Gå til innhold

Råd om ferie alene med barn, nye venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

( lang rotete tråd, beklager)

Hei, må få det ut av systemet og kanskje få noen råd. Jeg ble skilt et et par år siden (jeg gikk ut av forholdet). Det i seg selv har gått veldig bra, vi er gode venner og prater hverdag sammen ( bare kjærligheten som er borte). 
jeg har alltid vært stor, og kan ikke si det har blitt bedre… men jeg har ikke gått opp (ennå) heldigvis og har det «på de rette stedene». Nå har jeg begynt å trene, men sliter på kveldene.. da kommer søtsuget og jeg sliter.( noen råd tas i mot med takk).

Hovedpoenget med innlegget,  er at jeg ikke har så mange venner, etter å ha flyttet fra et sted med mange venner til et sted jeg ikke kjenner noen, kjenner  jeg veldig på det.  Jeg er veldig utadvendt, men også en person folk synes er vanskelig å komme innpå, spesielt grunnet det at jeg hører dårlig.  Jeg har møtt et par gamle bekjente og det hjelper jo. Men jeg kjenner på det at jeg ikke er så flink til å ta initiativ, kjenner ikke så mye til spennende ting å gjøre, har ikke mange hobbyer og er en ganske kjedelig person sånn sett… 

I forholdet jeg var , var jeg den som planla og ordnet alt. Nå har jeg på en måte «gitt opp» og blitt veldig pysete.. vil dra på fjellet på tur med barna og fiske , men stopper opp fordi : « jeg kjenner ikke terrenget, sette opp telt, redd for at barna skal skade seg etc etc..»  vil dra til utlandet med barna på ferie, men tør ikke pga redsel for det ene og andre ( fantasien setter ingen grenser).. jeg kjenner ikke meg igjen sånn sett.. jeg har vært ganske uredd tidligere.. 

Noen råd? Andre som har gjort ting alene med barna og kan motivere meg? Eller råd om det å møte nye folk ( som ikke krever god hørsel)… liker ikke den jeg har blitt..

Anonymkode: ff465...9d8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har det litt likt, skilt meg og er alene med barna. Og har plutselig blitt veldig pinglete på å reise alene. Men har øvd meg opp, så i fjor var vi på både camping en natt, hyttetur ei uke, ei uke i Danmark og fjelltur. Og det gikk kjempebra. Det skumleste er nesten planleggingen, når vi bare kommer oss i vei går det bra. Til neste år håper jeg vi skal klare å ta en tur nedover Europa. 

Begynn i det små og bygg deg opp på stadig større turer❤️

Anonymkode: 4efb5...b7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke det du spør etter: men vurdert å skaffe deg høreapparat slik at du ikke sliter med hørselen? Det finnes jo i dag til og med usynlige høreapparat slik at de ikke vil synes. Er bare så trist å lese at hørselen gjør at du sliter når det er en relativt enkel løsning, bruk av høreapparat burde ikke være annerledes enn bruk av briller, og siden du har små barn så har du jo mange mange år igjen av livet. 

Anonymkode: cd206...05a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar.

da skal jeg øve på de små turene først, 🤩 får prøve meg frem.  

Til deg som kommenterte ang apparater, jeg har apparater. Men det gir meg ikke normal hørsel, ingen apparater gjør det. Kun forsterking av lyd eller cochlea implantat ( inn operert apparat, som gir digital lyd.), ingen av de gir normal hørsel. Det vil være til hjelp, selv klart. Men i mange situasjoner vil det likevel være vanskelig. Munnavlesning er slitsomt og støy gjør det vanskelig. Kan noe tegnspråk, men her jeg bor, er det mange som ikke kan det. Jeg kan ikke flytte akkurat nå til der mitt nettverk er.. så må finne en løsning der jeg er.  Enig i at jeg ikke burde begrense meg sånn sett, men opplever at folk ikke tør å snakke med meg pga nettopp mitt hørsel. At man blir usikker eller sliten av mine «hæ hva sa du?»…

men jeg får fortsette å prøve..

Anonymkode: ff465...9d8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært alene 100% siden dag en, reist så og si over hele verden med barnet som går i småskolen. Lærte hen engelsk og norsk fra hen var født, kommer veldig godt med på reise. Vært i Asia, midtøsten, USA, mye i Europa. Det går fint, stol på deg selv, hiv deg ut i det.

Ingenting rart som skjer så lenge du tar dine forholds regler, booker ordentlig bosted, tar ordentlig merket taxi, offentlig transport.

Anonymkode: 92c25...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hyttetur med barnas turlag?

Eller 
sydentur med all inklusive hvis du har råd? 

Anonymkode: bb2aa...042

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle også foreslå barnas turlag, da kan du slå flere fluer i en smekk også - øve på ut på tur sammen med andre, og får omgåes andre voksne i en naturlig setting hvor en kan bli litt kjent uten at det blir kleint :)

Alternativt familieorientering, pleier også være ganske sosialt.

Eller familiespeiding, om det finnes i området.

Anonymkode: dfdd8...0b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...