Gå til innhold

Gutteforeldre på ungdomsskolen som driver med victimblaming og bifaller seksuell trakassering av jenter

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet du hva som skjer når jenter og kvinner ikke fniser eller avviser gutter og menn høflig? Altså når man er helt klinkende klare. Da blir menn og gutter sinte og sure, og agressive. Og hva gjør de da? Da blir de voldelige.

Anonymkode: 10a34...e2a

Alle menn? To menn? Karikaturer du har lest om på en feministisk blogg?

Jeg har blitt avvist. Flere ganger. Jeg har kanskje blitt sur, men inne sint. Ikke aggressiv. Og selvsagt ikke voldelig.

Du fremstår som en mannehater.

Anonymkode: 9b3b5...b14

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han? Jeg er dame på 35😅

Anonymkode: 3e9f9...ff5

Pick me på 35.

Anonymkode: 4de08...9a5

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Jepp. Prøv å stå imot gruppa. Bli ghostet og kansellert fra det sosiale livet. 

Jeg tar ansvar for mitt eget liv, blir ikke trakassert, har aldri spilt på kropp, får oppmerksomhet for den jeg er, tar egne valg, har jobb og er sosial. Ikke noe problem!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pick me på 35.

Kall meg hva du vil, det preller greit av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle menn? To menn? Karikaturer du har lest om på en feministisk blogg?

Jeg har blitt avvist. Flere ganger. Jeg har kanskje blitt sur, men inne sint. Ikke aggressiv. Og selvsagt ikke voldelig.

Du fremstår som en mannehater.

Tråden handler om trakassering. Menn som trakasserer blir ofte sure når de får beskjed om å slutte. Noen blir sinte også, men som oftest er de bare bortskjemte unger som ikke tåler at andre sier imot dem, og så slenger de noen tafatte fornærmelser til deg etterpå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ansvar for mitt eget liv, blir ikke trakassert, har aldri spilt på kropp, får oppmerksomhet for den jeg er, tar egne valg, har jobb og er sosial. Ikke noe problem!

Men alle de (usikre) tenåringsjentene som kler seg i vanlige klær, ikke spiller på seksualitet, men likevel daglig får kommentarer om kropp, vekt og klådd på, hva galt har disse jentene gjort? 

Anonymkode: 007a8...707

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, du er flink og perfekt. Og har vel utelukkende solidaritet med de som har gjort som deg, regner jeg med.

• Liker 5
Skrevet

Gratulerer! Vil du ha en medalje? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han? Jeg er dame på 35😅

Eller en forvokst jentunge på 35, ut fra språket, oppførselen og selvforherligelsen.

Anonymkode: 6220b...e79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tråden handler om trakassering. Menn som trakasserer blir ofte sure når de får beskjed om å slutte. Noen blir sinte også, men som oftest er de bare bortskjemte unger som ikke tåler at andre sier imot dem, og så slenger de noen tafatte fornærmelser til deg etterpå.

Tråden handler om gutter på 12-15 som trakasserer. Den handler ikke om menn. Hvor mange gutter på 12 år ligger til grunn for påstanden din om at de blir voldelige?

Kanskje du burde ta mannshatet og traumene dine et annet sted?

AnonymBruker
Skrevet

Men alle de (usikre) tenåringsjentene som kler seg i vanlige klær, ikke spiller på seksualitet, men likevel daglig får kommentarer om kropp, vekt og klådd på, hva galt har disse jentene gjort? 

Tror ikke det er fryktelig mange, og disse jentene må isåfall stå opp for seg selv og ikke legge seg ned å spille offer.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller en forvokst jentunge på 35, ut fra språket, oppførselen og selvforherligelsen.

Anonymkode: 6220b...e79

Ok

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kall meg hva du vil, det preller greit av. 

Helt greit for meg at du snakker som en feig dude også selvfølgelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Gratulerer! Vil du ha en medalje? 

Nei, et godt liv er bra nok for meg

AnonymBruker
Skrevet

På ungdomsskolen så flyter kommentarene ganske fritt, og det gjelder gutter og jenter. Tror du ikke at 14-årige jenter kan være like stygge med munnen som gutter?

Den som gjør noe galt har ansvaret for å gjøre noe galt. At posteren du quoter har funnet et system som fungerer for henne betyr ikke at det er andre jenter sin skyld at de blir utsatt for krenkelser.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er fryktelig mange, og disse jentene må isåfall stå opp for seg selv og ikke legge seg ned å spille offer.  

Du som ikke har kjent det på kroppen kan tro nøyaktig det du vil, men du har ikke nødvendigvis rett. Og vet du hva? Det er den som trakasserer sitt ansvar å la være å trakassere, så det skal ikke være nødvendig å stå opp for seg selv. Det er ikke jentas ansvar at gutten velger å være ekkel mot henne. 

Anonymkode: 6e045...995

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tråden handler om gutter på 12-15 som trakasserer. Den handler ikke om menn. Hvor mange gutter på 12 år ligger til grunn for påstanden din om at de blir voldelige?

Kanskje du bør lese konteksten innlegget blir skrevet i? Jeg har ikke påstått noe om voldelighet. Men sure blir de, ja, særlig hvis de er i flokk. Da er én hjernen delt på antall flokkmedlemmer, slik som det gjerne er med unge.

AnonymBruker
Skrevet

I en 8.-klasse, tror du det er jentene eller guttene som kaster mat på jentene og hverandre, holder dem fast, drar dem inn på do, tar på pupper og i det hele tatt er voldelige, eller er det jentene? Ingen er vel like voldelige som gutter og tenåringsgutter, hvis vi skal generalisere i alder og kjønn. Ja, tråden handler om disse. Ikke om jenter som viser hud og byr seg fram. 

Anonymkode: 862d8...633

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På ungdomsskolen så flyter kommentarene ganske fritt, og det gjelder gutter og jenter. Tror du ikke at 14-årige jenter kan være like stygge med munnen som gutter?

Den som gjør noe galt har ansvaret for å gjøre noe galt. At posteren du quoter har funnet et system som fungerer for henne betyr ikke at det er andre jenter sin skyld at de blir utsatt for krenkelser.

Dette er ikke en tråd om jenter vs gutter. Det er en tråd der det handler om gutter som trakasserer jenter. En konkret sak.

Jeg har for øvrig kjørt samme prosedyre og aldri spilt på kropp. Jeg kommer fra et hjem som gjør at det ville vært litt rart. Det har aldri falt meg naturlig. Likevel sitter jeg ikke å dømmer andre kvinner og jenter og fremhever meg selv. Det er så gjennomsiktig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør lese konteksten innlegget blir skrevet i? Jeg har ikke påstått noe om voldelighet. Men sure blir de, ja, særlig hvis de er i flokk. Da er én hjernen delt på antall flokkmedlemmer, slik som det gjerne er med unge.

Beklager, det var e2a som skrev:

Sitat

Da blir de voldelige.

At tenåringer blir sure er å forvente. Jeg har en tenåringsdatter som er mye sur.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...