Gå til innhold

Gutteforeldre på ungdomsskolen som driver med victimblaming og bifaller seksuell trakassering av jenter

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du faktisk seriøs?!!!

Jeg har en 17 år gammel jente som jeg heier på når hun kler seg i korte topper og skjørt!  Hun ser fantastisk ut, og det gjør venninnene hennes også.  Hva er galt å prøve å være deilig?! Nei, fy fader jeg skjønner jo hvor disse gutta får holdningene sine fra. Trodde det bare var gamle gubber, men det er jo søren meg fra mødrene også! Du syns vell lettkledde sportsantrekk også er gærent da. Har du sett jenter som skal på turn/cheerleader, dansetrening? Burde disse også dekke seg mere til?

Anonymkode: 81139...730

Det har vel vært en debatt om påkledning i sandvolleyball hvor jentene gjerne ville dekke seg mer til, mens organisasjonen ville at de skulle vise seg mer fram?

Jeg er ikke så opptatt av påkledning som jeg er av oppførsel. Det er lov å egge opp gutter (eller jenter). Jeg kan forstå at en ungjente med hormoner i 100 synes det er spennende å snakke og bevege seg på en slik måte at en gutt blir tent. Noen får en slags bekreftelse av å vise at de kunne ha fått sex om de ville - men har ikke egentlig lyst på. Jeg tror at det er uklokt av jenter å holde på slik.

På samme måte som det ville være uklokt av guttungen å leke «lufta er for alle» oppi ansiktet på en 2 meter høy, ustabil voldsdømt mann. Men fullt lovlig.

Anonymkode: 9b3b5...b14

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Både jenter og gutter vil ta seg pent ut. For seg selv, for venner og for det motsatte kjønn. Hvor mye tid bruker ikke guttene også foran speilet, fikser på håret, tar på godlukt osv? Guttungen kom hjem i går -så glad- for både kamerater og jenter i klassen syntes han luktet godt. Han hadde fått kompliment og ikke tafsing. See??

Anonymkode: bed7b...578

Dette. Da jeg var på Tinder, så var det ikke måte på hvor mange bilder av voksne menn i baris, med fleksa muskler, "sexy" smil og så videre, det var i profiler. I tillegg til alle de uønskede dickpics. 

Anonymkode: 6220b...e79

• Liker 4
Skrevet
omnitron skrev (1 time siden):

Om vi kan gå fra så og si aldri til aldri så vil det være bra 😃 Vi kan aldri dømme noen der det er mangel på bevis. 

Nei nettopp derfor går mange voldtektsmenn fri. 

• Nyttig 1
Skrevet
Memorangen skrev (6 minutter siden):

Nei nettopp derfor går mange voldtektsmenn fri. 

Generelt går mange kriminelle fri. Ikke heldig. Men bedre enn å sette uskyldig i fengsel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
omnitron skrev (12 minutter siden):

Generelt går mange kriminelle fri. Ikke heldig. Men bedre enn å sette uskyldig i fengsel.

Akkurat. Dette er et stort problem. Og nettopp en grunn til at mange voldtekter ikke engang blir anmeldt; man er redd for ikke å bli trodd. 

• Nyttig 1
Skrevet
Memorangen skrev (5 minutter siden):

Akkurat. Dette er et stort problem. Og nettopp en grunn til at mange voldtekter ikke engang blir anmeldt; man er redd for ikke å bli trodd. 

Dette blir på siden av hva denne svartråden går på. Dette begynte med at gutter blir dømt uten bevis når det er ord mot ord. Dette kan ikke aksepteres.

At andre voldtekter ikke anmeldes blir et separat problem.

• Liker 1
Skrevet
omnitron skrev (12 minutter siden):

Dette blir på siden av hva denne svartråden går på. Dette begynte med at gutter blir dømt uten bevis når det er ord mot ord. Dette kan ikke aksepteres.

De blir jo ikke dømt. Er det som er greia

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

De blir jo ikke dømt. Er det som er greia

Så bra. Det var ikke påstanden til den jeg begynte å svare.

Der var påstanden om det blir ord mot ord så vil nesten alltid gutten tape.

