best mulig hverdag. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du har to problemer. Din holding til Mor, og problemet til gutten Mor trenger sikert de pengene, ikke noe er så kjipt som ikke å ha de midlene en trenger. å Være fattig er helt ødeleggende for mental helse, og mange strekker virkeligheten langt for å få inn de midlene de kan. husk også at hun kan føle at du fortrengte henne i fra hennes posisjon. problemt med gutten MÅ taes opp med dens skolen han går på, de plikter å lage tiltaksplaner slik at han trives der han er, om dette ikke lykkes kan et skolebytte komme på tale. At han blitr opptatt av å tape vekt er jo i seg selv et godt tegn, om han i tillegg, begynner å Feks. trene vil han jo over tid tape vekt. Anonymkode: db0cd...3a5 Gutten skal ikke måtte bli skadelidende fordi mor ikke får penger om han ikke bor der. De pengene man får i barnetillegg dekker ikke kostnadene det er å ha en tenåring uansett. Hadde mor brydd seg om andre enn seg selv så hadde hun sett at sønnen ikke har det bra og mulighetene hos far er større og bedre akkurat nå. Anonymkode: 39667...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå