Gå til innhold

Håndverkere og allergi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde en diskusjon om hunder i borettslag, på offentlig transport og ellers i det offentlige rom vs allergikere, og det er den evige runddansen om hvem som skal hensynstas mest - hundeeiere eller allergikere (jeg er av den formening at hunder bør ha mer tilgang til det offentlige rom, og tror at andelen folk som er SÅ allergiske at de nesten dør om de går forbi en hund i gangen er forsvinnende liten... Men det er en digresjon).

Men jeg kom til å tenke på alle mulige servicefolk og håndverkere og renholdsarbeidere mm som gjør oppdrag hjemme hos folk. Om det er SÅ fælt for allergikere å være i nærheten av dyr, så kan vel ikke disse ha allergi? For ikke å snakke om allergi mot parfymer, nøtter, appelsiner eller hva som helst annet som folk har i hjemmene sine (og hvor det potensielt faktisk kan føre til en farlig reaksjon hos den som er allergisk).
Hvordan løser man slikt? Er det en hel masse jobber man ikke kan gjøre om man er allergisk? Eller går det an likevel?  

Anonymkode: 0ee59...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

De aller fleste av oss som er allergiske tåler en halvtime i det vi er allergisk mot. Nesa slutter å rinne når vi kommer ut derifra igjen. Men noen blir skikkelig sjuke.

Jeg hadde ikke blitt spesielt glad over hund på en buss eller taxi, for jeg er ikke spesielt glad i hunder (gjelder alle kjæledyr) - noe som i 2025 er nesten jevnstilt med nazi-hilsen i noens øyne.

Var mye innom skitne sosialboliger med katter og utømt kattesand gjennom jobb tidligere. Så når røyklukte begynte å slippe fra nesa slutta blanksnørret å renne også. Man gledde seg ikke til de turene.

Anonymkode: 33e16...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...