• Liker 1
Skrevet
omnitron skrev (16 minutter siden):

Nei denne tråden handler om trakassering av jenter på ungdomsskolen som igjen er en del av et større problem, der inkludert voldtekter + victim blaming. Ingen bør dømmes uskyldig, men det er heller ikke et stort samfunnsproblem, og heller ikke relevant for denne tråden. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Memorangen skrev (5 minutter siden):

Nei denne tråden handler om trakassering av jenter på ungdomsskolen som igjen er en del av et større problem, der inkludert voldtekter + victim blaming. Ingen bør dømmes uskyldig, men det er heller ikke et stort samfunnsproblem, og heller ikke relevant for denne tråden. 

Det er fremdeles flere svartråder under en hovedtråd. Om du tror alle svarene i tråden er direkte svar på trådstart så nytter det ikke å diskutere noe som helst på et forum. Og tråden du hang deg på var tilsvar til en som mente at gutter vil tape en sak der det er ord mot ord.

Det er lov å lese 😃

Endret av omnitron
  • Liker 1
Skrevet
omnitron skrev (20 minutter siden):

Det er fremdeles flere svartråder under en hovedtråd. Om du tror alle svarene i tråden er direkte svar på trådstart så nytter det ikke å diskutere noe som helst på et forum. Og tråden du hang deg på var tilsvar til en som mente at gutter vil tape en sak der det er ord mot ord.

Det er lov å lese 😃

Tror du jeg er stokk dum? Gutter taper ikke når det er ord mot ord nei. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Memorangen skrev (Akkurat nå):

Tror du jeg er stokk dum? Gutter taper ikke når det er ord mot ord nei. 

Åpenbart må du være det siden du fortsetter i det uendelige på denne tråden. Mitt svar var svar på en påstand. 

• Liker 1
Skrevet
omnitron skrev (Akkurat nå):

Åpenbart må du være det siden du fortsetter i det uendelige på denne tråden. Mitt svar var svar på en påstand. 

Må man være dum for å diskutere også nå. Jeg påpeker at du tar feil. Takler du ikke å diskutere er det bare å logge seg av. 

• Nyttig 1
Skrevet
Memorangen skrev (1 minutt siden):

Må man være dum for å diskutere også nå. Jeg påpeker at du tar feil. Takler du ikke å diskutere er det bare å logge seg av. 

Og hva har jeg sagt som er feil? At uskyldige ikke må dømmes uten bevis?

Eller at flere ting kan diskuteres i en tråd?

Skrevet
omnitron skrev (3 minutter siden):

Og hva har jeg sagt som er feil? At uskyldige ikke må dømmes uten bevis?

Eller at flere ting kan diskuteres i en tråd?

Nei men du greier ikke å innrømme at det motsatte er et større problem. Ingen er uenige i at uskyldige ikke må dømmes. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (1 time siden):

Det er ikke et problem at man lar tvilen komme tiltalte til gode, og at det er bedre å la en skyldig gå fri enn å straffe en skyldig.

Det er er problem at voldtektsmenn går fri, men ikke så lett å se løsningen.

Se forøvrig den uvanlig krasse kritikken reist mot dagens lovgivning av en tidligere høyesterettsdommer i A-magasinet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke et problem at man lar tvilen komme tiltalte til gode, og at det er bedre å la en skyldig gå fri enn å straffe en skyldig.

Det er er problem at voldtektsmenn går fri, men ikke så lett å se løsningen.

Se forøvrig den uvanlig krasse kritikken reist mot dagens lovgivning av en tidligere høyesterettsdommer i A-magasinet.

Veldig ekkelt å tenke på at det mest sannsynlig florerer av voldtektsmenn der ute. Mannfolk altså...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (51 minutter siden):

Det er skummelt at så mange borgere ikke er enige i prinsippet om at enhver rimelig tvil skal komme tiltalte til gode. Sånn sett er det et samfunnsproblem om mange velgere ikke støtter en modell som er sentral for samfunnet vårt.

• Nyttig 1
Gjest Cartman
Skrevet

En sak har flere sider og personlig tror jeg at ingen av foreldrene vet hva ungdommene driver på med. Jeg vil anta at både jentene og guttene utfordrer grensene for akseptabel oppførsel. Foreldrene vil ikke innse dette og legger heller skylden på hverandre fremfor å veilede sine barn. 

Skrevet
Memorangen skrev (2 minutter siden):

Nei men du greier ikke å innrømme at det motsatte er et større problem. Ingen er uenige i at uskyldige ikke må dømmes. 

Jeg har ikke engang diskutert noen annen problem stilling. Så at du ønsker å presse meninger på meg for stå for din kappe. 

Du besviste at du er stokk dum dog 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...