Gå til innhold

Ny jobb og sykdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
hvis man blir syk etter 5 uker i ny jobb, så har jeg skjønt at man må ha sykemelding? Men er det nav eller arbeidsgiver som betaler sykepenger da? 

Anonymkode: 60208...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei! 
hvis man blir syk etter 5 uker i ny jobb, så har jeg skjønt at man må ha sykemelding? Men er det nav eller arbeidsgiver som betaler sykepenger da? 

Når man er nyansatt skal man etter min mening være dødssyk for å være borte fra jobb. Da blåser man i hvordan det blir med lønn og sykemelding og ordner det når situasjonen oppstår. Man går på jobb.

Anonymkode: a5539...b01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man er nyansatt skal man etter min mening være dødssyk for å være borte fra jobb. Da blåser man i hvordan det blir med lønn og sykemelding og ordner det når situasjonen oppstår. Man går på jobb.

Tenker du at det er greit å dra på jobb med nyoppståtte luftveissymptomer og feber? Jeg hadde reagert om en nyansatt kom kaldsvett på jobb og nyser/hoster/harker på hele kontoret. 

Anonymkode: 7fd4b...d72

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg tipper sjefen og mine kollegaer hadde satt stor pris på at jeg kom på jobb når jeg etter 5 dager i ny jobb fikk norovirus. 48 timer på do med bøtta i fanget. Det er noe man vil gjøre på jobb, og gjerne dele med flere også 😍🫣

Anonymkode: 48624...a73

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei! 

arb.giver i arb.giver perioden. Bør være veeeldig syk før du blir borte såå tidlig i en ny jobb.. oppkast er vel nesten eneste grunn til å bli borte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
monican94 skrev (1 time siden):

arb.giver i arb.giver perioden. Bør være veeeldig syk før du blir borte såå tidlig i en ny jobb.. oppkast er vel nesten eneste grunn til å bli borte.. 

det er snakk om omgangssyke ja. Begge ungene og mannen har fått det, så venter bare på min tur.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da holder du deg mest mulig unna de og fullt fokus på smittevern, ikke gitt at du blir syk, aldri fått omgangssyken her selv med 2-3 andre syke i hus. Ja vet jeg er heldig men også ekstreeemt nøye med hygiene når noen her er syke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde noen komt på jobb bevisst med norovirus for å ikke være borte så hadde jeg blitt ganske sur. Hn kom på jobb, men smittet feks 4 andre som derfor ble hjemme. 

Anonymkode: 980b0...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...