AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Forsøker å redusere forbruket på mat. Det meste er dyrt for tiden. Er det noen som har forsøkt ulikt frossent kjøtt, fisk o.l. som faktisk smaker og fungerer bra i matlaging? Og som eventuelt selv har sjekket at prisen er lavere sammenlignet med ferskt? Anonymkode: 5feac...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:07 #2 Del Skrevet tirsdag kl 00:07 For rene kjøttråvarer så synes jeg egentlig at prisforskjellen er minimal. Har inntrykk av ferskt kjøtt selger såpass bra at butikkene kan selge ferskt til samme pris som frossen. (Noen "ferske" produkter, særlig fisk, er ofte opptint, vær obs på det). Frosne grønnsaksmikser kan man spare litt på i forhold til ferske grønnsaker, og sikrer mindre svinn. Har gjerne litt frossen wok, amerikansk blanding eller erter og bønner. Hel regnbueørret fra frysedisken har pleid å være både rimelig og godt, men lenge siden jeg sjekket prisen på dette. Seifilet i blokk er godt egnet til fiskesuppe, grateng, og sikkert også fiskewok. Ikke så dyr Fiskepinner og fiskegrateng av billigvarianter pleier å være ok, om du vil ha noe frossen ferdigmat. Anonymkode: 667df...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:28 #3 Del Skrevet tirsdag kl 00:28 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forsøker å redusere forbruket på mat. Det meste er dyrt for tiden. Er det noen som har forsøkt ulikt frossent kjøtt, fisk o.l. som faktisk smaker og fungerer bra i matlaging? Og som eventuelt selv har sjekket at prisen er lavere sammenlignet med ferskt? Anonymkode: 5feac...f10 Du må lese tilbudsavisene og se hva som er på tilbud den aktuelle uka. Anonymkode: 6697c...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:57 #4 Del Skrevet tirsdag kl 11:57 Jeg synes alt kjøtt smaker som det skal selv om det har vært fryst. Bare pass på å tine forsiktig. Jeg tiner det over ca 2 dager i kjøleskapet. Anonymkode: ef643...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:09 #5 Del Skrevet tirsdag kl 12:09 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 10.29): Forsøker å redusere forbruket på mat. Det meste er dyrt for tiden. Er det noen som har forsøkt ulikt frossent kjøtt, fisk o.l. som faktisk smaker og fungerer bra i matlaging? Og som eventuelt selv har sjekket at prisen er lavere sammenlignet med ferskt? Anonymkode: 5feac...f10 Smart å uansett fryse ned. F.eks kjøpe større pakker og fryse i deler, eller fryse rester. Lage større batcher med lasagne eller gryter som du fryser i porsjoner osv. Bake og fryse ned brød og rundstykker etc Anonymkode: 195c3...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:24 #6 Del Skrevet tirsdag kl 12:24 Ikke fryst,men andre tips; - Rimelige stykningsdeler av okse, gjerne på tilbud. De kan langtidsbehandles på så mange måter. Og du kan lage alt fra gode indiske retter, høstgryter, god pai, med mer. - Svin er rimelig kjøtt, også på tilbud. En svinenkoke, så har du flere, gode lapskausmiddager. Eller rimelig nakkekoteletter eller svinekoteletter. Skjæres rene. Så har du wokkjøtt, du kan lage en rekke kinesiske retter som innbakt svin i sur-søt saus, eller snitzel. - Sesongkjøtt. Handler lam om høsten, særlig får-i-kål kjøtt på tampen av sesong da mange er lei - det er utmerket kjøtt i eksotiske gryter, særlig indisk. Eller man langtidssteker, og får godt gyroskjøtt. Ribbe, rett over jul, var ikke mange kronene jeg betalte, og nå har jeg godt kjøtt til bao buns, asiatiske småretter, og ikke minst til grillen. Samme med kalkun rett over nyttår, da er det mye rimelig. Har fortsatt rikelig med lunsjkjøtt til salater. Anonymkode: 4af9a...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå